تاريخچه باشگاه داماش گيلان

پگاه گیلان در ابتدای فصل ۸۷ -۸۸ منحل و امتیاز تیم فوتبال پگاه گیلان توسط استانداری گیلان به شرکت آب معدنی داماش انتقال یافت و این شرکت باشگاه را به نام داماش نامگذاری شد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، پگاه گیلان نیز، از تغییر نام باشگاه فوتبال استقلال رشت در سال ۱۳۸1، شکل گرفته بود.

هیات مدیره باشگاه در مرداد ماه سال 89 خورشیدی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد این تیم با نام درفک گیلان برگفته از نام شرکت گردشگری ستاره درخشان درفک باید در مسابقات شرکت کند، نام این تیم برای چندمین بار دچار تغییر و باشگاه جدید با تشکیلات و کادر مدیریتی فعلی به درفکِ گیلان تغییر نام داد. این تغییرات با واکنش و اعتراض هواداران این تیم و فوتبال دوستان رشت به مدیریت باشگاه همراه شد و هیات مدیره باشگاه پس از چند روز از این انتقال درون سازمانی عقب نشینی کرد و اعلام شد که نام این تیم داماش گیلان باقی خواهد ماند.

در پی مشکلات پیش آمده برای شرکت اسپانسر تیم داماش گیلان در فرودین ماه سال ۱۳۹۱ با مجوز قوه قضاییه وام قرض الحسنه‌ای جهت پرداخت هزیته های تیم تا پیان فصل در اختیار باشگاه قرار گرفت و به شرط اینکه باشگاه از شهر رشت خارج نشود از طریق کمیسیون سه نفره و نماینده دادستانی واگذار شود.

مطابق با آیین نامه نقل و انتقالات لیگ برتر در فصل ۹۲-۱۳۹۱، باشگاه‌های لیگ برتری مجاز به استفاده از ۲۱ بازیکن بزرگسال، ۶ بازیکن زیر ۲۳ سال، ۵ بازیکن زیر ۲۱ سال و ۳ بازیکن زیر ۱۹ سال می‌باشند. در این میان هر تیم می‌تواند از ۴ بازیکن خارجی، شامل حداقل یک بازیکن آسیایی، استفاده کند.

فهرست بازیکنان باشگاه فوتبال داماش در فصل ۹۲-۱۳۹۱ به شرح زیر است. در ترکیب ۳۱ نفره داماش ۷ بازیکن زیر ۲۳ سال، ۵ بازیکن رده سنی امید می‌باشند و داماش با ۲۰ بازیکن بومی و محصول تیم های پایه یکی از بومی‌گرا ترین تیم های دوره یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران است
پس از نادر دست نشان مربی موفق باشگاه پگاه گیلان سابق، بیژن ذوالفقارنسب جایگزین وی شد و این تیم نتایج دور از انتظاری کسب کرد و پس از استعفاء و تایید مدیریت باشگاه در آبان ماه ۸۷ از این تیم جدا شد. پس از آن حسین عبدی به عنوان مربی جدید این تیم از سوی امیر عابدینی معرفی شد سپس استانکو پوکله‌پوویچ جایگزین عبدی شد اما این دو مربی نتوانستند مانع از سقوط این تیم در لیگ برتر هشتم به لیگ آزادگان شوند.

فیروز کریمی در تیر ۱۳۸۸ از سوی امیر عابدینی به عنوان سرمربی جدید داماش در لیگ دسته اول ۸۸-۸۹ با هدف بازگشت به لیگ برتر انتخاب شد اما وی در خرداد ۱۳۸۹ از سرمربی‌گری تیم داماش برکنار شد.

مارین پوشنیک صربستانی سرمربی بعدی تیم داماش بود که مرداد ۱۳۸۹ هدایت این تیم را قبول کرد. اما وی تنها ۴ هفته مربی تیم داماش بود و در آبان ۱۳۸۹ از سوی مدیریت باشگاه برکنار شد،پس از برکناری مارین پوشنیک افشین ناظمی به عنوان مربی موقت و سپس در آذر ماه ۱۳۸۹ مهدی دینورزاده به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. دینور زاده توانست با داماش گیلان ضمن صعود به لیگ برتر به مقام قهرمانی مسابقات دسته اول دست یابد. و در لیگ برتر به عنوان سرمربی ابقا شد. او پس از هفته هفتم مسابقات لیگ برتر ۹۱-۹۰ به طور توافقی از داماش گیلان جداشد.

پس از مهدی دینورزاده ابراهیم قاسمپور سرمربی‌گری تیم داماش گیلان را عهده دار شد. و در نیم فصل پس از کسب رتبه هفتمی در لیگ برتر ۹۱-۹۰ و حذف تیم داماش گیلان از گردونه رقابتهای جام حذفی به علت به علت مشکلات مالی و نامطلوب بودن نتیجه‌ی استخاره از همراهی با تیم استعفا داد. مهدی تاتار در ۱۰ دی ۱۳۹۰ به عنوان سرمربی جدید باشگاه فوتبال داماش گیلان انتخاب شد و با کسب رتبه هفتم در پایان فصل لیگ برتر ۹۱-۹۰ به کار خود پایان داد.

تیم داماش گیلان اولین تیم استفاده کننده از البسه برند آدیداس در لیگ های آزادگان و لیگ برتر ایران بود که پس از دو فصل همچون اکثر تیم های لیگ برتری از البسته اول‌اشپورت استفاده می‌کند./زر
برچسب ها: داواش ، تاریخچه ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار