چرخش اقتصاد کشور با انتقال تکنولوژی/ تولیدات داخلی از نظر استاندارد کیفیت متناسب با خارجی ها است

رئیس هیئت مدیره ستصا گفت: سازندگان ایرانی قطعات، استانداردهای اروپا را کاملا رعایت می کنند. به همین دلیل تولیدات ما از نظر استاندارد کیفیت قطعه برای خارجی ها قابل قبول است.

سعید مهتدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در مورد تاثیر اجرایی شدن قراردادهای جدید نفتی بر کسب و کار انرژی در ایران اظهار داشت: همکاری با  شرکتهای خارجی ها در پروژه های جدید نفتی تاثیرات بسیار مثبتی در فضای کسب و کار خواهد داشت.

به گفته وی در حال حاضر بیشتر سازنده های داخل گرچه توانایی بالایی دارند اما به دلیل کمبود سفارش کار با ظرفیت پایین کار می کنند. وقتی سفارش های جدید بیاید باعث فعال شدن کارخانه های قطعه ساز می شود. صنعت به صورت یک زنجیره است و با فعال شدن بخشی از آن بقیه چرخ های صنعت هم به گردش درمی آیند.

رئیس هیئت مدیره ستصا در پاسخ به این سوال که آیا کیفیت تجهیزات ساخت داخل مورد تایید غول های نفتی که قرار است برای اجرای پروژه های جدید بالادست نفت به ایران بیایند، قرار می گیرد، گفت: سازندگان ایرانی قطعات، استانداردهای اروپا را کاملا رعایت می کنند. به همین دلیل تولیدات ما از نظر استاندارد کیفیت قطعه برای خارجی ها قابل قبول است.

مهتدی همچنین در مورد استاندارد قطعات ساخته شده در داخل افزود: البته در بحث استاندارد قطعه علاوه بر کیفیت ساخت، بحث زمان و قیمت هم مطرح است. آن چیزی که مسلم هست این است که سازنده داخلی باید بتواند از نظر قیمتی کاری رقابت‌پذیر عرضه کند.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه طبق قانون قراردادهای جدید نفتی، شرکت های خارجی موظف هستند با داخلی ها جوینت شوند و بخشی از قطعات مورد نیاز خود را از داخل تامین کنند، خاطرنشان کرد: سازنده های ما با فرهنگ کار خارجی و استانداردهای خارجی ها آشنا هستند. خوشبختانه در ipc بحث برقراری ارتباط فنی و تکنولوژی هم دیده شده است که این موضوع باعث می شود تا کیفیت قطعات ساخت داخل بالاتر برود. وی تاکید کرد: البته همین کیفیتی هم که الان داریم تولید می کنیم هم قابل قبول هست.

رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در پاسخ به این سوال که آیا مشارکت با شرکت های خارجی و انتقال تکنولوژی روز دنیا به شرکت های داخلی می تواند آنها را به صادر کننده قطعه هم تبدیل کند، گفت: به دلیل تحریم در بعضی از حوزه های صنعت از نظر تکنولوژی عقب ماندیم . با انتقال تکنولوژی و مجهز شدن به دانش روز می توان به افزایش بهره‌وری در شرکت های داخلی و حرکت آنها به سمت صادرات کمک کند.

مهتدی همچنین به تاثیرات کار کردن داخلی ها با شرکت های بزرگ نفتی دنیا اشاره کرد و افزود: وقتی با شرکت های بزرگ کار کنیم خودبه خود بحث کیفیت هم مطرح می شود. وقتی خریداران ببنید سازنده داخلی در کنار یک برند خارجی و با مشارکت انها در حال تولید هستند، اطمینان بیشتری به قطعات ما پیدا می کنند. همه این موارد دست به دست هم می دهند تا سطح دانش سازنده داخلی ارتقا پیدا کند و سهم بیشتری را چه در بازار داخل و چه در بازار منطقه کسب کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: چرخش ، اقتصاد ، نفت ، قرارداد ، تولید ، داخل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار