مشاوران ارشد سابق دولت اوباما:

کاخ سفید و کنگره در صورت شکست مذاکرات تحریم‌های جدید و استفاده از زور علیه ایران را تصویب کنند!

دو تن از مشاوران ارشد سابق دولت اوباما از کاخ سفید و کنگره خواستند تا درصورتیکه مذاکرات هسته‌ای با ایران شکست بخورد و یا ایران شرایط توافق را اجرا نکند تهدید برای استفاده از زور علیه این کشور را افزایش دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، نشریه وال استریت ژورنال در مقاله ای در پایگاه اینترنتی خود به قلم "جی سولومون" نوشت: دو نفر از مشاوران ارشد سابق دولت اوباما از کاخ سفید و کنگره خواستند تا درصورتیکه مذاکرات هسته ای با ایران شکست بخورد و یا ایران شرایط توافق را اجرا نکند تهدید برای استفاده از زور علیه این کشور را افزایش دهند. 

"رابرت آینهورن" و "دنیس راس" که هر دو از طرفداران دیپلماسی اوباما در قبال ایران هستند در مورد کم شدن شتاب مذاکرات در آینده هشدار دادند. 

وال استریت ژورنال نوشت: گروه پنج بعلاوه یک قرار است این هفته در وین با ایران دیدار و گفتگو داشته باشند. 

"آینهورن" که کارشناس تسلیحاتی و مشاور ارشد در زمان هیلاری کلینتون بود در مطلبی که توسط موسسه بروکینگز منتشر شد از کنگره خواسته است درصورتیکه ایران از مذاکرات کنار بکشد، تحریم های جدید و استفاده از زور علیه این کشور را تصویب کنند. 

دنیس راس هم از دولت اوباما خواسته است تا در مذاکرات آتی عواقب شکست مذاکرات را برای ایران کاملا مشخص کنند. راس گفت: ایرانی ها باید عواقب کار را در نظر داشته باشند، هم برای فریب‌کاری(!!) و هم در صورت شکست دیپلماسی. هر چه ما بیشتر درباره عواقب صحبت کنیم ایرانی ها متوجه می‌شوند که ما جدی هستیم و این امر می تواند کلیدی برای رسیدن به توافق باشد.

اوباما هم بارها مدعی شده است که اگر مسیر دیپلماتیک با شکست مواجه شود گزینه استفاده از زور همچنان مد نظر است. 

گفتنی است، مذاکرات بعدی که قرار است هفتم آوریل در وین آغاز شود هفتمین دیدار بین مقامات عالی رتبه ایران و گروه پنج بعلاوه یک در ریاست جمهوری حسن روحانی خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
امریکا شاخ شو ایرانی ها شکستن ،شونشو هم روسیه با جریان کریمه شکست دیگه حرفی برای گفتن نداره انشاالله بزودی هم متلاشی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
آیا زوری برای آمریکا بعد از غلط های اضافی بوش پسر در افغانستان و عراق باقی مانده است ؟ بهتر نیست سیاستمدار های احمق آمریکائی اول به جیبشان نگاه کنند و برای برای جنگ ستیزی برنامه ریزی کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
به گفته معمار کبیر انقلاب: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
این حرف شعار نیست امام راحل همه جوانب را در نظر گرفته بودند.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۴:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
اقای اوباما من به عنوان یک ایرانی و میهن دوست شیش اتیشه خیلی ریز میبینمت بیا بشین سرمیز مذاکره الکی هم شاخ شونه نکش چون ما مرد روزهای سختیم.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۲:۵۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
آخرین اخبار