پیر غلام تعزیه خوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شمر خوان بودم اما دلم با امام حسین(ع) بود

حاج آقا لنکرانی گفت: وقتی نقش شمر را اجرا می‌کردم دلم با امام حسین علیه السلام بود.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران تعزیه از نمایش هایی است که برای مردم انقدر باورپذیر شده که هرکسی راضی نشود نقش هایی مثل عمر بن سعد وشمر ملعون را بازی کند  من هم به سراغ پیر غلام تعزیه خوانی رفتم که سالهاست شمر خون و مخالف خون بوده است.

حاج آقا لنکرانی از سابقه کاری خود گفت: من 73 سالمه هم تئاتر کار میکنم هم تعزیه می خوانم من در ابتدا موافق خوان بودم .

وی ادامه داد: مسافرتی به ملایر داشتم، مخالف خوان ما شب مریض شد و به تهران بازگشت، من آن شب تعزیه فتا را خواندم؛ از نظر سرپرست تعزیه خیلی خوب اجرا کردم و به من گفتند اگر شما مخالف خوان باشی  بهتر است من از آن شب شمر خوان شدم.

از حاج آقا لنکرانی پرسیدم از اینکه شمر خوانی چه احساسی داری؟ گریه کرد و گفت دلم با امام حسین علیه السلام بود و جودم با امام بود، شمر نبودم نوکر امام خسین علیه السلام بودم. چه میکردم نقشم این  بود چاره ای نداشتم اما عشق و علاقم امام حسین علیه السلام بود.

نمایش تعزیه در دوره پهلوی با مشکلاتی روبرو بود وی از خاطرات ان دوره و دستگیریش برایمان گفت: ما آن زمان خیلی مشکلات برای اجرای تعزیه داشتیم کتکمان میزدن کلانتری می بردنمان ، از اول انقلاب تعزیه خوانان پرو بال گرفتند.

حاج آقا لنکرانی خاطر نشان کرد: همه زندگیم امام حسین علیه السلام است، هرچی گرفتاری داشتم امام حسین علیه السلام برایم رفع کرده است.

وی در پایان گفت: تا حالا هیچ چیزی نبوده که از امام حسین علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله بخوام و به من ندهند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
محمد
۱۳:۵۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
احسنت براين پيرغلام حسيني
آخرین اخبار