بازار لوازم خانگی/

فوت و فن خرید یک "یخچال خوب "+قیمت

از زمانی که یخدان‌های آهنی به عنوان اولین نوع یخچال وارد آشپزخانه شد مدت زیادی گذشته است، اما اساس کار یخچال‌های امروزی یعنی تازه و خنک نگهداشتن مواد غذایی خانه هنوز برهمان سبک ساده است و هیچ تغییری نکرده؛ درحالی که ظاهر یخدان‌های فلزی قدیمی به یخچال‌هایی الکترونیک امروزی تبدیل شده‌اند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛ اگر بتازگی برای خرید یخچال فریزر راهی بازار شده اید مقدمه بالا را دقیقا به چشم خود دیده اید که یخچال های امروزی دیگر فقط یک محفظه با قابلیت خنک کردن مواد خوراکی نیست، بلکه به لوازمی الکترونیک و گاه پیچیده تبدیل شده است. هرچند فلسفه وجودی این وسیله مهم زندگی آسایش بیشتر است، اما ظاهرا این تنوع تولید و پیچیده شدن امکانات الکترونیک یخچال های امروزی باعث سردرگمی و البته هزینه های اضافه خانواده می شود.

بنابراین مدل های گوناگون، طراحی های متفاوت با قابلیت های متفاوت همه و همه باعث آشفتگی ذهنی خریداران شده در حالی که می توان با رعایت اصولی ساده و البته ابتدایی بهترین و اقتصادی ترین انتخاب را داشته باشیم، پس اگر شما هم جزو آن دسته از مصرف کنندگان هستید که قصد خرید یخچال فریزر را دارید و برای این آخر هفته خودتان برنامه ریزی کرده اید تا به سه راه امین حضور یا مراکز خرید شهرستان های محل اقامت خودتان سری بزنید، کمی تامل کنید و قبل از این که راهی شوید این گزارش را بخوانید.

بودجه خودتان را مشخص کنید

یکی از چالش ها و درگیری های ذهنی اکثر خریداران این است که وقتی وارد مغازه می شوند، نمی دانند بودجه واقعی آنها برای خرید یخچال فریزر چقدر است. البته بدون تردید هیچ کس نیست که بدون برنامه راهی بازار شده باشد، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و البته تفاوت های چند ده هزار تومانی برای مدل های مشابه، واقعا تصمیم گیری سخت خواهد شد. پس قبل از ترک منزل آخرین رقمی را که برای خرید این وسیله درنظر گرفته اید، مشخص کنید و هرگز از آن بالاتر خرید نکنید، چون هنگام خرید با این جمله فروشندگان بسیار مواجه می شوید که می گویند: «این مدل فقط 50 هزار تومان با انتخاب شما متفاوت است»، اما ناگهان به خودتان می آیید که 50 هزار تومان، 50 هزار تومان؛ چند صد هزار تومان زیربار بدهی رفته اید. بنابراین عاقلانه ترین کار برای جلوگیری از سردرگمی این است که آخرین بودجه خود را قبل از ترک منزل مشخص کرده باشید، نه این که مقابل فروشنده تازه به فکر دودوتا چهارتا باشید.

به نیاز خانواده خوب فکر کنید

همان طور که می دانید میزان ظرفیت داخلی یخچال فریزر براساس واحد لیتر تعیین و اندازه خارجی آن براساس واحد فوت محاسبه می شود، گرچه این دو معیار با یکدیگر متناسب هستند و هرچه اولی بیشتر باشد ابعاد یخچال نیز بیشتر خواهد شد، اما سوال اصلی اینجاست که یک خانواده معمولی به یخچال فریزر چه اندازه ای نیاز دارند.

ممکن است با توجه به فضا و طراحی آشپزخانه مجبور به انتخاب ابعاد خاصی از یخچال باشید، اما اگر می توانید آزادانه تصمیم بگیرید و صرفا به دنبال علاقه شخصی خودتان هستید به این نکته توجه کنید که هرچه ظرفیت یخچال بالاتر می رود علاوه بر افزایش قیمت شما باید مبلغ بیشتری برای نگهداری و هزینه برق مصرفی آن بپردازید. درمقابل اگر یخچال کوچک تری نیز بخرید به نوع دیگری متضرر خواهید شد.

پس اقتصادی ترین کار با توجه به عادات خوراکی و خرید مواد غذایی شما این است که متناسب با تعداد و نیاز خانواده یخچال مورد نظرتان را انتخاب کنید. به طور کلی براساس محاسبات، برای یک خانواده دو نفره یخچال فریزر 160 تا 200 لیتری است که براساس همین آمار برای هر نفر اضافه 20 لیتر به ظرفیت اصلی افزوده می شود، مناسب است. به عنوان مثال برای یک خانواده سه نفره با معیارهای زندگی شهری و البته رفت و آمدها و مهمانی های معقول، یخچال فریزر 220 لیتری (فضای فریزر و یخچال در مجموع) کاملا مناسب است و بیش از آن یعنی افزایش هزینه های خانواده. از طرف دیگر اگر کمتر از این ابعاد نیز انتخاب کنید مساوی با مراجعه بیشتر شما به سوپرمارکت و مراکز خرید غذایی خواهد بود.

