ایستگاه ششم "مذاکرات هسته‌ای"/62

ظریف در نشست مطبوعاتی: پیرامون مباحث ریز مربوط به توافق جامع گفتگو کردیم

وزیر امورخارجه کشورمان در نشست مشترک مطبوعاتی با کاترین اشتون اظهار داشت: به دنبال آخرین دور مذاکرات بر اساس چارچوبی که در جلسه بهمن ماه گذشته داشتیم ما اکنون مذاکرات و بحث‌های ریزی را در مورد موضوعات مختلف یا تمام موضوعاتی که به نحوی در قالب توافق جامع خواهد گنجید انجام دادیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، وزیر امورخارجه کشورمان در نشست مشترک مطبوعاتی با کاترین اشتون گفت: خانم ها و آقایان می‌خواهم به فارسی کنفرانس داشته باشم نماینده عالی اتحادیه و اروپا و من به همراه هیات‌ها و مدیران سیاسی، چین، المان، روسیه و آمریکا و انگلیس هم اکنون سومین دور گفتگوها و تلاش‌های خود برای یافتن یک تفاهم جامع در مورد موضوع هسته‌ای ایران همانگونه که در برنامه اقدام مشترک ژنو پیش‌بینی شده بود را به پایان رساندیم.

وی افزود: مایلم از وزیر خارجه اتریش و همکاران‌شان و همچنین از دفتر ملل متحد در وین برای حمایت‌شان از این مذاکرات و مذاکرات دور قبلی قدردانی کنم.

 ظریف گفت: به دنبال آخرین دور مذاکرات، بر اساس چارچوبی که در جلسه بهمن ماه گذشته داشتیم، ما اکنون مذاکرات و بحث‌های ریزی را در مورد موضوعات مختلف یا تمام موضوعاتی که به نحوی در قالب توافق جامع خواهد گنجید انجام دادیم.

ظریف تصریح کرد: هنوز کار جدی مفصل نیاز هست تا اینکه اختلافاتی که در این زمینه به صورت طبیعی وجود دارد مورد بحث و بررسی قرار گیرد و کار به پیش برود؛ ما در این مرحله وارد مرحله بعدی مذاکرات می‌شویم که در این مرحله تلاش می‌کنیم فاصله‌ها را کمک کنیم، در مورد تمامی موضوعاتی که باید در مورد انها به توافق برسیم و یک مجموعه‌ای از موضوعات اساسی که باید در قالب یک توافق جامع قرار بگیرد را مورد تفاهم قرار دهیم.

وزیر خارجه اظهار داشت: ملاقات بعدی ما انشاءالله روز 23 اردیبهشت‌ در وین صورت خواهد گرفت. از همه شما سپاسگزارم.

گفتنی است، دور سوم مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5، از صبح سه‌شنبه آغاز شده است.

در همین زمینه، آخرین دور از مذاکرات هیئت‌های ایرانی و کشورهای 1+5، به ریاست "عباس عراقچی" و "هلگا اشمید"، ساعت 15:20 امروز (به وقت تهران) پایان یافت.

از سوی دیگر، محمدجواد ظریف، روز سه‌شنبه، با حضور در جمع نخبگان علمی و اقتصادی جامعه ایرانیان اتریش، در واکنش به برخی اظهارات مقامات غربی گفته بود: هیچ‌کس و هیچ سیاستمداری نبايد فکر کند که سخن گفتن علیه ایران برایش بی‌هزینه است.

همچنین عباس عراقچی، در پایان روز سه‌شنبه، با برگزاری نشست خبری با رسانه‌های داخلی تاکید کرده است؛ آب سنگین اراک، هرگز به آب سبک تبدیل نخواهد شد.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان درباره جزئیات دور بعدی مذاکرات گفته است: مکان آن "وین" و زمان آن، دهه آخر اردیبهشت است، ولی تاریخ دقیق آن را روز چهارشنبه اعلام خواهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار