بان كي مون:پيامدهاي بشري واقتصادي بحران سوريه روز به روز درحال افزايش است/تاكيد بر برگزاري فوري كنفرانس "ژنو2" درباره سوريه

دبير كل سازمان ملل از همكاري اين سازمان با جامعه مدني و سازمان هاي چند مليتي خبر داد ونسبت به افزايش پيامدهاي بحران سوريه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسكاي نيوز:دبير كل سازمان ملل از همكاري اين سازمان با جامعه مدني وسازمان هاي چند مليتي خبر داد.

  وي گفت سال 2015 فرصتي تاريخي براي دستيابي به اهداف مختلف جهاني از جمله حفاظت از محيط زيست و کاهش توليد گازهاي گلخانه اي است. 

وي در بخش ديگري از سخنان خود در مراسم آغاز به كار شصت وهشتمين نشست ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل با اشاره به اينكه پيامدهاي بشري واقتصادي روز به روز درحال افزايش است وبر جهان تاثير گذار است افزود:در سوريه بدترين نوع استفاده از سلاح شيميايي را در 25 سال گذشته بر ضد غيرنظاميان شاهد بوديم.

دبير كل سازمان ملل در ادامه از دولت سوريه خواست به تمامي تعهدات خود در خصوص توافقنامه ممنوعيت استفاده از سلاح شيمايي پايبند باشد.

"بان كي مون" همچنين از بررسي قطعنامه الزام آور شوراي امنيت درخصوص استفاده سلاح شيميايي در سوريه خبر داد واضافه كرد:تمامي طرف ها را به برگزاري كنفرانس "ژنو2" درباره سوريه دعوت مي‌كنم.

وي ادامه داد:بحران سوريه به ايجاد تنش در تمام منطقه منجر شده است و نتايج هولناكي به دنبال شكست جامعه جهاني در منع نقض حقوق بشر به وجود مي آيد.

بان کی مون تصریح کرد : بهار عربی در خاورمیانه در حال پاییز شدن است . استفاده از سلاح شیمیایی در جهان خللی دیپلماتیک بوجود آورده و وقت آن رسیده است که تلاش ها در راستای منع استفاده از این سلاح اجرایی شود .  

وی افزود : تحقق موفقیت نظامی در درگیری سوریه توهمی بیش نیست و جامعه جهانی باید عوامل استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را شناسایی و محاکمه کنند . 

دبير کل سازمان ملل متحد از تمام کشورها خواست دامن زدن به خونريزي در سوريه را متوقف کنند و به تامين سلاح براي همه گروه ها پايان دهند. وی همچنين در خصوص تصويب قطعنامه اي در شوراي امنيت درمورد سلاح هاي شيميايي ابراز اميدواري کرد . وي گفت:اين موضوع بايد با اقدام فوري بشردوستانه همراه باشد. 

 وي گفت سال دو هزار و پانزده فرصتي تاريخي براي دستيابي به اهداف مختلف جهاني از جمله حفاظت از محيط زيست و کاهش توليد گازهاي گلخانه اي است. 


انتهاي پيام/ 
برچسب ها: بان ، کی ، مون ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار