بذرپاش در نشست خبری:

کشور هرسال یک میلیارد دلار غرامت برای پرونده کرسنت به لاهه می‌پردازد

نماینده مردم تهران گفت: کشور هرسال یک میلیارد دلار غرامت بابت تأخیر در ارائه مستندات کرسنت به لاهه پرداخت می‌کند.

کشور هرسال یک میلیارد دلار غرامت برای پرونده کرسنت به لاهه می‌پردازد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بذرپاش عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست خبری امروز خود «پیرامون قراردادهای جدید نفتی و پرونده کرسنت»، اظهار داشت: موضوع قرارداد فاجعه بار کرسنت و آگاهی یافتن مردم و رسانه‌ها حقی طبیعی است، قراردادی که با قیمتی معادل نصف در منطقه و برابر یک چهاردهم ترازهای جهانی با کشور امارات بسته شد.

وی ادامه داد: موقع بستن قرارداد کرسنت با توجه به اینکه قراردادی تعجب برانگیز بود، افرادی وابسته به بدنه شرکت نفت اعتراض خود را به مسئولان امر اعلام کردند، اما گوشی بدهکار این اعتراضات نبود و در نهایت قرارداد کرسنت منعقد شد. 

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه به زمان توافق و برداشته شدن تحریم‌ها نزدیک می‌شویم و خبرهایی تأیید نشده حاکی از اتمام کار خروج قلب راکتور اراک وجود دارد، گفت: به طرف‌های غربی هیچ اطمینانی نیست. زیرا حدود 20 تحریم بعد از توافق ژنو و 5 تحریم دیگر نیز بعد از نهایی شدن برجام از سوی غربی‌ها علیه کشورمان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از ایرادات اساسی ما به موضوع برجام این است که داور طرف مقابل معلوم نیست. البته درست است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان نهاد بین‌المللی برای نظارت بر طرف‌های توافق می‌باشد، اما در مسئله‌ای مانند قانون ویزا که از سوی دولت و مجلس آمریکا علیه کشورمان صورت گرفت و مذاکره کنندگان نیز بر نقض بودن آن صحه گذاشتند در حقیقت داوری برای رسیدگی به آن وجود نداشت. 

بذرپاش در ادامه با اشاره به مخالفت تعدادی از نمایندگان مجلس با تصدی وزارت آقای زنگنه به دلیل فساد پرونده کرسنت افزود: این موضوع در دادگاه‌های بین‌المللی مطرح است که چگونه فردی با وجود  فساد در زمان وزارتش مجددا به این سمت منصوب می‌شود و لذا این مسئله به نوعی نقض فساددار بودن پرونده کرسنت در دادگاه‌های بین‌المللی است.

وی گفت: دادگاه بین‌المللی لاهه نیز به همین مسئله استناد کرد و درخواست ایران برای رسیدگی به پرونده نفتی کرسنت را رد کرد.

بذرپاش در ادامه خاطر نشان کرد: وزارت نفت هم اکنون با عدم همکاری با دادگاه‌های بین‌المللی هیچ گونه مدارکی را برای رسیدگی نمی‌فرستند و در نتیجه کشور باید هرسال مبلغی معادل یک میلیارد دلار بعنوان غرامت پرداخت کند.

وی در ادامه گفت: این گونه قراردادها معمولا بین دولت‌ها منعقد می‌شود یا اینکه یک شرکت وابسته به دولت با طرف‌های مقابل وارد معاهده می‌شود که از این قبیل می‌توان به قراردادهای میان ایران و ترکیه و نیز کشورمان با ترکمنستان اشاره کرد؛ اما این اتفاق در قرارداد کرسنت صورت نگرفت و به همین دلیل ابهامات دیگری نیز در پرونده این فساد نفتی وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه افزود: از ابتدا اعتراضات خود را نسبت به انتصاب افراد دخیل در این پرونده در بدنه دولت ارائه کردیم و گفتیم که این افراد که قرارداد کرسنت را برکشور تحمیل کردند می‌بایست پرونده‌یشان در دادگاه‌های صالحه بررسی شده و به اشد مجازات برسند اما در نهایت می‌بینیم که پیرامون این پرونده رویکرد سیاسی وجود دارد.

بذرپاش با انتقاد از اعتراضتی که علیه مطرح کردن پرونده کرسنت افزود: هر وقت پرونده نفتی کرسنت مطرح می‌شود هزار و یک مجموعه فعال می‌شوند که این پرونده فساد مطرح نشود. 

نماینده مردم تهران گفت: فساد در هر زمان و نسبت به هر فردی مضموم و بد است و باید به آن رسیدگی شود، این گونه نیست که فساد خوب و بد داشته باشیم.

وی ادامه داد: اخیرا نیز قراردادهای جدید نفتی (آی پی سی) برای ما جای تعجب دارد زیرا باشگاه نیرو و نفت ایرانیان که بسیاری از افراد دولت فعلی از قبیل وزرا و معاونین رئیس جمهور در آن حضور دارند و بعنوان تسهیل‌گر قراردادهای نفتی ایفای نقش می‌کنند.

بذرپاش با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه اقتصاد اظهار داشت: متاسفانه با دولتی پرخرج و کم بازده مواجهیم که اگر در ابتدای این دولت این اظهارات را برزبان می‌آوردیم، به مخالفت با دولت متهم می‌شدیم، اما هم ‌اکنون می‌بینیم که با گذشت 2 سال و نیم از عملکرد دولت هزینه‌های جاری کشور افزایش یافته است.

وی با برشمردن هزینه‌های جاری دولت فعلی گفت: در سال 91 هزینه جاری کشور حدود 81 هزار میلیارد تومان، در سال 93، 143 هزار میلیارد و در سال 94 نیز هزینه‌ای بالغ بر 170 هزار میلیارد تومان می‌باشد.

وی گفت: عدد هزینه‌های جاری با نرخ تورم نسبت مستقیم دارد، اما دولت در گذشته مدعی بود که تورم را پایین آورده است، اما می‌بینیم که هرسال تورم افزایش می‌یابد، به گونه‌ای که رشد هزینه‌های جاری دولت فعلی نسبت به دولت قبل حدود 90 درصد می‌باشد.

بذرپاش ادامه داد: باید توجه داشت هرچه هزینه‌های جاری دولت افزایش یابد، این افزایش هزینه موجب کاهش هزینه‌های عمرانی و دیگر بخش‌های مهم کشور خواهد شد.

وی در خصوص افزایش رشد نقدینگی در دولت فعلی بیان داشت: رشد نقدینگی در سال 91 معادل 460هزار میلیارد تومان بود، اما براساس اطلاعات بانک مرکزی این رشد تا امروز به مبلغ 910 هزار میلیارد تومان رسیده است.

نماینده مردم تهران، گفت: می‌توان گفت تقریبا یک رشد 100 درصد نقدینگی در شرایط رکودی کشور داشته‌ایم که البته جای تعجب نیز دارد.

وی گفت: دلیل این امر نیز تبدیل ارزهای بلوکه شده و تزریق آنها به خزانه کل کشور می‌باشد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: البته دولت موفقیت‌های قابل تقدیری نیز در کنترل تورم داشته است که از مجموعه تشکر می‌کنیم، اما دلیل اصلی کاهش تورم نقطه به نقطه به دلیل تحریم‌ها و شوک ارزی اتفاق افتاد که این شوک به مرور به عدد صفر میل می‌کند.

وی گفت: در خصوص اقلامی که تورم در آنها نقش مستقیم داشته است، می‌توان به 385 نوع کالا در 12 گروه و نیز 5 قلم از کالاهای خوراکی  اشاره کرد.

بذرپاش پیرامون سرمایه‌گذاری خارجی دولت فعلی، اظهار داشت: در سرمایه‌گذاری خارجی اعداد خوبی مشاهده نمی‌شود، لازم است همه هنر دولت بر سر سفره‌های مردم دیده شود، نه اینکه اقدامات دولت منجر به کوچک شدن سفره خانواده‌ها شود.

وی در بخش دیگری گفت: سرمایه‌گذاری خارجی بعد از توافق ژنو به میزان 50 درصد کاهش یافته است.

بذرپاش در خصوص وضعیت نابسامان بورس کشور گفت: بورس به عنوان یک مولفه پویا در اقتصاد ایران مطرح است که علائم خوبی از آن دیده نمی‌شود.

نماینده تهران ادامه داد: در طی دو سال اخیر شاخص کل بورس به میزان 28 هزار واحد کاهش یافته است و عددی معادل 180 هزار میلیارد در دارایی‌های بورس نیز تقلیل یافته که لازم است فکری اساسی برای آن و سرمایه‌های مردم صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص قیمت حامل‌های انرژی و افزایش آنها افزود: وقتی نفت گران می‌شود، حامل‌ها نیز افزایش می‌یابد و این بدلیل ارتباط مستقیم نفت با قیمت جهانی آن می‌باشد.

وی با انتقاد از بالا بودن قیمت حامل‌ها افزود: وقتی قیمت نفت بالای 110 دلار بود، بنزین گران بود، اما اکنون که قیمت نفت به پایین‌ترین میزان خود رسیده نیز، بنزین همچنان گران است و این مسئله جای سوال دارد.

بذرپاش گفت: ما باید با مردم صادقانه صحبت کنیم؛ وقتی می‌‌گویند قیمت حامل‌ها را بالا می‌بریم، باید گفت با توجه به کاهش نفت این حامل‌ها نیز باید کاهش یابد و لذا بهانه‌های دولت برای افزایش حامل‌ها به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: درحالی که بنزین تولید داخل به سمت تعطیل شدن می‌رود و بنزین خارجی را وارد می‌کنیم، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

بذرپاش گفت: در دو سال و نیم گذشته 54 میلیارد و 75 میلیون دلار خسارت به کشور درخصوص کاهش رفتن قیمت نفت وارد شده است، که باید گفت تمام مولفه‌های قیمت فعلی نفت برعهده ایران نیست، اما براساس ساز و کار اوپک نظرات ایران نیز در بخش‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت نفت باید پرسید آیا سوخت‌های جایگزین در دنیا نیز به میزان دو سوم کاهش یافته است، بنابراین می‌توان گفت دلیل اصلی کاهش قیمت نفت دیپلماسی ضعیف انرژی ما می‌باشد.

بذرپاش گفت: ما می‌توانستیم با هماهنگی با چند کشور عضو سازمان اوپک از کاهش فاجعه بار قیمت نفت جلوگیری کنیم.

وی در خصوص اتکای دولت به نفت گفت: وقتی اتکای به نفت هنر است که ما پول داشته باشیم و هزینه نکنیم اما نمی‌توان به راحتی از مبلغ 54 میلیارد و 75 میلیون دلار خسارت به کشور به راحتی گذشت.

وی ادامه داد: برخی دوستان در دولت فعلی بار همه تقصیرها را به تحریم‌ها و اقدامات دولت قبل گره می‌زنند.

نماینده مردم تهران در خصوص واردات بی‌رویه گفت: بازار داخل ایران محدود است و بخشی از آن را واردات پوشش می‌دهد.

بذرپاش ادامه داد: واردات ما فقط از کشور چین در دو سال و نیم اخیر به اندازه کل واردات دولت سابق است بنابراین می‌توانیم بگوییم ما نرخ بیکاری کشور را پایین نیاوردیم بلکه نرخ بیکاری کشور چین را کاهش داده‌ایم که از این بابت چینی‌ها از ما تشکر می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به وضعیت تحریمی کشور و کاهش ارز بری افزود: در شرایط فعلی و وضعیت تحریم‌ها باید ارز بری کمتری داشته باشیم در حالی که واردات ارز را از کشور خارج می‌کند؛ لذا این رویه کاملا غیر قابل قبول است.

وی گفت: باید دقت کرد که واردات نیاز به توانایی ندارد و مزیتی محسوب نمی‌شود بلکه توانایی در صادرات مورد نظر است.

بذرپاش در حوزه مبارزه با قاچاق گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق و نظارت بر آن نمره قابل قبولی مشاهده نمی‌شود.

نماینده تهران ادامه داد: قانونی تحت عنوان مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر اساس نظرات دو دولت و دو مجلس صورت گرفت که بسیار مناسب بود و به دولت نیز ابلاغ شد، اما گویا ستاد مبارزه با قاچاق کالا نتوانست به نیروی دو وزارتخانه اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت چیره شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: مبلغ 25 میلیارد دلار قاچاق کالا به کشور داریم که اگر این مبلغ وارد می‌شد دولت از آن اخذ درآمد می‌کرد اما در حال حاضر دولت در این زمینه درآمدی ندارد.

بذرپاش گفت: در همه جای دنیا ردیابی کالا در مسیر صورت می‌گیرد البته در این خصوص در کشور ما ایران کد و شبنم ایراداتی داشت اما در دولت فعلی این برنامه متوقف شد و مسئولین مربوطه مدعی شدند که طرح بهتری را در این زمینه دارند اما می‌بینیم هیچ طرحی وجود ندارد، در صورتی که در بسیاری از کشورهای مترقی دنیا از این روش استفاده می‌کنند.

وی گفت: تنها مجموعه‌ای که دچار رکود نشده حوزه قاچاق است.

بذرپاش پیرامون یارانه‌ها در کشور گفت: مطابق قانون رسمی باید کشور افزایش 50 درصد حامل‌ها را به مردم، 30 درصد به عمران و تولید و 20 درصد به افزایش هزینه‌های دولت اختصاص دهد.

وی ادامه داد: مبلغ 45 هزار و 500 تومان یارانه واریزی به حساب مردم در حال حاضر ارزشی کمتر از 15 هزار تومان دارد و قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

نماینده مردم تهران در خصوص بالارفتن قیمت بنزین به عنوان یکی از حامل‌ها گفت: ما بنزین سهمیه‌ای را حذف و قیمت آزاد را از 700 به 1000 تومان رساندیم و در صورتی که قیمت بنزین دو برابر شد ریالی به مردم پرداخت نشد.

وی گفت: در نهایت دولت بر مردم منت پرداخت یارانه‌ها را می‌گذارد  و یارانه‌ها را عذاب الیم و عظمی معرفی می‌کند، البته ممکن است ثروت بعضی از افراد توانایی پرداخت یارانه مردم را داشته باشد اما مردم مناطق محروم با همین مبلغ اندک گذران زندگی می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: الان می‌بایست شاخص‌های حذف یارانه بگیران را اعلام کنیم اما می‌بینید یارانه برخی از مردم بدون آنکه دلیل آن را بدانند قطع شده است.

وی در خصوص سوالی مبنی‌بر اینکه چرا پرونده کرسنت در قوه قضاییه رسیدگی نشده و در صورت رسیدگی در چه مرحله‌ای قرار دارد، خاطرنشان کرد: ما در پرونده کرسنت دو طرح دعوی داشتیم؛ اولی کلیت حقوق جمهوری اسلامی ایران در دادگاه بین‌المللی است و دیگری علیه کسانی است که متصدی انعقاد قرارداد بودند که البته طرح اعتراض شد و مسیر کار دنبال می‌شود.

نماینده تهران گفت: آمریکا و مخالفین ما از همان ابتدا نیز اعلام کردند که پرونده کرسنت حربه‌ای برای کشیدن ایران به دادگاه‌های بین‌المللی برای گرفتن غرامت با هدف تسویه کردن پولهای بلوکه شده ایران در بانکهای خارجی است.

وی گفت: آنها از همان ابتدای تحریم‌ها گفتند که دامهایی را برای شرکت‌های نفتی و دریافت غرامت در آینده مدنظر دارند، غرامتی که از سال 2005 تا 2015 هر ساله یک میلیارد دلار می‌باشد.

نماینده مردم تهران در خصوص پیگیری پرونده نفتی اظهار داشت: هم اکنون حکم قابل اجراست اما وزارت نفت با وجود همه سوابق و مدارک هیچ کاری صورت نمی‌دهد و کسانی که از این پرونده حمایت می‌کردند باید پاسخگوی مردم باشند.

وی گفت: ما در اثر مدیریت آقای زنگنه حداقل یک 18 میلیارد دلار و یک 50 میلیارد دلار زیان دیده‌ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص سوالی مبنی‌بر مدل جدید قراردادهای نفتی و تصویب آنها در مجلس گفت: این قرارداد به کمیسیون تطبیق می‌آید تا کلیتی را که در هیئت وزیران گذرانده است بررسی شود و مجلس مصوبات هیئت وزیران را با قانون کشور تطبیق داده و به وزیران برمی‌گرداند تا در نهایت اجرا شود، اما خود قرارداد نیاز به تصویب در صحن علنی مجلس ندارد.

وی افزود: این قرارداد جدید نفتی به تصویب شورای اقتصاد رسیده که البته ایراداتی جدی و اساسی دارد، اما تا وقتی که ما در مجلس هستیم اجازه نمی‌دهیم این قرارداد 25 ساله به سرانجام برسد.

وی در خصوص بهره‌برداری از میادین جدید پارس جنوبی افزود: این میادین مطابق خبرهای رسیده در پارس جنوبی به اتمام رسید که مجری اصلی آن نیز جوانان و کارشناسان داخلی و قرارگاه خاتم الانبیا هستند اما این کار باید برای میادین جدید اتفاق می‌افتاد.

نماینده مردم تهران در خصوص ارائه طرح لایحه بودجه گفت: هم اکنون در حوزه بودجه کشور برنامه پنجم توسعه به اتمام می‌رسد و از ابتدای سال 95 می‌بایست برنامه ششم را بررسی کنیم اما با توجه به گذشتن زمان قانونی 15 آذر، باید بودجه چند دوازدهم تصویب شود.

وی در ادامه گفت: ما در بودجه به کمترین درآمد نفتی در 8، 9 سال گذشته اکتفا می‌کنیم اما به دلیل قیمت نفت که ابتدا با 40 دلار بسته شد، طولانی شدن زمان ارائه طرح بودجه توضیح پذیر است و دولت نیز در این زمینه زحمت می‌کشد.

بذرپاش در خصوص سقف بودجه‌ای کشور گفت: سقف بودجه‌ای ما 260 الی 270 هزار میلیارد تومان است که 200 میلیارد آن از مالیات و فروش اموال دولتی و 60 میلیارد آن از درآمدهای نفتی می‌باشد که با توجه به شرایط فعلی هر دو منبع محقق نخواهد شد.

وی در خصوص افزایش مالیات‌ها گفت: ما باید پایه مالیاتی را افزایش دهیم یعنی مالیات کسانی که آن را نمی‌دهند افزایش دهیم اما هم اکنون مالیات حقوق بگیران و اصناف و شرکت‌های نوپا افزایش می‌یابد و اساس دولت بر این است.

وی گفت: ‌دولت با این رکود و رقم نفت قدرت تأمین 200 هزار میلیارد تومان را ندارد بنابراین "رئیس جمهور می‌گوید:‌ از رکود عبور کردیم ولی ما می‌گوییم باید عبور کنیم".

بذرپاش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون علت محرمانه بودن قراردادهای نفتی گفت:‌ ما در برجام نیز چنین وضعیتی داشتیم به گونه‌ای که اگر توافق نامه همان موقع اصلاح می‌شد توافقی بهتر از برجام صورت می‌گرفت.

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: " به طور کلی روش دولت برای قراردادهای بین‌المللی اختفا تا دقیقه نود است "، مثل مسئله برجام که گفتند یا رد کنید و یا تأیید که این نحوه برخورد با مجلس مطلوب نیست.

وی در ادامه گفت: ‌در مورد قرارداد کرسنت نیز می‌گویند بروید به دادگاه‌ها شکایت کنید در صورتی که ما محکوم خواهیم شد و به علاوه وقتی قرارداد بین‌المللی را قبول نکنیم دادگاه‌های داخلی نمی‌توانند رای صادر کنند که در نهایت معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار این پرونده خواهد بود.

نماینده تهران گفت:‌ نفت و منابع انرژی جز اموال عمومی محسوب می‌شود و حاکمیت نسبت به این موارد قاعده‌های فقهی و قانونی دارد در واقع این منابع مال شخص خاصی نیست و مشمول انفال می‌باشد.

وی در ادامه این مطلب گفت: از این منظر قراردادهای جدید نفتی (ipc) و رعایت نکردن واگذاری آنها به کشورهای غیر ابهامات زیادی را در خصوص این پرونده و همچنین مبهم بودن شرکت‌های داخلی طرف قرارداد، جای سوال دارد.

وی در بخش دیگری با اشاره به ماهیت باشگاه نفت و نیروی ایرانیان و بهره‌مندی آن از امکانات دولتی گفت: برای ما نیز جای سوال است که یک باشگاه خصوصی رسمی که مدیر عاملش از نزدیکان وزیر نفت بوده و در واقع این باشگاه کانال ورود شرکت‌های غربی به نفت ایران برای 25 سال آینده است.

بذرپاش گفت: باید به این موضوع با توجه به ابهام در انتخاب شرکت‌های ایرانی طرف قرارداد غربی به طور بدبینانه نگاه کرد.

وی گفت: حتی شنیده شده که وقت ملاقات مدیران نفتی با طرف‌های غربی را نیز باشگاه نفت و نیروی ایرانیان تعیین می‌کند که این مسئله مصداق بارز "رانت" است.

نماینده تهران در ادامه در خصوص نظارت نمایندگان و قراردادهای بین‌المللی گفت:‌ یکی از خلاهای قانونی که وظیفه مجلس آینده نیز می‌باشد پرداختن به موضوعات اقتصادی است اما وقتی قرارداد 25 ساله را از هر منظری نگاه می‌کنیم متوجه میلیاردها دلار ضرر کشور می‌شویم و در واقع آبی که ریخته شده برنمی‌گردد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: ما در مجلس قراردادهای ساده‌ای مثل استرداد مجرمین بین دو کشور را بررسی می‌کنیم اما در این مورد راهی برای نظارت وجود ندارد البته مجلس با اختیار سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح وزیر مربوطه می‌تواند وارد شود که تاکنون از این موارد استفاده‌ای نکرده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی‌بر عدم پیگیری و اتمام مسکن مهر گفت: ما در مسکن مهر می‌بایست دهک‌های پایین جامعه را صاحب مسکن می‌کردیم که این طرح بدون مشکل نیست، اما اگر کسی طرح بهتری را در این زمینه داشته باشد مجلس قطعا از آن استقبال می‌کند.

وی در خصوص گفتگوی خود با وزیر راه و شهرسازی افزود: من به آقای آخوندی گفتم چرا علاوه‌بر دریافت مبالغ اولیه مسکن مهر باز هم مبالغ دیگری دریافت می‌‌کنید، پاسخ او این بود که این دریافت ثانویه به دلیل تعدیل قیمتی است که مردم باید بپردازند.

بذرپاش گفت: مسئولین دولت گفتند که طرح مسکن اجتماعی دارند و آن را ارائه می‌دهند اما تا کنون هیچ خبری از آن نبوده و خودشان نیز به اشتباه خود پی بردند.

نماینده مردم تهران افزود: همچنین وزیر راه و شهرسازی از وعده پرداخت 2500 میلیارد تومان به سازمان بهزیستی برای خانه‌دار شدن 10 ساله نیازمندان سخن گفت که این مسئله اصلا امکان‌پذیر نیست.

عضو کمیسیون عمران افزود: گویا وزیر محترم مخالف هرگونه کمک رسانی به مردم می‌باشد و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان را کمونیستی دانسته و با آن مخالف‌اند و با این اوصاف معلوم نیست کشور با چه اتفاقاتی مواجه می‌شود.

بذرپاش در پایان با اشاره به پاسخ شب گذشته وزیر نفت به انتقادات مردم تصریح کرد: به نظر من بهترین کار پاسخگویی در اقدامات دوره قبل و کارهای کنونی است لذا باید به مردم پاسخگو باشیم تا کرسنت جدیدی به آنها تحمیل نشود، بنابراین اینها فحاشی نیست.


انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، شورا ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۲ دی ۱۳۹۴
بعضی از مسئولان با بی تدبیری و گوش ندادن به حرف کسانی که با تجربه و دلسوز مردم و انقلاب و رهبری هستند ملت ایران رو دچار ضرر های این چنینی می کنند که هم در این دنیا و هم در روز قیامت بایدجوابگو باشند
آخرین اخبار