ورقی از زندگینامه پلنگ سیاه پهلوی

از چمدان هروئین همیشگی و مصرف "ال، اس، دی" تا هرزگی‌های سرسام آور

زندگینامه اشرف پهلوی، خواهر دوقلوی شاه مخلوع ایران پر از وقایعی است که در فساد حرف بسیاری برای گفتن دارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف پهلوی در چهارم آبانماه سال 1298 هجری شمسی در محله سنگلج تهران، پنج ساعت پس از تولد برادرش محمدرضا به دنیا آمد و در سن 94 سالگی مرد.

ورقی از زندگینامه پلنگ سیاه پهلوی که به کام مرگ رفت
پدرش رضاخان هنگام تولد او و برادرش هنوز در گمنامی به سر می‌برد و در لشکر قزاق درجه سرهنگی داشت. مادرش تاج‌الملوک آیرملو یکی از مهاجران روسیه به شمار می‌آمدکه بعد از انقلاب بلشویکی همراه خانواده‌اش به آذربایجان ایران نقل مکان کرده بود.

اشرف پهلوی در سن هفده سالگی به عقد علی‌محمد قوام پسر ابراهیم خان قوام‌الملک شیرازی درآمد. ازدواج اشرف با علی قوام در فضایی آکنده از رنگ و بوی سیاسی، بدون پیش‌زمینه‌های عاطفی و اخلاقی لازم برای پیوند زناشویی، به اشرف پهلوی تحمیل شد.

ورقی از زندگینامه پلنگ سیاه پهلوی که به کام مرگ رفت

او از این ازدواج به تلخی یاد کرده و می‌گوید: « در حالی که پیراهن سفید به تن داشتم، در مراسم عروسی مشترکی که برای من و شمس برپا شده بود، تن به ازدواج دادم. اما اگر پیراهن سیاه پوشیده بودم، مناسب‌تر بود.»

ازدواج اشرف پهلوی با علی‌محمد قوام بیش از شش سال دوام نیاورد و در سال 1322 به طلاق انجامید. حاصل این ازدواج شهرام است که نام خانوادگی پهلوی‌نیا را برای خود برگزیده است.

در پی سفر اشرف پهلوی به مصر و آشنایی او با احمد شفیق، مقدمات ازدواج آنها فراهم آمد. احمد شفیق یک تاجر مصری بود. او پسر شفیق پاشا رئیس دفتر خدیو عباس حلمی بود، که بعد از انتخاب ملک فؤاد به سلطنت، از مصر تبعید و مقیم اروپا شد.

ازدواج اشرف پهلوی با احمد شفیق در سال 1322 صورت گرفت. اما این ازدواج نیز از آسیب زوال در امان نماند و آنها در سال 1329، یعنی نه سال پیش از طلاق رسمی با توافق دوجانبه از هم جدا شدند. احمد شفیق در سال 1355 بر اثر بیماری سرطان درگذشت و فرزندان او شهریار و آزاده، نام خانوادگی شفیق را برگزیدند.

ورقی از زندگینامه پلنگ سیاه پهلوی که به کام مرگ رفت

سومین شوهر اشرف پهلوی، مهدی بوشهری است. پدرش جواد بوشهری از خانواده‌های با نفوذ بوشهر به شمار می‌آمد. مهدی بوشهری سفیر سیار و رئیس هیئت مدیره فستیوال‌های هنری بود. وی در اواخر عمر رژیم محمدرضا پهلوی، سازمان گسترش سینمایی را تأسیس کرد و چند فیلم سینمایی مشترک با شرکت هنرپیشگان معروف جهان، در ایران تهیه کرد.

در دوران سلطنت پهلوی هیچ زنی به اندازه اشرف در سیاست داخلی و خارجی نقش‌آفرین نبود. او نقش اصلی را در کودتای 28 مرداد 1332 بازی کرد.

روزگاری به اشرف «اردک سیاه رضاشاه» می‌گفتند. اما بعدها یکی از روزنامه‌نویسان فرانسوی به او لقب «پلنگ سیاه» داده بود.

لقبی که از شنیدنش خرسند می‌شد. اشرف در خاطرات خود اعتراف کرده است که از این عنوان خوشش آمده و آن را متناسب با خلقیات خود می‌داند. "البرتو بلیجی" یکی از روزنامه‌نگارانی که شرحی درباره زندگی اشرف نوشته، به وی لقب «ام‌الفساد» داده است.

این لقب خشم اشرف را به دنبال داشت و به نظر وی از او جز یک بیمار جنسی با تمایلات سادیسمی، هیچ نکته مثبت دیگری ترسیم نشده است.

انواع قمار در دربار پهلوی به شکل یک تفریح روزمره درآمده بود. اما در دربار هیچ کس در قماربازی به پای اشرف نمی‌رسید. «از مشکلات اخلاقی اشرف قماربازی مفرط او بود... اشرف بیشتر شبهای تابستان در رستوران دربند، بساط قمار راه می‌انداخت و زمستانها هم این بساط در کاخ اختصاصی به راه بود.» اشرف چنان در قماربازی خود را صاحب انحصار می‌دید که به گزارش ساواک «جلسات قمار دربار شاهنشاهی که قبلاً در کاخ اختصاصی برقرار می‌شد به کاخ والاحضرت اشرف پهلوی منتقل گردیده و روزهای چهارشنبه هر هفته اعضاء خاندان جلیل سلطنتی پس از صرف ناهار تا پاسی از شب به بازی مشغول می‌گردند.» در این جلسات، قمار نه به عنوان یک بازی و تفریح، بلکه به عنوان برد و باخت جدی صورت می‌گرفت. طبق همین گزارش «والاحضرت شاهپور محمودرضا مبلغ 5/2 میلیون ریال باخته‌اند.» نقش اشرف در قماربازی دربار، نقش یک تشویق کننده بود و حتی «محمدرضا را به مجالس قمارش دعوت می‌کرد و سپس او را تشویق و تحریک می‌کرد.

ورقی از زندگینامه پلنگ سیاه پهلوی که به کام مرگ رفت


دربار پهلوی به رغم همه شعارهای مبارزه با مواد مخدر، خود به آن آلوده بود . حتی رضا شاه نیز به مواد مخدر معتاد بود .همسرش ملکه مادر بر این داستان شگفت اعتراف دارد: «رضا مطابق عادت معمول صبحها که از خواب بلند می‌شد، به اندازه‌ی یک پشت ناخن تریاک استعمال می‌کرد و ایضاً شبها هم.»

اشرف نیز در قاچاق مواد مخدر شهرت جهانی یافته بود. فردوست معتقد است «اشرف قاچاقچی بین‌المللی و به طور مسجل عضو مافیای آمریکاست». فردوست به عنوان مسئول دفتر ویژه اطلاعات مدعی است اشرف «هر جا که می‌رفت در یکی از چمدانهایش هروئین حمل می‌کرد و کسی جرأت نمی‌کرد آن را بازرسی کند.»

در سال 1348 به دليل حمل يك چمدان حاوي ترياك در فرودگاه زوريخ بازداشت شد اما پليس سوئيس پس از بررسي گذرنامه سياسي او و با توجه به نسبتش با محمدرضا پهلوي او را آزاد كرد. با اين حال در اسفند همين سال وي به رياست كميسيون حقوق بشر ايران نيز منصوب شد!

ورقی از زندگینامه پلنگ سیاه پهلوی که به کام مرگ رفت
گفته شده که اشرف در جوانی به مشروب و بعد مواد مخدر روی آورد،حتی از مصرف «ال. اس. دی» هم روی گردان نبود. آلبرتوبلیجی که به پرونده روانکاوی اشرف دسترسی داشته این گونه می نویسد: زندگی اشرف در دوران پیری بسیار جنون آمیز بود ؛ به نحوی که اشرف در درون خود از این حادثه متأسف بود، دلش نمی خواست این حقیقت را باور کند که دیگر پیر شده ، به همین دلیل بر تنوع برنامه عیاشی های خود می افزود و طوری وانمود می کرد که کمتر کسی سن واقعی اش را می فهمید.

اشرف در تحمیل هزینه سفر به دولت، گوی سبقت را از همگان ربوده بود. طبق اسناد منتشر شده هزینه‌های اشرف در مسافرتهای به خارج، رشد تصاعدی داشته است. در حالی که در سال 1349 در مسافرتش به آمریکا فقط 1000 دلار بابت مخارج از وزارت دربار دریافت نموده، در سال 1356 در سفری به آمریکا نیم میلیون دلار هزینه به بیت‌المال تحمیل کرده است. البته اگر مسافرتهای اشرف نیز مانند هزینه‌هایش از رشد برخوردار باشد، باید تحمیل هزینه سفر اشرف بر دولت ایران سرسام‌آور باشد. طبق همان اسناد، اشرف برای مسافرتهای خارجی خود در چند نوبت دیگر به دستور وزارت دربار ارز گرفته است. در 6 دی ماه 56، دو میلیون دلار برای مسافرت به سوئیس. در 8 دی ماه 56، 300000 دلار برای مسافرت یک ماهه و نیمه به سوئیس و تایلند. در 9 اسفند 56، 3000000 فرانک فرانسه برای مسافرت به پاریس.

اشرف خواهر دوقلوی شاه یكی از جاه‌طلب‌ترین و مهم‌ترین حامیان شاه و مهم‌ترین یاران او در طول سالهای مدید سلطنتش بوده است... این خصوصیات، به خصوص در دوره‌ای كه ضعف شاه مهمترین مشخصه وی بود، نمایان می‌شد. به همین علت سفارت امریكا در سال 1951 گفته بود: كه اشرف عزم راسخ‌ بیرحمانه پدرش را دارد. اشرف پهلوی در دهه 1320، به نوعی زمامدار پشت صحنه و حافظ شیرازه حكومت محمد‌رضا پهلوی بود. او در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و حتی امور اجتماعی جامعه ایران دخالت داشت. تأسیس نمایشگاههای مد بانوان، فراخواندن مانكنها به ایران، راه‌اندازی قمارخانه‌ها و كازینوهای سلطنتی بابلسر و رامسر، احضار پزشكان برجسته اروپائی برای جراحیهای پلاستیكی به روی چهره خانمهای مورد نظر دربار از جمله اقدامات اشرف در سالهای دهه 1320 بود. در این مدت اشرف به روزنامه‌نگاران، شاعران و روشنفكران نزدیك شد و با آنان جلسات و مجالس مشترك هفتگی ترتیب داد.
اما در دوران قدرت گرفتن مصدق، تبعید اشرف به اروپا به دستور مصدق و قطع ارز مورد نیاز وی، لطمه بزرگی برای او بود. اشرف برای اولین بار مجبور شد تا برای تأمین مخارج روزمره مایملك خود را بفروشد. او تنها از محل فروش لباسها و عتیقه‌جات همراه خود 30 میلیون فرانك به دست آورد. علاوه بر این مبالغ هنگفتی نیز ارز از تجار ایرانی مقیم فرانسه قرض گرفت، اما هرگز به آنان باز نگردانید.
زندگی اشرف در فرانسه با آلودگی‌های اخلاقی فراوانی همراه شد. او در رستوانی در پاریس با جوانی به نام مهدی بوشهری آشنا شد. بلافاصله از احمد شفیق جدا شد و به عقد بوشهری درآمد. این در حالی بود كه از شفیق دو فرزند و از علی قوام یك فرزند داشت.
اشرف اواخر 1332 به ایران بازگشت و فعالیتهای قبلی‌اش را از سر گرفت. گردآوری ثروت از راههای نامشروع، پورسانت‌گیری، زد و بند با شركتهای خارجی و سوء استفاده‌های گسترده مالی، تشكیل محافل شبانه و روابط گسترده نامشروع از اقدامات عادی اشرف پس از بازگشت به تهران بود.
حسین فردوست در بیان خاطراتش از مردان بسیاری به عنوان معشوقه‌های اشرف پهلوی نام می‌برد كه حتی بعضی از آنها مانند پالانچیان به علت عدم تمكین در برابر وی به قتل رسیده‌اند.
اشرف از سال 1335 وارد شبكه داد و ستد مواد مخدر شد و از این معاملات میلیاردها دلار ثروت اندوخت و پیگیری بسیاری از محموله‌های مرفین، تریاك و هروئین در كشور به اشرف و افراد وابسته به وی می‌رسید.

در دو دهه آخر عمر سیاسی حكومت پهلوی، اشرف یكی از مهمترین وزنه‌های اقتدار آمریكا در ایران شد. او كه در جریان كودتای 28 مرداد 1332 خود با شبكه مأمورین «سیا» در ایران همكاری كرد، توانست به تدریج روابط خود را با «سیا» و رجال و سیاستمداران آمریكائی تقویت كند. سفرهای متعدد اشرف به آمریكا در طول دهه چهل سبب تحكیم روابط تهران واشنگتن شد.

اشرف در 1348 به دلیل حمل یك چمدان حاوی تریاك در فرودگاه زوریخ بازداشت شد اما پلیس سوئیس پس از بررسی گذرنامه سیاسی او و با توجه به نسبتش با محمد‌رضا پهلوی او را آزاد كرد. با این حال در اسفند همین سال وی به ریاست كمیته ایرانی حقوق بشر نیز منصوب شد.
اشرف علاوه بر این سمت نایب رئیس كمیته ملی پیكار با بیسوادی، رئیس سازمان زنان ایران و نایب رئیس سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی نیز بود.

اشرف در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر اموال گرانبها، تابلوها، فرشها و اندوخته‌‌های خود را از ایران خارج كرد و به منزل مسكونی‌اش در نیویورك و ویلایش در نیس فرانسه برد. هنگام پیروزی انقلاب اسلامی ، وی صدها میلیون دلار در حسابهای بانكی در نیویورك، لندن، پاریس و سوئیس داشت. اشرف اكنون در امریكا زندگی میكند و حافظه خود را نیز از دست داده است.

وی سرانجام روز پنجشنبه 17 دیماه در سن 94 سالگی در مونت کارلوی فرانسه با زندگی ننگین خود وداع کرد.

از چمدان هروئین همیشگی و مصرف
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۲۷ دی ۱۳۹۴
مفسد فی الارض به معنای واقعی بود که میخواست همه دخترا و زنها رو فاحشه کنه و نسل خونواده و بچه و کلا انسان رو از کره زمین بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۰ دی ۱۳۹۴
خدا ظالمان را لعنت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۹ دی ۱۳۹۴
بعضیا یه جوری حرف میزنن که آدم فکر میکنه یزید و ابن ملجم ممکنه توبه کنن و بخشیده بشن . واقعا که حماقت هم حد و حدودی داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۹ دی ۱۳۹۴
با درودسعی کنیددرزندگی فقط به اعمال خودتوجه کنیداگرمسلمانید قضاوت آخرت رانه من ونه تومیکنیم هیچگاه برکسی لعنت نکن چون حساب هرکسی باخداست پس به جای خداوند فرمان صادرنکنیداگرمسلمانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۹ دی ۱۳۹۴
مرگ حق است خوبی وبدی میماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۹ دی ۱۳۹۴
البته این شخص (اشرف) ملعون است و منفور درش شکی نیست ولی این همه توهین و فحش دادن درست است؟!!!برای ابراز احساسات ، راست میگیم بریم بخونیم بیشتر بیایم کارهاشو بگیم که بیشتر بدونند که این ادم چقدر خیانت کرده ، ایا علما و مراجعمون هم این فحشهارو میدن؟!!!!ما شیعه ایم؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۹ دی ۱۳۹۴
قضاوت را به خدا بسپاریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۹ دی ۱۳۹۴
کجا خاکش کردن فرانسه يا آمريکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۹ دی ۱۳۹۴
خوانندگان. ما وشما عبرت بگیریم عاقبت دنیا گرایی این است چقدر دنیا زود گذر است بیاییم با اموزه های دیننی سعادت دنیا و اخرت را از خدای مهربان بخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۹ دی ۱۳۹۴
حق الناس رو خدا میبخشه؟ اون موقعی که این شاهزاده اموال من و شما رو حیف و میل میکرد پدران و مادران ما توی روستاها نون جو رو هم به سختی گیر می آوردند۰ امکانات آموزشی، بهداشتی درمانی و رفاهی مثل آب و برق و گاز و تلفن و جاده و ۰۰۰ هم که زیر صفر بود۰۰۰۰ اگه خودت خبر نداری از پدرت بپرس۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۹ دی ۱۳۹۴
اخه حیوونی ناکام مرد جووووون مرگ شد پدر سگ 96سال عمر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۹ دی ۱۳۹۴
باید درس عبرتی بشه برای زنان بی حجاب جامعه مان که حتی در فصل سرد سال عفت و شرف جامعه رو جریحه دار میکنند ، حاشا به غیرت مردانشان!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۹ دی ۱۳۹۴
دنیا برای کسی نمی مونه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۹ دی ۱۳۹۴
با توجه یا ارزش پولی که در سابق بوده چقدر پول اینا فقط توی قمار روزانه حیف و میل میکردن در نظر بگیرید ملت ایران اون زمان زیر 40 میلیون بودن و با این همه ثروت در اون زمان فقر نباید وجود میداشته و سطح سواد ملت باید بالا میبوده و همه بالا استثنا دانشگاه راه پیدا میکردن چون تحریم هم که نبودیم ارزش پول ملی هم خوب بوده ولی در عوض نگاه میکنی میبینی حتی پزشک هم از هندوستان میاوردن به دلیل پایین بودن سطح علمی در کشور ای خاک بر سر کثیف پهلوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۹ دی ۱۳۹۴
بی شرف
به درک که مرد
پست فطرت
هرچی که تونستی کردی آیا از کثافت کاری توی این دنیا چیزی مونده بود که انجام نداده باشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۹ دی ۱۳۹۴
خدایا ما انسان ها را ببخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۹ دی ۱۳۹۴
لطف و عظمت خدا ي كريم را ببينيد كه تنها چيزي كه نمي شود با ثروت ان را نگه داشت مرگ است پس توجه كنيد كه دنيا مزرعه اخرت است هرچه بكاريد برداشت مي كنيد پس نام نيك و ياد خوب انسانها ماندگار است خداي من تمامي بندگان را به هيچ وجه به حال خودشان واگذار ننماي كه اين گونه عاقبت ها و نفرين يك ملت به دليل خيانت و غارت اموال مردم و فسق و فجور انجام شده درپي فوت آدمي گريبانگير آنان شود واميد است انسانها از عاقبت اين افراد درس عبرت بگيرند الهي آمين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۹ دی ۱۳۹۴
لعنت و عذاب دائمی خداوند بر همه طواغیت تاریخ به‌خصوص دودمان منحوس و خونخوار پهلوی و لعنت بر همه فتنه‌گرانی که در سال88 با فرمانبری از سگ‌توله‌های پهلوی و آمریکا خسارات فراوانی را بر کشور اسلامی‎مان تحمیل کردند...
و در پایان درود و رضوان الهی به ارواح طیبه شهدا و حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه که ریشه فساد و ظلم را از کشور ما برکندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۹ دی ۱۳۹۴
اون چيزي كه واضح است قطعأخيانت اين خاندان به مملكت بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۹ دی ۱۳۹۴
به درک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۹ دی ۱۳۹۴
امام علي ع خطاب به مالك: اي مالك هرگز كسي را بخاطر گناهش لعن نكن و به او نصبت بد نده.شايد شب هنگام كه تو خواب بودي او توبه كرده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۱۹ دی ۱۳۹۴
جهنم گوارای وجود ناپاکش باد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۱۹ دی ۱۳۹۴
یه تنه برای بدنام کردن یه کشور کافی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۹ دی ۱۳۹۴
در 96 سالگی مرده چون متولد 1298 هست . شما نوشتین در 94 سالگی مرده . اصلا به من چه بابا خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۹ دی ۱۳۹۴
سلام و خسته نباشید
عرض تبریک به مناسبت به درک واصل شدن این سگ صفت
فقط اون اول خبر زدید 94 ولی آخرش درستشو زدید 96
خو اون اولشم درست کنید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۸ دی ۱۳۹۴
این بی شرف رفت به درک همون جایی که لیاقت خودش وخانواده شون بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۸ دی ۱۳۹۴
خخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۸ دی ۱۳۹۴
خخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
به درک واصل شد این کثافت خبیث خداروشکر، به همه ی ایرانیا تبریک میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۸ دی ۱۳۹۴
اقا خواهشا سايتو درستش كنين يه نظرو 100 بار تاييد ميكنين!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۸ دی ۱۳۹۴
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۸ دی ۱۳۹۴
امریکا امریکا ننگ به نیرنگ تو خون جوانان ما می چکد از چنگ تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۸ دی ۱۳۹۴
در سن 94 سالی یا 96 سالگی مرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۸ دی ۱۳۹۴
اشرف هرچه بود رفت و حسابش با کرام الکاتبین و خداوند متعال. .
اما بد نیست ماهایی که دم از قران و پیامبر و اسلام میزنیم کمی هم به رفتار خودمون فکر کنیم... و فقط ادعای مسلمانی نداشته باشیم... هیچ جای دین نگفته ایقد راحت جای خدا حرف بزنید و پشت سر مرده بد بگید و بهش القاب بد بدین...
بهتره اول لعنت رو بر خودمون و نفس اماره مون بفرستیم و بعد بر بقیه... شاید اون گناهکار روز اخر توبه کرده باشه...و خدا اونو بخشیده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۸ دی ۱۳۹۴
قبل از انتشار مطالب کمی ویرایش بد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۸ دی ۱۳۹۴
لعنت بر مستکبران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۸ دی ۱۳۹۴
لعنت بر مستکبران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۸ دی ۱۳۹۴
لعنت بر مستکبران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۸ دی ۱۳۹۴
لعنت بر مستکبران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۸ دی ۱۳۹۴
لعنت بر مستکبران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۸ دی ۱۳۹۴
خدا داند
خدا رحمت کند.
بنده شناس خداست.
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۸ دی ۱۳۹۴
عاقبت خاک گل کوزه گران خواهی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۸ دی ۱۳۹۴
اول خبر 94 سالگی ذکر شده انتها 96
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۸ دی ۱۳۹۴
بالاخره پدر سگها هم میمیرن خدالعنتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۸ دی ۱۳۹۴
بالاخره پدر سگها هم میمیرن خدالعنتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
مرگ بر دزد شاه دزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۸ دی ۱۳۹۴
سلام عالی بود خدا همشون رو باهم محشور کنه،یه انتقادی داشتم برا بعضی از حرفاتون سند ارائه نکردید.مثلا از یکی چیزی نقل کردید بدون اینکه بگید کجا این حرفو زده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۸ دی ۱۳۹۴
خدا عذابش میکنه.بسه.خوبیت نداره زیاد بشت سر مرده بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۸ دی ۱۳۹۴
واقعا که براتون متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۸ دی ۱۳۹۴
96 سال خودش خیلیه ؟ با خوشی زیستن دیگه!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۸ دی ۱۳۹۴
96 سال خودش خیلیه ؟ با خوشی زیستن دیگه!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۸ دی ۱۳۹۴
خیلی تعجب کردم که تا حالا زنده بوده.
بره به درک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
هم وطن عزیز بیاییم در مورد هیچ کس حتی این زن که سابقه درستی نداشته زود قضاوت نکنیم حاکم اصلی خداوند هستش و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۸ دی ۱۳۹۴
اگه بگیم بد ترین ادم رو زمین بود امااااا.....
در دین ما پشت سر مرده حرف زدن کار درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۸ دی ۱۳۹۴
وای بر این زن و امثال اون
چقدر وحشتناکه مرگ !
اون وقت با این همه آلودگی و گناه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۸ دی ۱۳۹۴
انشاا...تمامی عاملین ظلم به این مملکت به درک واصل بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۸ دی ۱۳۹۴
خارج ازشعاروتعارف،امیدوارم درس عبرتی برای اختلاس. کن های امروزی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۸ دی ۱۳۹۴
مگه تا حالا زنده بوده ؟ کثافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۸ دی ۱۳۹۴
مگه تا حالا زنده بوده ؟ کثافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۸ دی ۱۳۹۴
مگه تا حالا زنده بوده ؟ کثافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۸ دی ۱۳۹۴
هرچه قدر فرح به فكر مردم بود اين زن ابرويه خاندان پهلوى رو برده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۸ دی ۱۳۹۴
سلام انشاا...خداوند همه ما رو از خواب غفلت بيدار کنه مرگ اشرف پهلوی و امثال ايشان بايد درس عبرتی برا ی دنيا طلبان بی دين که الان هم تو کشور اسلامی ما حتی تو مسئولين و آقا زادها کم هم نيستن و دارن خون ملت و دل رهبرمان آقا سيد علی خامنه ای روحی فدا رو خون ميکنن باشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۸ دی ۱۳۹۴
در اینجا ما سه تصویر از اشرف داریم خدایی انسان در کودکی چقدر معصوم هستش ولی این کودک معصوم وقتی بزرگ می شود هم تبدیل به یک خون آشام می تواند بشود وهم تبدیل به یک انسان با نور ایمان قوی در دلش .طبق فرمایش خداوند در قرآن انسان می تواند از حیوان هم پست تر ویا از فرشتگان هم برتر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۸ دی ۱۳۹۴
خدالعنتت کنه فاسدبی آبرو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۸ دی ۱۳۹۴
لعنت خدا بر اشرف بره به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۸ دی ۱۳۹۴
لعنت خدا بر اشرف بره به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۸ دی ۱۳۹۴
لعنت خدا بر اشرف بره به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۸ دی ۱۳۹۴
لعنت خدا بر اشرف بره به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
اوف بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۸ دی ۱۳۹۴
سلام اشرف، آب که زیاد داغ نیست، کثافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۸ دی ۱۳۹۴
سلام اشرف، آب که زیاد داغ نیست، کثافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۸ دی ۱۳۹۴
سلام اشرف، آب که زیاد داغ نیست، کثافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
سلام گرم ودرودفراوان ماراز مملکت اسلامی باجوانان انقلابی به تویی که دراعماق جهنم به همراه پدروبرادرت خواهی بود پذیراباش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
سلام گرم ودرودفراوان ماراز مملکت اسلامی باجوانان انقلابی به تویی که دراعماق جهنم به همراه پدروبرادرت خواهی بود پذیراباش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۸ دی ۱۳۹۴
باید درس عبرتی باشه برا ما خدا کنه عاقبت به خیرشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۸ دی ۱۳۹۴
خدا لعنتش کنه. چقدر حق این مردم رو خورد. جواب خدا رو چی میخواد بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
انشا اله که میره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
انشا اله که میره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
انشا اله که میره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
انشا اله که میره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
انشا اله که میره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
انشا اله که میره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
انشا اله که میره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
انشا اله که میره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
انشا اله که میره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
انشا اله که میره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
انشا اله که میره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
انشا اله که میره جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۸ دی ۱۳۹۴
همه خواهند مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۹ دی ۱۳۹۴
نه بابا داری غیب میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۸ دی ۱۳۹۴
اینها زن ایرانی مسلمان نیستن یک مشت هرزه کثیف برو به جهنم وسگش شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۸ دی ۱۳۹۴
از اینکه این خانم همه جوره فاسد بوده حرفی توش نیست/ این خبر مال چهل سال قبله / حالا کیان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۸ دی ۱۳۹۴
اون بالا نوشتید 94 سالگی پایین نوشتید 96 سالگی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۸ دی ۱۳۹۴
هزاران بار در آتش جهنم بسوز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۸ دی ۱۳۹۴
ایشان یکی ازکثیفترین زنان خانواده سلطنتی تاریخ ایران بشمارمیرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۸ دی ۱۳۹۴
ای خدا همچی عذابش بده ک اتیش بگیره عوضی لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۸ دی ۱۳۹۴
اشرف ابهت زنان ایران را بافسادش ازبین برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۸ دی ۱۳۹۴
عامل بدبدخت کردن جوانان ایران درزمینه موادمخدراشرف بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۸ دی ۱۳۹۴
اشرف یکی ازفاسدترین زنان سلطنتی تاریخ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۸ دی ۱۳۹۴
اولین موادمخدرهروئین را اشرف واردکشورکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۸ دی ۱۳۹۴
سلام،خاک جهنم به گورش بریزند
۱۲
آخرین اخبار