آلودگی هوا و کوهنوردی

آلودگی هوا در چند روز اخیر این پرسش را در ذهن ایجاد می‌کند که در این شرایط می‌توان به کوهنوردی رفت یا خیر؟

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز اخیر باعث شده است که به این موضوع فکر کنیم که در این شرایط نامناسب جوی می‌توان به کوهستان رفت و کوهنوردی کرد.
 
ورزشی که علاوه بر بالا بردن روحیه، ریه‌ها را از هوای تمیز پر می‌کند و اثر بخشی خاصی به زندگی شخص می‌دهد.

به همین منظور از رئیس انجمن پزشکی کوهستانی این مسئله را پیگیری کردیم، حمید مساعدیان در این خصوص گفت: وضعیت جوی تهران چند روزی است آلوده است و این شرایط در روزهای آینده بدتر خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: اگر شخص می‌خواهد کوهنوردی کند باید 30 کیلومتر از خروجی شهر فاصله بگیرد و بهترین مکان‌ها سمت فشم و لواسان است.
 
مساعدیان در ادامه گفت: ارتفاعات شمالی تهران نیز تا ارتفاع  3 هزار متری آلوده است، کوهنورد باید تله کابین را سوار شود و به ارتفاعات بالاتر برود و به این ورزش بپردازند.
 
**فصل زمستان و هوای سرد کوهستانی

وی در این مورد افزود: با توجه به بارش‌های اخیر در این مناطق کوهستان‌ها از برف پوشیده شده‌اند، توجه به این نکته که ریزش بهمن می‌تواند برای کوهنورد حادثه ساز باشد اهمیت دارد و باید به هشدارهایی که داده می‌شود توجه لازم صورت گیرد.
 
سردی هوا و وزش باد در این مکان‌ها هم می‌تواند حادثه ساز باشد، مهم ترین مسئله‌ای که برای ورزشکار پیش می آید یخ زدگی اندام‌ها و کاهش دمای بدن است که می‌تواند خطرناک باشد.
 
مساعدیان اظهار کرد: توجه به مسائل ایمنی و همراه داشتن امکانات کافی از جمله GPS و اطلاع از مسیر صعود به خانواده و دوستان می‌تواند کوهنوردی را به کام فرد شیرین کند.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: کوه مظهر زندگی، عظمت و استقامت است و کوهنورد را به آرامش در برابر مشکلات دعوت می‌کند به قول معروف باید مثل یک کوه در برابر مشکلات زندگی ایستاد.
 
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تجهیزات سفر
۱۱:۳۲ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سلام سایت بسیار جالب و زیبایی دارید
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۷:۱۴ ۰۱ دی ۱۳۹۸
ممنون مطلب خوب و کاربردی
آخرین اخبار