گزارش مشروح بیست و ششمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور/

از کمک ۲۴۰ میلیونی مسئولان عالی کشور تا فروش تابلوی ابریشمی

بیست و ششمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور با هدف حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد، امسال هم با کمک 240 میلیونی مقام معظم رهبری و سایر مسئولان عالی نظام همراه شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، شب گذشته(14 تیرماه) بیست و ششمین جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در تالار آبگینه تهران برگزار شد.

این مراسم با شکوه که به همت ستاد دیه کشور برگزار شد،‌ پذیرای خیرین و نیکوکارانی از جامعه هنری، ورزشی و مسئولین کشوری بود.

در این مراسم پرشکوه شخصیت‌هایی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین "محمددی گلپایگانی" رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سید "اسدالله جولایی" رئیس ستاد دیه کشور،"غلامحسین اسماعیلی" رئیس کل دادگستری تهران، "حسین میرمحمد صادقی" حقوقدان و استاد دانشگاه، "اصغر جهانگیر" رئیس سازمان زندان‌های کشور،  "محمدرضا ساری" قائم مقام مدیرکل ستاد دیه کشور، "سید مرتضی بختیاری" معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام "رازینی" معاون حقوقی و قضایی قوه قضاییه، "مظفر الوندی" معاون وزیر دادگستری، "محمد نهاوندیان" رئیس دفتر رئیس جمهور، "علی اشرف رشیدی" رئیس بازداشتگاه اوین و جمعی از هنرمندان و مردم خیّر کشورمان حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم، مسئولان حاضر در جلسه با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص کمک به زندانیان نیازمند و اهداف خود از حضور در این مراسم توضیحاتی را ارائه کردند.

کمک مقام معظم رهبری و سران سه قوه به زندانان نیازمند

براساس این گزارش؛ بیست و ششمین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با هدایایی از سوی مقام معظم رهبری، سران سه قوه و سایر مسئولان عالی کشور همراه بود.

 ‫رهبر معظم انقلاب 150 میلیون تومان، رئیس قوه قضائیه 50 میلیون تومان‬ و رئیس مجلس 40 میلیون تومان‬ به جشن گلریزان ستاد دیه کشور کمک کردند.

همچنین اتاق بازرگانی تهران 100 میلیون تومان‬، اتاق بازرگانی ایران 100 میلیون تومان و دولت مبلغ 140 میلیون تومان به جشن گلریزان ستاد دیه کشور کمک کردند که البته با اصرار مجری برنامه نهاوندیان پذیرفت که این رقم به 170 میلیون تومان افزایش یابد.

از سوی دیگر "علی اصغر جهانگیر"، "غلامحسین اسماعیلی" و "علی اکبر بختیاری" وزیر سابق دادگستری هرکدام شخصاً به ترتیب 20، 10 و 2 میلیون تومان به جشن گلریزان ستاد دیه کشور کمک کردند.

فروش تابلو فرش ابریشم و تابلوی نقاشی برای آزادی زندانیان نیازمند

در ادامه این مراسم معنوی  یک تابلو فرش ابریشم که سال گذشته توسط یکی از خیرین به نفع آزادی زندانیان خریداری شده بود امسال مجدداً از سوی همان خیر به ستاد دیه اهدا شد که در گلریزان شب گذشته  به مبلغ 30 میلیون تومان فروخته شد‬.

‫همچنین یک تابلوی نقاشی کار یکی از هنرمندان کشورمان نیز از سوی "میرمحمد صادقی" به ارزش 25 میلیون تومان خریداری شد.

مراسمی که گره زندانیان نیازمند را باز می‌کند

یکی از نکات زیبایی که در این مراسم معنوی دیده می‌شد، حضور خیرینی بود که در سال‌های گذشته هم در این مراسم حضوری فعال داشتند و البته تا به حال چندین زندانی غیر عمد توسط آنها آزاد و به جمع خانواده خود بازگشته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار