حسینی‌صدر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

افراط‌گرایان آفت مجلس هستند/دوره نهم مظلوم‌ترین مجلس بعد از انقلاب است

نماینده خوی گفت: افرادی که با نگاه سیاسی وارد فضای قانون گذاری می‌شوند، نمی‌توانند برای کشور مفید واقع شوند.

مویدحسینی‌صدر در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در اظهار نظری درمورد عملکرد مجلس نهم، اظهارداشت: در این دوره مجلس شورای اسلامی عملکرد قابل توجهی در سیاست داخلی داشت همچنین در زمینه مسائلی چون برجام نیز توانست تصمیمات کاملا درستی بگیرد و به همراستا با دولت قدم بردارد.

نماینده خوی با اشاره به اینکه مجلس نهم در زمینه دفاع از حقوق مردم نیز عملکرد قابل قبولی داشت گفت: استخدام مربیان نهضت سوادآموزی و  پیش‌دبستانی از جمله مواردی بود که مجلس با پیگیری مکرر آن را به نفع جامعه رقم زد.

وی مجلس نهم را مظلوم‌ترین مجلس بعد از انقلاب عنوان کرد و متذکر شد: با وجود آنکه از سوی دولت بودجه عمرانی کمی تخصیص داده شده بود، اما افکار عمومی طوری سوق داده شد که مردم مطالبات عمرانی‌شان را از نمایندگان مجلس طلب می‌کردند.

حسینی‌صدر با بیان اینکه احداث راه‌آهن و آبرسانی از جمله مطالبات عمرانی مردم در شهرها و روستاهاست تصریح کرد: در حالیکه دولت در 4 سال گذشته یعنی 2 سال دولت دهم و دو سال دولت یازدهم بودجه‌های عمرانی بسیار کمی تخصیص داد، ولی مطالبات جامعه نه تنها کاهش نیافت، بلکه تقویت و تشدید شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه مطالبات مردم در فضای مجازی تشدید یافت، اذعان داشت: در این فضا به شدت به این موضوعات پرداخته شد و تمام کمبودها به شکل ناجوانمردانه‌ای به سمت مجلس سوق داده شد و این قوه را مقصر اصلی جلوه دادند.

نماینده خوی با اشاره به اینکه با رشد و گسترش فضای مجازی این اقدام ناجوانمردانه و غیراخلاقی توسعه یافت ادامه داد: از آن طرف اقدامات انجام شده را مصادره کردند و سعی کردند بگویند که مجلس در این زمینه نقشی نداشته است.

حسینی‌صدر با تاکید بر اینکه مجلس  نهم در زمینه احترام به قوانین اساسی نظام جمهوری اسلامی نیز عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد، تصریح کرد: مجلس در این دوره به نسبت ادوار گذشته توانست  تعامل و همکاری خوبی با دولت داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن سپس برای کارآمدتر شدن عملکرد مجلس دهم پیشنهاداتی ارائه کرد و گفت: هرچه سطح نمایندگان مجلس از لحاظ سواد و تجربه کاری بالاتر باشد، تجربه نشان داده است که مجلس موفق‌تر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید افراد معتدل وارد مجلس شوند نه اشخاص افراطی اظهار داشت: در این صورت است که می‌توان تصمیمات صحیح‌تر و معقول‌تری گرفت و شاهد کلان‌نگری بیشتری خواهیم بود.

حسینی‌صدر با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که مجلس آینده به سمت اعتدال ، علم‌گرایی و فن‌سالاری متعهدانه پیش رود ادامه داد: باید کسانی به مجلس راه یابند که ضمن پایبندی به اصول انقلاب و کشور از دانش و تجربه کافی نیز برخوردار باشند.

نماینده خوی با بیان اینکه وجود افراد صرفاً سیاسی برای مجلس و کشور آفت است خاطر نشان کرد: افرادی که دانش بالایی ندارند و صرفا با نگاه سیاسی وارد فضای قانون گذاری می‌شوند، نمی‌توانند برای کشور مفید واقع شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار