"مازیار رضاخانی‌" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

جشنواره فیلم "پروین اعتصامی"، تکریم بانوان فیلمساز‌ ایرانی است/ بخش ویژه‌ای را به موضوع فرهنگ اختصاص دادیم

دبیر جشنواره فیلم "پروین اعتصامی" گفت: امسال برای معرفی زنان هنرمند سینمای ایران، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم.

"مازیار رضاخانی" دبیر جشنواره فیلم "پروین اعتصامی" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: هشتمین دوره ملی و چهارمین دوره بین‌المللی جشنواره فیلم پروین اعتصامی از 22 تا 28 شهریور ماه سال جاری در محل خانه هنرمندان ایران در تهران برگزار خواهد شد.
 
 وی افزود: همچون ادوار گذشته جشنواره، بخش اصلی جشنواره، مختص زنان فیلمسازی است که با موضوع آزاد فیلم می‌سازند و مردانی که در خصوص بانوان به تولید فیلم می‌پردازند چرا که جشنواره پروین اعتصامی هر ساله در جهت تکریم بانوان هنرمند سینمای ایران برگزار می‌شود و امسال هم مانند ادوار گذشته برای معرفی زنان هنرمند سینمای ایران به جامعه هنری کشور، برنامه های ویژه ای را تدارک دیده است.
 
رضا خانی تصریح کرد: امسال با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص تاکید بر فرهنگ، بخش ویژه ای را با همین عنوان برنامه ریزی کردیم که فیلم های مرتبط با فرهنگ و اقتصاد را خواهیم داشت، به نحوی که مرتبط با عرصه زنان کشورمان باشد.
 
وی عنوان کرد: در بخش دیگری که نیلوفر سیمین نام دارد، فیلم سازان و هنرمندانی که پشت صحنه سینما به عنوان بانوان تدوینگر، مدیران تولید، گریمور، طراح صحنه و لباس ، آهنگساز و مانند این ‌ها فعالیت می کنند شرکت خواهند کرد و این بخش در جهت توانمند سازی زنان  اجرا خواهد شد.
 
رضا خانی افزود: هر ساله جشنواره پروین اعتصامی برنامه هایی را در قالب ویژه برنامه های جمعی برگزار می کند که امسال تدوین پروین زرین خود را از میان فیلمسازان زنی که فیلم آن ها از سال 90 به بعد در سینماهای اکران شده است،  به بهترین فیلمسازان زن ایران خواهد داد که این انتخاب در قالب یک هیئت ژوری صورت خواهد گرفت.
 
دبیر جشنواره فیلم پروین اعتصامی بیان کرد: فیلم‌های مد نظر این جشنواره، فیلم‌های بلند سینمای خواهند بود که در سینمای اکران شده باشند .
 
وی در ادامه گفت: امسال بهترین  خبرنگار زن را نیز در جشنواره معرفی خواهیم کرد.
 
رضا خانی عنوان کرد: در بخش‌های دیگر جشنواره از فیلم‌هایی که با موضوع نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده، نقش زنان در تنظیم اقتصاد خانواده و زنان سرپرست خانوار، ساخته شده‌اند تجلیل  خواهیم کرد و در مجموع تلاش این دوره از جشنواره، حرکت به سوی برنامه سازی در حوزه زنان کشور است.
 
وی افزود: اطلاع رسانی در خصوص این جشنواره در سایت جشنواره فیلم پروین اعتصامی www.parvineff.ir  صورت گرفته است که علاقمندان با مراجعه به این سایت و پر کردن فراخوان جشنواره،می‌توانند آثار خود به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.
 
رضاخانی‌ تصریح کرد: مهلت ارسال آثار در بخش فیلم تا یک تیر ماه و در بخش فیلمنامه تا 15 مرداد ماه خواهد بود.
 
 دبیر  جشنواره فیلم پروین اعتصامی گفت: دستاورد جشنواره پروین اعتصامی در هشت دوره گذشته، شناسایی و معرفی بیش از 844 فیلمساز زن است که این آمار در نوع خود در دنیا کم نظیر است که این فیلمسازان غالبا فیمسازان‌ فیلم کوتاه در ایران هستند که با جشنواره پروین اعتصامی همکاری می‌کنند و امسال نیز این  فیملسازان می‌توانند در بخش اصلی جشنواره شرکت کنند و با موضوعاتی که اعلام کردند آثار خود را به دبیر خانه جشنواره ارسال نمایند.
 
وی افزود: این جشنواره مختص همه فیلمسازان است  و محدود به اهالی تهران نمی‌شود و ما حتی سال گذشته به عنوان جوان‌ترین فیلمساز سینمای ایران از فیلمسازی که متعلق به یکی از نقاط دور افتاده استان خراسان بود و اثر قابل ملاحظه‌ای هم ارائه داده بود، در اختتامیه جشنواره فیلم پروین اعتصامی تقدیر کردیم.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۲:۱۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
سلام : بسیار عالی بود اگر خبر دار بشوم هز سال در این جشنواره شرکت خواهم کرد
آخرین اخبار