مذاکرات هسته‌ای وین 5/ 26

ادعای مقام آمریکایی: ایران و آمریکا گفتگوی بسیار مختصری درباره عراق داشتند/ عراقچی: با آمریکایی‌ها تنها راجع به موضوع هسته‌ای گفت‌وگو کردیم

سی‌ان‌ان با انتشار خبری به نقل از یک مقام آگاه نوشت: ایران و آمریکا شب گذشته در حاشیه مذاکرات سه‌جانبه گفتگوی بسیار مختصری درباره موضوع عراق داشتند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، پنجمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در حالی از روز گذشته اغاز شد که بحران عراق گفتگوها را تحت تاثیر خود قرار داده است، به‌طوری که روز چهارشنبه بسیاری از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها اخباری مبنی بر مذاکرات ایران و آمریکا درباره عراق را مطرح می‌کردند.

خبرگزاری رویترز، بخش اعظمی از اخبار خود را به همین موضوع گفتگوی ایران و آمریکا به موضوع عراق اختصاص داد و دائم به نقل از منابع آگاه خودش می‌نوشت ایران و آمریکا درمورد داعش و همکاری دو کشور در عراق گفتگو خواهند کرد.

براین اساس رویترز مدعی شد ایران و آمریکا در حاشیه مذاکرات هسته‌ای وین درباره موضوع عراق گفتگو خواهند کرد.



در همین رابطه، روز گذشته بسیاری از مقامات ایرانی و آمریکایی تاکید می‌کردند مذاکرات تنها در مورد موضوع هسته‌ای ایران خواهد بود و عراق در گفتگوهای وین جایی نخواهد داشت.

عباس عراقچی معاون حقوقی وزیر امور خارجه کشورمان نیز شب گذشته پس از پایان گفتگوهای سه‌جانبه ایران، آمریکا و کاترین اشتون صراحتا با رد ادعاهای موجود درباره رایزنی ایران و آمریکا درباره موضوع عراق گفت: تنها در مورد پرونده هسته‌ای ایران مذاکره کردیم و هیچ موضوع دیگری وجود ندارد.

علی‌رغم تاکید مقامات کشورمان مبنی بر عدم گفتگو در مورد مسئله عراق با آمریکا در وین، صبح امروز، سی‌ان‌ان آمریکا با انتشار خبری به نقل از یک مقام آگاه مدعی شد: ایران و آمریکا شب گذشته در حاشیه مذاکرات سه‌جانبه گفتگوی بسیار مختصری درباره موضوع عراق داشتند.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، گفته است در واقع مقام‌های دو کشور (در وین) "بحثی بسیار مختصر"درباره عراق در حاشیه مذاکرات داشته‌اند.

گفتنی است مذاکرات ایران و 1+5 با ناهار کاری کاترین اشتون و محمدجواد ظریف و گفتگوی سه‌جانبه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روز گذشته آغاز شده است.

جلسه عمومی مذاکرات وین 5 نیز، از ساعت 11 امروز به وقت وین آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار