حکیمی: باندهای واردکننده چای تولید این محصول را با مشکل مواجه کرده است

نماینده رودبار گفت: بخش عمده معضل چایکاران مربوط به وجود باند گسترده قاچاق واردکننده چای در کشور است.

حکیمی: حمایت جدی از تولید چای در کشور وجود ندارد"عطا‌الله حکیمی" نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون پرداخت نشدن مطالبات چای‌کاران و حمایت نکردن از تولید این محصول در کشور اظهار داشت: حمایت جدی از تولید چای به طورکلی در کشور وجود ندارد و به همین دلیل تولید در کشور در حال از بین رفتن است.

وی با انتقاد از نبود برنامه مشخص برای ساماندهی این امر در دولت و مجلس اضافه کرد: در دولت و مجلس برنامه‌ای برای رسیدگی و ساماندهی این مسئله وجود ندارد، البته باید توجه داشت این دولت است که در ابتدا باید برنامه‌ای جدی دراین خصوص داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با وجود این‌که میزان چای مصرفی حال حاضر کشور ما بالای 120 هزار تن است، اما حدود 20 الی 30 هزار تن چای تولید داخل در انبارها مانده است و به‌فروش نمی‌رسد.

وی با انتقاد صریح از وجود باندهای قاچاق چای در کشور ادامه داد: وضعیت ذکر شده نشان می‌دهد که هم بازار تولید و هم بازار مصرف در کشور با مشکل مواجه است و بخش عمده این معضل نیز مربوط به وجود باند گسترده قاچاق واردکننده چای در کشور است.

حکیمی گفت: همه عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهد تا واردات انجام شود در حالی‌که هیچ‌گونه حمایت جدی از تولید در داخل کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به عدم وجود برنامه‌ریزی مناسب در بخش‌های مختلف تولید بیان داشت: به‌دلیل عدم وجود برنامه‌ریزی مناسب در بخش‌های تولید، توزیع و مصرف؛ تولیدات فعلی کشاورزان روی دست آن‌ها مانده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تصریح کرد: بازار اقتصاد ایران مشکل حاد و اساسی دارد و اقدامات همه دولت‌ها در این زمینه فقط  در حد حرف و شعار بوده و دولت فعلی نیز نتوانسته این موضوع را ساماندهی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تولید کشور درحال از بین رفتن است و این مشکل در آینده بر سر برنج و دیگر محصولات و تولیدات کشاورزی نیز خواهد آمد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۱ دی ۱۳۹۴
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تجربه و..فرماندهی سیاستهای اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرموده‌اند مسیر حرکت به سوی حضور همه مردم. است
آخرین اخبار