توجه ویژه به برچسب انرژی داشته باشید

از زمانی که صحبت هدفمندی یارانه ها و بالا رفتن قیمت حامل های انرژی به میان آمد، پای برچسب انرژی هم به زندگی الکترونیک ما باز شد؛ برچسبی که با نگاه کردن به حروف و نمودارهای مشخص شده روی آن درمی یابیم وسیله ای که قصد خرید آن را داریم چقدر انرژی مصرف می کند و هرماه برای انرژی مصرف شده آنها چه میزان پول باید بپردازید. این برچسب اکنون از یک موضوع فانتزی به یک فاکتور مورد توجه در خرید تبدیل شده است.

براین اساس، یخچال هایی که فریزر آنها در قسمت پایینی شان قرار دارد بهترین بازده انرژی را دارند. دومین جایگاه مربوط به آن دسته از یخچال فریزرهایی است که فریزر آنها درقسمت بالا قرارگرفته است. در آخر هم محبوب ترین ها یعنی یخچال های سایدبای ساید قرار می گیرند. هرچند روی برچسب برخی از ساید بای سایدها نماد++ A دیده می شود، اما بدانید مصرف انرژی آنها بهینه نخواهد بود. پس با توجه به افزایش نرخ حامل های انرژی و با آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به این نکته توجه ویژه داشته باشید محصولی را انتخاب کنید که برچسب انرژی آن کمترین میزان مصرف را نشان دهد.

به کیفیت کندانسور خوب توجه کنید

یکی از قطعات اصلی یخچال کندانسور یا همان موتور است؛ قطعه ای که بیشترین اهمیت را در این وسیله دارد، بنابراین باید نسبت به کیفیت آن بسیار دقت کنید چون در صورت انتخاب اشتباه دچار دردسری بزرگ خواهید شد. بهترین کندانسورها، نوع خطی آنها هستند چون علاوه بر کارایی بالا، دارای کمترین میزان صدا هنگام کارکردن هستند بنابراین سعی کنید از این نوع کندانسورها در یخچال شما به کار رفته شده باشد و از خرید یخچال های دارای موتورهای چینی جدا خودداری کنید. راه منطقی برای دستیابی به این هدف هم علاوه بر خرید برندهای معتبر از نمایندگی های مجاز، گواهی کردن نوع موتور یخچال و کشور سازنده آن در فاکتور خرید شماست.

امکانات یخچال را درنیابید!

امروزه یخچال فریزرها مجهز به امکانات الکترونیک و تقریبا شبیه به رایانه شده اند. دستگاه تصفیه هوای داخل یخچال (ضد باکتری)، فیلترهای مختلف تصفیه آب، مجاری خروجی آب و یخ روی در یخچال، نمایشگرهای مختلف روی در یخچال و صفحه هایLED (نمایشگرتلویزیونی روی در یخچال و نمایشگر داخل یخچال) همه از امکانات یخچال های حال حاضر هستند که می توانید با توجه به نیاز خودتان هرکدام از آنها را داشته باشید. ولی فراموش نکنید داشتن هر یک از این امکانات ممکن است هزینه های اضافی نگهداری و تعمیرات را نیز برای شما درپی داشته باشد. بنابراین زیاد به این گونه امکانات دل نبندید و پولتان را صرف کیفیت قطعات اصلی یخچال کنید.

خارجی یا داخلی؛ مساله این است

با توجه به حضور گسترده برندهای خارجی در بازار یخچال فریزر ایران، این پرسش پیش می آید که داخلی بخریم یا خارجی؟ در بازار ایران برندهای داخلی هم که چیزی از همنوعان خارجی خود کم ندارند دیده می شوند. هرچند ممکن است امکانات جانبی و غیرضروری آنها از انواع خارجی اش کمتر باشد، اما در بحث کیفیت قطعات اصلی چیزی از خارجی ها کم نداشته و حتی بهتر هم هستند. بنابراین به این فکر غلط دامن نزنید که همیشه خارجی ها بهتر از داخلی ها هستند. این در حالی است که نمی توان از توصیه به برندهای داخلی که برخی در آنها گذشته درخشانی داشته و هنوز نام نیک خود را یدک می کشند، چشم پوشی کرد که ارتقای ظاهر و کیفیت را جدی تر بگیرند.

به خدمات پس از فروش و گارانتی توجه کنید

آخرین مرحله انتخاب یخچال فریزر شما مربوط به خدمات پس از فروش و گارانتی ارائه شده است. البته به یاد داشته باشید که مهم ترین گارانتی در یخچال های ساده مربوط به کندانسور یا همان موتور است. اما هنگام خرید یخچال های دیجیتال باید به گارانتی قطعات الکترونیک آن نیز توجه داشته باشید و از خدمات پس از فروش برند مورد نظر تان کاملا و بصراحت و بدون خجالت و حرف خود را بلعیدن مطمئن شوید. این دقیقا همان پاشنه آشیلی است که برخی خانواده ها از آن ضربه می خورند، چون برای خرید ارزان تر راهی بازارهای فرعی یا فروشگاه های غیرمجاز می شوند که به عنوان مثال می توان به اجناسی که از بانه خریداری می شود، اشاره کرد.

چطور یخچال تان برق کمتر مصرف می کند؟

در هر خانه ای یخچال و فریزر پر مصرف ترین وسایل برقی هستند، زیرا ۲۴ ساعت شبانه روز را بی وقفه کار می کنند. بنابراین با عمل به هفت توصیه ساده زیر قبض برقتان سبک تر شده و به عمر یخچال و فریزرتان افزوده خواهد شد.

ـ مرتب برفک های یخچال و فریزرتان را تمیز کنید تا به صورت قشر ضخیمی از یخ درنیاید. هر سال یکبار، نرده های پشت یخچال را از گرد و غبار تمیز کنید. قشر یخ داخل فریزر اگر حدود سه سانت شود، دو برابر برق مصرف می کند تا برودت دستگاه را حفظ کند، هرچند بیشتر یخچال فریزرهای امروزی بدون نیاز به این کار هستند.

* بهتر است یخچال را در محل خنک قرار دهید. مصرف دستگاه به درجه حرارت محیط اطرافش بستگی دارد. مثلا چنانچه به جای محیط ۱۸ درجه سانتی گراد در محیطی با دمای ۲۸ درجه سانتی گراد باشد مصرف برق آن ۳۸ درصد افزایش پیدا می کند.

* در یخچال یا فریزر را کمتر باز بگذارید. با این کار تا ۵ درصد در مصرف برق صرفه جویی می کنید.

* یخ های مواد خوراکی منجمد شده را در داخل یخچال آب کنید. دراین حالت یخچال به کمک سرمای آزاد شده از مواد منجمد، انرژی کمتری مصرف می کند.

* جدار داخل یخچال را با محلول جوش شیرین و آب هر چند وقت یکبار تمیز کنید.

* از کنار هم چیدن و چسباندن ظروف داخل یخچال و فریزر جهت گردش هوا جلوگیری کنید.

* اطمینان حاصل کنید یخچال و فریزر روی یک سطح تراز قرار گرفته و در آن به طور کامل بسته شود.


منبع: جام جم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۱۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام دوستان ازبین یخچال های زیر کدومشون بهترن که بخرم
استیلون
لایف
پارس
زیروات
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۳۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
عزیزان کسی فریزر مدل پارس داره؟ می خوام بدونم برفک می زنه یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام. میخوام واسه جهاز یخچال لایف بخرم کسی داره
خوبه یان؟
Iran (Islamic Republic of)
آیلین
۰۲:۰۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
سلام دوستان من میخوام یخچال الکتروسان بخرم الکترواستیل نه ها الکتروسان پولم بهش میرسه ففط توروخدا کسی داشته تاحالا بدونم چجوریه خواهش میکنم اگ کسی خبر داره بگه تازه عروسم نمیدونم چیکار کنم با این همه گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام.میخوام واسه جهیزیه یخچال ساید بای ساید بگیرم.ازجایی ک‌گرونیه بوجه مون به مارک خارجی نمیرسه و قصد دارم ایرانی بخرم .میشه دوستانه و‌باصداقت راهنمایی کنید یخچال ساید بای ساید ایرانی کدوم مارک بهتره و‌راضی هستید
Iran (Islamic Republic of)
س.ت
۲۲:۳۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام .به نظرتون یخچال Tclمدل ۶۶۰ خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام. مامان من واسه جهیزیه اش 30 و اندی سال پیش یه یخچال آزمایش خریده و هنوز داره کار میکنه، حتی یبار هم تعمیر لازم نداشته، الان هم بردیمش تو باغ و بازم داره کار میکنه. البته نمیدونم هنوز هم ازین آزمایش ها هست یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۰۰:۰۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام یخچال دوقلو مارک مجیک گرفتم نمی دونم خوب هست یا نه
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۶:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
من هیچ وقت نظر نمیدادم در مورد چیزی ولی چون قیمت بالایی داره یخچال فریزر دوقلو بکو خواستم با چشم باز خرید کنید
من دو سال نیم هست که این و از بازار خریدم و دقیقا سر موعد اتمام گارانتی مشکل پیدا کرد و از کف یخچال پودری قهوه ای رنگ بیرون زد که معلوم شد به دلیل زنگ زدن لوله های اواپراتور داخلی یخچال هست که از جنس بسیار بی کیفیتی ساخته شده و این باعث نشت گاز یخچال میشه که باید کلی هزینه کنید و تعمیرش کنید. این از کیفیت

حالا خدمات پس از فروش: دو روز زنگ میزدم به مرکزشون که شرکت بهستان تجارت ارس هست کلا مشغول بود بعد که یکی جواب داد گفت بین 3 روز کاری تا یه هفته تکنیسین شرکت میاد بررسی میکنه.

کلا دوستان به اسمه برندها توجه کنید مخصوصا خدمات پس از فروش مثلا الکی سامسونگ سامسونگ نشده حتی اگه تو ایران سرهم میشه مطمین باشین کره میدونه این موضوعو.

به هیچ عنوان حرفهای فروشندهها رو ملاک قرار ندید چون اونها فقط جنسی رو که احتمال داره زیاد رو دستشون بمونه تبلیغ میکنن تا زودتر فروش بره.

الانم فک کنم یه 30 میلیون تومنی این محصول بی کیفیت قیمت داره مواظب باشین پول تونو دور نریزین.

ممنونننن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام
یخچال فریزر هیمالیا قیمتش بالاست. پس از خرید ۱۰ روز طول کشید تا تحویل دادند سه روز التماس کردیم تا بیان بزنن تو برق تا گارانتیش مثلاً معتبر بشه .مصرف برقش بالاست.مثل هواپیما صدا میده .شب نمی ذاره بخوابیم .یا تالاب یهو صدا میده. نخرید نخرید نخرید...
بهتون میگن ۶۰ ماه وارانتی موتور داره ولی هیچ سندی بهتون نمی دن تو کارتنش هم نیست.بعنوان یه هم وطن نخرید خیلی بی کیفیته پشیمون میشید از خریدتون یک کلام ختم کلام : نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام نظر شما در باره یخچال سینور چیست راهنمایی کنید ممنون می شم
Germany
Ali
۱۶:۴۹ ۲۶ دی ۱۳۹۸
‌یخچال فریزرهای مارک دیپوینت چطورند؟
من مدل‌ ‌d5i دوقلو خریدم .چندماهی است .خوبه
ساید ۳۴ فوت چه مدلی خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
با سلام نظر بنده در باره یخپال دوقلو بکو هست تازه خریدم بعد سه روز خراب شد فریزرش بعد 10روز خراب شد یخچال از تهران برام فرستادن عوض کنم یخچال دست دوم فرستادن پیگیریهای نمایندگی خیلی خیلی ضعیف است
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
لطفا در مورد یخچال دوقلوی ای فادر بگین چطوره ؟ کسی از شماها یا اشنایانتون داره. لطفا زودتر جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
میخوامیخچال فریزر دوقلو زیرووات بخرم کسی هست که خریده باشه کارش چه طوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
سلام من مغازه دارم اگر کسی یخچال میخواد تماس بگیره یخچال الجی سامسونگ دیوو بوش و غیره موجود میباشد اصل امارات
Iran (Islamic Republic of)
Zohre
۲۳:۰۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
سلام حسته نباشید.من میخوام واسه جهیزیم یخچال بخرم بنظرتون یخچال هیمالیا بهتره یا مجیک؟؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۹:۵۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
ما یخچال امرسان خریدیم خیلی صدا میده تنها عیبش همینه تا حالا کسی داشته امرسان
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۰۰:۲۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
یخچال فریزر آی فادر خوبه بنظرتون
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۰:۳۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام کسی یخچال جنرال داشته میخام بخرم نمیدونم کیفیتش چجوریه لطفاراهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام ما میخوایمیخچال بخریم ممنون میشم بگید چی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
طیبه
۱۵:۰۲ ۳۰ تير ۱۳۹۸
سلام هیچکس یخچال سوندا داشته ، راضی بوده
Iran (Islamic Republic of)
Shahrokh
۱۵:۱۵ ۲۹ تير ۱۳۹۸
سلام . حدودا ۱۰ سال هست که یخچال و فریزر و کولر هایسنس خریدم و ازش راضیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۲ تير ۱۳۹۸
سلام کسی یخچال سانستار داره؟نمیدونید موتورش از کدوم کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۳ تير ۱۳۹۸
سلام کیفیت یخچال فریزر بنس چطوره کسی خریده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام ببخشیدیخچال هیوندای چندقیمته؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
الکترواستیل تمام فریزرش افتضاحه
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۱:۴۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
ما که چند سالی الکترواستیل داشتیم از وقتی خراب شد دیگه درست نشد بارها ۴۰۰ تومن و ۵۰۰ تومن خرجش کردیم آخرم پوستش فروختیم رفت .همش داغ میکرد خنک ‌نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
مختاری
۲۳:۱۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام
کسی یخچال هاردستون داشته؟راضیه؟
بین هاردستون و هیمالیا و امرسان کدوم بهتره؟
Germany
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام یخچال فریزر Elettoچطوره
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۲۳:۵۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
یخچال من سال ۸۲ کمتر از ۵۰۰ ت از شرکت فرهنگیان خریدم عالیه تا حالا اخ نگفته هنوز بعد ۱۵ سال مثل روز اول خوب و دوست داشتنیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
سلام کسی که گفته یخچال الکترو استیلش خراب شده از من میشنوید دیگه درست نکید ما یخچالمون ۴ بار درست کردیم بازم خراب شد الان دوبار یخچال همالیا دو رب گرفتیم ۳۸۱۰۰۰۰ میگ کارش خوب خدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
Tanha
۰۸:۱۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
کسی یخچال دوقلوی پارس داره؟راضیه؟من برا جهیزیه میخوام پولم فقط به پارس میرسه متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۷
مادر من ۱۵ ساله داره عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
مادرشوهر من داره خیلی راضیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۶ دی ۱۳۹۷
پارس الان خوب نیست نگیر
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۲:۵۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
سلام دوستان عزیز.. من برای جهازم میخوام یخچال بخرم ..اول مارک های خارجی فقط مد نظرم بود ..ولی الان فوق العاده گرون شده ۲۳ میلیون پول یخچال ساید ال جی ..:-\ برای همین میخوام یه ساید مارک ایرانی بخرم .. واقعا بنظرتون چیکار کنم ..ساید ایرانی بدرد میخوره اصن!!
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۲:۴۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
سلام میخوام یخچال فریزر بخرم مارک ال جی وسامسونگش خیلی گرونه چی بخرم
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
ما میخایم یه یخچال فریزر ایرانی بخریم
لطفا راهنمایی کنید چه مارکی بخریم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سارا
۱۴:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
دوستانی که میگن ایرانی بخرید برای رشد وقتی کیفیت نداره هر سال باید عوض کنی چطور میشه ایرانی خرید انگار پولتو دور ریختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
ما که سه ساله ایرانی داریم راضیم مشکلی هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام من ۱۰ ساله یخچال فریزر امرسان داشتم برای من خوب کار کرد و چون کوچک بود بزرگتر امرسان را خریدیم
Iran (Islamic Republic of)
دنیا
۱۲:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
یخچال ارج چطور هست
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۱۸:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام دوستان کسی در مورد یخچال هایسنس میدونه تو رو خدا هر کی میدونه بگه
Iran (Islamic Republic of)
غزل بانو
۱۵:۳۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
بچه ها من 5 سال پیش یخچال بالا و پایین الکترو استیل خریدم ازینایی که روش صفحه نمایش دیجیتال داره. اون زمان 1200 خریدم . نه صدا داشت نه برفک می زد! پارسال فروختمش 800. تازه 5 سالم برام کار کرد. بعدش امرسان خریدم ازینایی که بالاش فریزر کوچیک داره! همه عالم و آدم می گن که برفک می زنه! اما حتی فریزرم هم برفک نمی زنه. ماشالله عالیه . یخچال و فریزر و تمام لوازم برقی نیاز به نگهداری خوب دارند. درش را هی باز و بسته نکنید و مواظب وسایل برقیتون باشید. مثلا چیزایی که میخواید تو یخچال بزارید، صبر کنید دو سه قلم بشه بعد یهو بزارید. مواظب لاستیک های دور یخچال هم باشید. خیلی هم یخچال و فریزر را پر نکنید . سعی کنید توش خلوت باشه تا برفک نزنه و راحت تر خنک بشه. موفق باشید.
Germany
محسن
۲۱:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
من هیمالیا داشتم، داغووون بود هان 3 سال برام کار نکرد، موتورش خودبخود از کار می افته نمایندگی و خارج از نمایندگی چیزی اندازه قیمتش هزینه تعمیرش دادیم هیچکی نتونست درستش کنن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۲۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
نیکسان چطوره
لطفا راهنمایی
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۱:۳۷ ۲۶ تير ۱۳۹۷
سلام میخواستم ببینم یخچال از نظر کیفیت چطوری هست.؟اگر راهنمایی کنید ممنون میشوم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۵ تير ۱۳۹۷
اسنوا دارم بعد خرابی نمایندگی اومده میگه که اینا خراب میشن نمیشه کاریش کرد بفروش یکی دیگه بگیر
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۳۴ ۱۲ تير ۱۳۹۷
سلام من یخچال هاردستون خریدم مدلHD7کسی داشته؟راضی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۶:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
لطفا نظر بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۰ تير ۱۳۹۷
سلام دوستان من ۸ساله سایداسنوادارم خیلی راضیم تاحالاتعمیرکاه نرفته ولی جاش کمه مخصوصافریزرش.میخوام۲قلوبخرم ولی پول واسه خریدخارجی ندارم.خواهش میکنم راهنمایی کنین ازبین ایرانی هاکدوم بهتره؟
Iran (Islamic Republic of)
صادقي
۱۴:۲۸ ۰۸ تير ۱۳۹۷
يخچال برند شارپ چطوره ٤درب هاش
Iran (Islamic Republic of)
تنها ترین تنها منم
۱۴:۰۷ ۰۶ تير ۱۳۹۷
ما می خوایم یخچال بخریم چه نوع یخچالی خوبه ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۰ ۰۲ تير ۱۳۹۷
در پاسخ به دوستمان که گفتند یخچال دنار خوب هست باید بگم که همسر بنده این یخچال رو برای جهیزیه خریدند از دوسال پیش تاکنون 3 بار مشکل پیدا کرده و سنسور ترمو آن میسوزه که سپس فریزر دچار برفک بسیار شده و بعد از مدتی مواد غذایی داخل یخچال خراب میشوند و همچنین ممکن است زمانی که برق قطع شده و دوباره وصل شود یخچال استارت نکرده و مشکلات بعد از آن بنده این یخچال را به دشمنم هم توصیه نمی کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
سلام اصلا دونارنخر خواهر من خرید زود خراب شد اب میده برفک میزنه خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
من دونار داشتم 3 سال اندازه یه یخچال نو خرجش کردم اخرش هم درست نشد عوض کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
مامانم اینا دونار دارن اشغال اشغال...اصلا توصیه نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
غلامشا
۱۵:۳۴ ۰۱ تير ۱۳۹۷
"یکی از قطعات اصلی یخچال کندانسور یا همان موتور است؛"سلام ابن جمله از بخش"به کیفیت کندانسور خوب توجه کنید"است لطفا" یک بار بادقت بخوانید واز یک متخصص تاسیسات صحت وسقم آنرا جویا شوید.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۰۰:۲۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
مرررسی استفاده کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۰۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام‌ما۱۳ساله که یخچال فریزرالبرزداریم میخوایم عوضش‌کنیم چه‌مارکی بهتره که بخریم لطفا راهنمایی کنید
Germany
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
مفید بود تشکر
Iran (Islamic Republic of)
Parham
۰۰:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
سلام میخواستم یخچال و فریزر دوقلو تا ۴ تومن بخرم ولی نمیدونم چه مارکی لطفا اگه کسی اطلاعاتی داره بگه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
یخچال و فریزر دوقلو دپوینت ۳ساله دارم فقط واسم ۲۰ تومن پول برق میاد خداییش
Iran (Islamic Republic of)
نارگل
۱۱:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام.این دومین باره سامسونگ می خریم به اصرار شوهرم.یک بار ازین .الان هم دوساله ازین یخچال فریزر جداها خریدم.الان دوباره افتاده به گرم کردن و صدا در اوردن.اسمشون بلنده ولی خدا رو شاهد می گیرم سامسونگ نخرید.بعد از کلی زجر کشیدن با یخچال فریزر قبلیم با هزار امید رفتیم اینو خریدیم.فقط پولمون دور ریختیم.از همه شنیدم همین الکترو استیل خیلی بهتره.تو رو خدا سامسونگ نخرین.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۴۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
یخچال جنرال الکتریک کسی داشته ایا؟قیمتش نصبت به یخچالای توی بازار کمتر و مناسبتره ولی کیفیتش رو نمیدونم
کسی اگه داشته ممنون میشم راهنمایی کنه
Germany
Niloo
۱۴:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام .من میخوام یخچال دوقلو بگیرم ولی نمیدونم چی بگیرم که کیفیت و کاراییش خوب باشه.قیمتش هم تا۴اینا باشه.ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
Zohre
۰۸:۳۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
یخچال های هیمالبا جدیدمدل بتا کسی میدونه چه جوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
سلام کسی ساید امرسان یا الجی داشته؟کیفیتش چطوره؟لطفا راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
فریده
۱۴:۰۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
من الان 6 ساله امرسان دارم خیلی عالیه چندین بار جابجا شدم ولی همچنان مقاوم ااره کار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
توروخدا فقط الکترواستیل نخرین
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۳:۳۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام ما الان ۸ ساله یخچال هیمالیا دو درب بالاش یخچال پایین فریزر داریم خعلی عالیه اصن سرو صدا نداره اونموقع ۵۰۰ تومن خریدیم ابسرد کن و فن خنک کننده داخلی هم داره موتورش دانفوس المان هست حرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
ترانه
۱۱:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
یخچال دونار خریدم ولی هنوز باز نکردیم.

میشه اونایی که دارن بگن خوبه یا نه
United States of America
ابراهیم
۲۱:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام کسی از مشخصات موتور یخچال دوقولوی تکنوخبر داره ظاهرش که خیلی شیکه باطنشو نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۷:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
پدر من یه یخچال فریزرخریدم الان ۱۵ ماهه ، ۴ بار تعمیر شده دو بار موتور عوض کرده ، دیروز نماینده شرکت اومده عوض معذرت خواهی تهدید میکنه که صداتون در نیاد، پا روی دمشون بزارین موتور هم درست نمیکنن ، واقعا متاسفم که یه چهار میلیون و دویست باید پول بدی اینجوری هم میشه...
Netherlands
عباس
۲۱:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
من ۱۲ ساله یخچال وفریزر دارم تا حالا خراب نشده
ولی دوتا ایراد داره یکی صدای زیاد ویکی مصرف برق زیاد
الان جدیدا نمیدونم این مشکلات و دارن یابرطرف شده
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۰:۰۱ ۲۸ دی ۱۳۹۶
سلام دوستان کسی درمورد یخچال فریزر مدیا اطلاعات داره؟؟
سامسونگ بهتره یا مدیا؟
United States of America
مریم
۱۹:۴۲ ۲۴ دی ۱۳۹۶
سلام دوستان کسی هست راجب یخچال فریزر دوقلوی هایسنس راهنماییم کنه.....ممنون عزیزان از راهنمایتون
Iran (Islamic Republic of)
Mj
۱۲:۵۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
دوستان من خریدند خیلی راضی بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۲ دی ۱۳۹۶
بدرد بخور بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۱۸:۵۹ ۲۲ دی ۱۳۹۶
میخوام آی فادر بخرم ،کسی تا حالا داشته یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
چی بگم والا
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۳:۳۴ ۱۵ دی ۱۳۹۶
سلام.من میخوام یخچال دوقلو بخرم.لطفآ راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ز
۲۲:۳۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
سلام دوستان کسی در مورد یخچال دوقلو هانیزان یا مهیان آشنایی داره چه طوریه کارش؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۳۱ ۰۷ دی ۱۳۹۶
باسلام
کسی از یخچال هیمالیا اطلاعی داره
ممنون میشم ...
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۳:۲۶ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام ما الان ۸ ساله یخچال هیمالیا دو درب بالاش یخچال پایین فریزر داریم خعلی عالیه اصن سرو صدا نداره اونموقع ۵۰۰ تومن خریدیم ابسرد کن و فن خنک کننده داخلی هم داره موتورش دانفوس المان هست حرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۷:۵۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
دوستان سلام.... من یه اسنوا دارم تا زمانی که به نتیجه برسم که چی بخرم شبا خونه نمیمونیم .خونوادگی میری تو ماشین میخوابیم... روزا میشه یجوری صداشو تحمل کنی ولی شب که همه جا ساکت مثل تراکتور صدا میده و میره تو مخ... اتاق خوابای ما حداقل 6 الی 7 متر با اشپزخونه فاصله داره ولی انگار تراکتور رومانی کنارت کار میکنه....عزیزان دور اسنوا رو خط بکشین...اگه یه مارک و جنس خوبی هم میشناسین بهم بگین.ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
حمیرا
۱۲:۳۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
سلام ، من یخچال قبلیم سامسونگ بود و خیلی اذیتم کرد اوایل که صدای تلق تولوق اذیتمون کرد، بهدم که پشت جامیوه ای مدام آب میومد ، بعدم که پشت جامیوه ای یخ میزد و نمیشد از جامیوه ای استفاده کرد ,و تعمیرکاراشم میگفتن مدلشون همین بعد به مدت اینجور میشن،
اللن رفتم ساید چهاردر بلومبرگ خریدم موقع کارکردن صدا داره ، خونه ساکت باشه صداش رومخ ، به شرکت میگم میگه طبیعیه موقع کار صدا بده، صداش مثل صدای فن هست
واقعا نمیدونم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من امرسان داشتم راضی بودم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
سلام.یخچال فقط دوو بخرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۳۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
سلام من میخوام یخچال دوقلو ی حایر بخرم نظر دوستان چیه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ستیا
۱۷:۴۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
الکترو استیل بخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
سلام من میخوام یخچال دوقلو ی بخرم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۶ دی ۱۳۹۸
فقط الجی
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۴:۵۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
من یازده یاله الجی دارم اخ نگفته واقعا عالیه
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۱۵:۵۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
ولى توى يخچال فريزرهاى ايرانى ك اسنوا براى من امتحانشو پس داده و من واقعا راسى بودم و هستم ازش اگرچه ك اجناس خارجى هميشه اطمينان بيشترى بهشون هست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۵۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
سلام فقط اسنوا نخریدکه بدبخت میشین.لامصب صدای تر اکتور میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
سلام
دوستان میشه درموردیخچالهای هایسنس هم بگین
کسی ازاین یخچالها استفاده کرده
کیفیت شون چطوریه؟
هایسنس ساخت کجاست
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۰۹:۲۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
هایسنس من دارم حدود ۵ سال فقط پارسال موتور عوض شد. کلا بد نیست و چینی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
سلام
دوستان میشه درموردیخچالهای هایسنس هم بگین
کسی ازاین یخچالها استفاده کرده
کیفیت شون چطوریه؟
هایسنس ساخت کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
سلام. یخچال،فعلا بهترینش در بازار همونجور که من و دامادم و دوستم دارم یخچال فریزر دوقلوی سامسونگه.هرچندتلویزیون و کولر سامسونگ کیفیت نداره. همچنان که برای جاروبرقی و و ماشین لباسشویی،بوش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
با سلام واحترام .در سال 1389یک دستگاه فریزر الکترو استیل خریداری کردیم ودر سال 1395نیز یک دستگاه یخچال مارک الکترو استیل خریداری کردیم به جهت کمک به تولید داخل در حال حاضر متاسفانه موتور فریزر سوخته است آیا یک دستگاه فریزر باید حداکثر 6سال کارکند این است تولید داخل یخچال ازمایش داشتم حدود 12سال کارمیکنه وهنوز هم مثل ساعت کارمی کند حال تعمیرکار میگه 350هزارتومان هزینه تعمیر فریز چیکارکنیم راهنمایی بفرمائید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
سلام این اسنوا واقعا بدرد میخوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
اصلا کلا اسنوا رو بیخیال شید لطفا پدر درمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
بهتره به نظرسنجی های کیفیت برند ها دقت کنید
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۹:۱۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
سلام دوستان.
من یک ساله یخچال و فریزر از دوستان الکترواستیل خریدم یکی از دوستام با دویست تومن اختلاف قیمت با من قاچاق سامسونگ گرفت اون از کیفیت راضیه منم ناراضی نیستم الکتروالکترواستیل ظاهرش با سامسونگ یکیه وکیفیتش خوبه.
ایرانی و خارجی با هم فرق دبعضیاسامسونگش این تفاوت را بزرگ میکنن در ضمن یکی از دوستام فریزر سامسونگش دو ماه بعد از خرید سوخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام دوستان کسی درباره یخچال فریزر دوقلوی الک...اطلاعی داره ؟ قیمتش خیلی مناسبه کیفیتش چطوره؟
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۴:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
سلام الکترواستیل خوبه چیشخوبه یخچال فررزریا دوقلو
Iran (Islamic Republic of)
فري
۱۸:۵۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام دوستان بيشتر نظرات خوندم همه مشكل برفك داشتن. بيشترين چيزي كه باعث برفك ميشه ورود هواي اتاق به داخل يخچاله يا دربش خوب بسته نميشه يا لاستيكاي دور درب خراب شدن از گوشه كنارا هوا ميره داخل(لاستيكارو تعويض كنيد).
مورد بعديشم كه سرد نميكنه هنگام جابجاي وارونه حمل شده گاز خالي ميشه باس گاز پر كرد- بعده جابجاي هم حداقل دو ساعت نبايد وسايل برقي روشن كرد مث يخچال و ال اي دي و كامپيوتر و..
مورد سوم هم مكان گرمه يخچال و اتلاف انرژي
Iran (Islamic Republic of)
فري
۱۸:۵۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام دوستان بيشتر نظرات خوندم همه مشكل برفك داشتن. بيشترين چيزي كه باعث برفك ميشه ورود هواي اتاق به داخل يخچاله يا دربش خوب بسته نميشه يا لاستيكاي دور درب خراب شدن از گوشه كنارا هوا ميره داخل(لاستيكارو تعويض كنيد).
مورد بعديشم كه سرد نميكنه هنگام جابجاي وارونه حمل شده گاز خالي ميشه باس گاز پر كرد- بعده جابجاي هم حداقل دو ساعت نبايد وسايل برقي روشن كرد مث يخچال و ال اي دي و كامپيوتر و..
مورد سوم هم مكان گرمه يخچال و اتلاف انرژي
Iran (Islamic Republic of)
ش . م
۱۵:۳۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
من ۷سال پیش ...ا خریدند و شیش بار تو مراسم اسباب کشی شرکت کرد . امسال از بس دوقولو های آتیش پاره ام در فریزر رو باز گذاشتن خراب شد نمایندگی اش تو کرج تعطیل شده بود و تعمیر کار متفرقه آوردم هنوز کاملا درست نشده مجبورم یکی دیگه بخرم ولی الان که مشکل داره و برفک می زده اصلا صدا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
ما ۵ ساله یخچال فریزر دوقلوی ا...... خریدیم خیلی ازش راضی هستیم
نه روی تعمیرکار دیده و نه چیزی سرماش هم خیلی عالی نگهداری مواد غداییش هم عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
سلام دوستان
بین یخچال فریزرهای دوقلوی خارجی, LG بهتره یا بوش, ممنون میشم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
بووووووش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
سلام فقط دوونخرید
۱۲۳
آخرین اخبار