نصب نخستين و بزرگترين توربين بادي مگاواتي کشور

مدير عامل شرکت پروژه توليد انرژي هاي تجديدپذير مپنا از نصب موفقيت آميز نخستين و بزرگترين توربين بادي مگاواتي کشور در تونل بادي تاکستان قزوين خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون)، اکبر اديب فر اظهار داشت: نخستين توربين بادي گروه مپنا و بزرگترين توربين بادي مگاواتي کشور در مزرعه بادي کهک تاکستان نصب شده است.

وي گفت: نخستين توربين دو و نيم مگاواتي کشور در يکي از تونل هاي بادي کشور نصب شده است و تا پايان خرداد 93 با نصب هفت توربين ديگر، اين ميزان به 20 مگاوات خواهد رسيد.

اديب فر با بيان اينکه اين توربين بادي شامل سه بخش پايه يا برج، موتورخانه و روتور است، گفت: برق توليدي اين نيروگاه بادي در پست رازي در پنج کيلومتري شهرستان تاکستان مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي ادامه داد: پايه اين توربين با 85 متر ارتفاع و 300 تن، موتورخانه 96 تن و روتور شامل پره ها و هاب بوده و طول هر کدام از پره ها 53 متر است.

اديب فر ابراز اميدواري کرد تا 15 بهمن اين توربين بادي به پست رازي متصل و برق توليد شده به شبکه تزريق شود.

وي گفت: در زمان حاضر 12 مزرعه بادي در دست مطالعه گروه مپنا بوده و قرار است که گروه مپنا تا يک سال و نيم آينده 100 مگاوات انرژي بادي را وارد مدار کند.

اديب فر افزود: گروه مپنا حدود شش سال پيش مطالعه طرح  هاي نيروگاه هاي بادي را در دستورکار قرار داد و از سه سال گذشته انتقال فناوري و خريد توربين هاي بادي را از کشور آلمان آغاز کرد.

مديرعامل شرکت پروژه توليد انرژي هاي تجديدپذير مپنا گفت: گروه مپنا يکهزار مگاوات انرژي بادي را در دست دارد که 750 مگاوات آن به صورت سرمايه گذاري خود گروه و 250 مگاوات را به عنوان پيمانکار بخش دولتي انجام مي دهد.

وي با اشاره به سرمايه گذاري در بخش انرژي خورشيدي افزود: گروه مپنا مذاکره هايي را در اين خصوص با وزارت نيرو انجام داده و قراراست به ميزان 100 مگاوات در اين زمينه سرمايه گذاري کند و در حال امکان سنجي پنج مگاوات در سه استان فارس، کرمان و يزد است.

وي با اشاره به نيروگاه ژئوترمال مشکين شهر در استان اردبيل گفت: در اين باره نيز در حال مذاکره فني و اقتصادي اين طرح  هستيم تا در صورت امکان اين طرح را تکميل کنيم و به بهره برداري برسانيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، انرژی ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار