تکمیلی/

سقوط بالگرد در ارتفاعات دربند/ اجساد قابل شناسایی نیستند/ علت حادثه مشخص شد

یک فروند بالگرد متعلق به "شرکت پنها" که برای امداد رسانی به پرواز در آمده بود، به دلیل وضعیت نامساعد جوی با دیواره کوه برخورد و منفجر می شود.

سقوط بالگرد در ارتفاعات دربند/ اجساد قابل شناسایی نیستند/ بالگرد برای نیروی هوایی ارتش استبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، دقایقی پیش یک فروند بالگرد در ارتفاعات دربند سقوط کرد و دچار حریق شد. امدادگران بلافاصله پس از این حادثه عازم محل حادثه شدند.

*اجساد قابل شناسایی نیستند
 
چرخ ساز سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر طی گفتگویی تلفنی به خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، گفت: این حادثه ساعت 14 و 45 دقیقه در ارتفاعات دربند به وقوع پیوسته است.
 
وی ادامه داد: به محض سقوط این بالگرد تک موتوره،‌ این حادثه سریعا به عوامل امداد و نجات، آتش نشانی دربند و نیروی انتظامی اطلاع داده شد.
 
این مقام مسئول افزود: امدادگران پس از حضور در محل اعلام کردند که بدنه بالگرد به طور کامل ویران و سوخته شده است و حتی اجساد نیز قابل شناسایی نیستند.
 
چرخ ساز در پاسخ به این سوال که این بالگرد متعلق به هلال احمر بوده است،‌ یا خیر، بیان داشت: رنگ‌های زرد بر روی بنده بالگرد نشان می‌دهد که این بالگرد مربوط به جمعیت هلال احمر نبوده و متعلق به ارگان و یا سازمان دیگری است.
 
*بالگرد متعلق به "شرکت پنها" بوده است

حسین درویشی سرپرست حوزه عملیات امداد و نجات درباره خبر سقوط بالگرد در ارتفاعات دربند به باشگاه خبرنگاران، گفت: بعد از ظهر امروز بالگردی تک موتوره که دارای 3 سرنشین بوده است در ارتفاعات دربند حوالی امامزاده ابراهیم(ع) سقوط می کند.
 
وی ادامه داد: بررسی اولیه نشان داد این بالگرد برای امدادرسانی و نجات فردی که در کوهستان مفقود شده بود، به پرواز در آمده، که متاسفانه این عملیات بدون هیچگونه هماهنگی با مرکز امداد هوایی صورت گرفته بود.
 
این مقام مسئول اذعان داشت: این بالگرد که متعلق به "شرکت پنها" است، در ارتفاعات دربند در حال پرواز بود که به علت وضعیت نامساعد جوی با دیواره کوه برخورد کرده و منفجر می شود.
 
درویشی ضمن اشاره به اعزام دو تیم امدادی 6 نفره به محل حادثه، خاطر نشان کرد: امدادگران پس از حضور در صحنه حادثه توانستند اجساد قربانیان را کشف ولی آنان به دلیل سوختگی شدید هنوز شناسایی نشده اند.

گفتنی است، سرنشینان این هواپیما شامل خلبان، کمک خلبان و مهندس پرواز بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار