مذاکرات هسته‌ای وین5/ 34

آغاز دور جدید مذاکرات ایران و 1+5

دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 رسما در مقر سازمان ملل در روز دوم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 به ریاست محمد جواد ظریف و کاترین اشتون رسما در مقر سازمان ملل در وین آغاز شد.

گفتنی است اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورمان پیش از ظهر دوشنبه به منظور شرکت در پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 راهی وین شدند و دیدار سه جانبه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از ناهار کاری مشترک وزیر امور خارجه کشورمان و اشتون برگزار شد.

"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان پس از برگزاری ناهار کاری با "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصمیم گرفتیم جلسه عمومی صبح سه‌شنبه برگزار شود و موضوعات را یک بار دیگر در این جلسه مرور کنیم و در آن به جلسات فنی و دو جانبه می‌پردازیم تا ببینیم زمینه برای رسیدن به یک مبنای متن مشترک آماده می‌شود یا خیر؟

ظریف افزود: اگر آمادگی در طرف مقابل وجود داشته باشد ما آماده هستیم که پیش‌نویس را آماده کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد شروع نگارش پیش‌نویس توافق نهایی گفت: یقینا امروز نگارش پیش‌نویس نهایی شروع نخواهد شد.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان مذاکرات سه جانبه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که با حضور محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان، ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون برگزار شد در جمع خبرنگاران با رد ادعاهای موجود درباره رایزنی ایران و آمریکا درباره موضوع عراق گفت: در این مذاکرات تنها در مورد پرونده هسته‌ای ایران مذاکره می‌کنیم و هیچ موضوع دیگری وجود ندارد.

وی با اشاره به دیدارهای دوجانبه روز سه‌شنبه اظهار داشت: هیئت ایرانی صبح سه‌شنبه به ترتیب با مذاکره‌کنندگان چین در ساعت 10.30 و سپس در ساعت 11 به وقت تهران با روسیه گفتگوی دوجانبه خواهند داشت.

گفتنی است محمدجواد ظریف امروز با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد.

شایان ذکر است در ادامه رایزنی‌های ایران و 1+5 درباره برنامه هسته‌ای ایران قرار است نشست کارشناسی و فنی بعدازظهر امروز سه‌شنبه در وین برگزار شود.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توئتر خود موشت: جلسه عمومی ایران و 1+5 ساعت 12 به وقت وین برگزار می‌شود.

همچنین "سرگئی ریابکوف" نماینده روسیه پس از دیدار با "سیدعباس عراقچی"عضو تیم هسته‌ای کشورمان گفت: مذاکرات با عراقچی خوب و سازنده بود.

نماینده روسیه در پاسخ به این سوال که آیا نگارش متن پیش نویس آغاز شده است یا خیر گفت: نگارش پیش نویس تقریبا آغاز شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار