آیت الله موحدی کرمانی در نشست انجمن اسلامی پزشکان ایران:

شورای نگهبان نباید با سفارشات فردی را تایید کند

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: ما با قرار گرفتن در مقطع انتخابات امتحان سختی را خواهیم داشت.

شورای نگهبان نباید با سفارشات فردی را تایید کندبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله علی محمد موحدی کرمانی در نشست انجمن اسلامی پزشکان ایران که امروز بعد از ظهر برگزار شد، اظهار داشت: ما در موقعیت حساسی قرار داریم  از این رو انسان باید زمان خودش را بشناسد.

وی در ادامه افزود: زمان فعلی ما از این جهت حساس است که در آستانه انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان قرار داریم.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه این مقطع به دلیل سرنوشت ساز بودن، حساس است، گفت: اقداماتی که در این زمان انجام می دهیم حسابش با سایر اعمالی که انسان موظف است انجام دهد، فرق نمی کند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی براینکه آمریکا در مقام نفوذ است تصریح کرد: این سخنان نشان دهنده این است که آمریکا از ایران رانده شده اما می خواهد دوباره بازگردد و فرهنگ ما را تغییر دهد زیرا ما فرهنگی انقلابی داریم و آن ها می خواهند فرهنگ آمریکایی قالب شود و آن ها می خواهند در مراکز تصمیم گیری ما وارد شده تا نفوذ سیاسی داشته باشند.  
 
وی با اشاره به اینکه در مقطعی قرار گرفتیم که ممکن است زحمات امام و شهدا به هدر برود، گفت: رهبر معظم انقلاب بینش سیاسی و اجتماعی دارند که نافذ است و همواره شجاعانه عمل می کنند و هشدار می دهند. 
 
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن انتخابات، ادامه داد: این جمله مقام معظم رهبری به این معنی است که اگر کسی توبه نکند و گناهی انجام داده باشد خدا او را نخواهد بخشید، شورای نگهبان که ناظر بر انتخابات است اگر فردی را با سفارشات تایید کند خدا نخواهد بخشید از این رو اگر شورای نگهبان نظر درستی در مورد داوطلبان ارائه ندهد و فرد معرفی شده در انتخابات پیروزشود، این نهاد مسئول است. 
 
وی در ادامه افزود: هم چنین شورای نگهبان فردی را بدون دلیل تایید نکند حق الناس است و اگر مجلس ناصالحی تشکیل شود و اگردر رای ها دقت نشود این فرد در اقدامات ناصالح چهار ساله مجلس شریک است.  
 
آیت الله موحدی کرمانی با تاکید براینکه ما باید به میزان توانمان به انسان ها آگاهی ببخشیم، ادامه داد: باید کارهایی را انجام دهیم که در پیدایش مجلس خوب موثر است در این راستا تشکل های اصولگرا اهمیت بسیاری دارند و افراد باید در مجموعه کارهایی را انجام دهند که افراد نتوانند به صورت تک تک وارد عمل شوند. 
 
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اهل قم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که شناخت سی نماینده کار مشکلی است هم چنین روحیه و سوابق کاری آن ها مبنی براینکه مرعوب آمریکا هستند و یا خیر کار مشکلی است. 

وی با تاکید براینکه باید دقیقا متوجه شویم که افراد صندلی مجلس را برای کارهای مادی می خواهند و یا برای خدمت کردن به مردم قصد ورود به مجلس را دارند، گفت: ورود به تشکل های اصولگرا عبادت است البته به شرط اخلاص و صدق، نشانه اخلاص این است که سهم خواهی نداشته باشند. 

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه بسیاری از افراد صادقانه وارد انقلاب شدند اما خروج صادقانه ای نداشتند و ریزش کردند، گفت: ما در زمانی هستیم که با امتحان سخت انتخابات مواجه هستیم البته انتخابات دو مجلس از خدمات ارزنده ای است که با برداشتن یک گام درست در این زمینه بهشتی می شویم و اگر غلط گام برداریم جهنمی خواهیم شد. 

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: در این موقعیت حساس باید برای دو مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گام برداریم زیرا مجلس شورای اسلامی انقلاب را چهار سال و مجلس خبرگان رهبری انقلاب را هشت سال بیمه می کنند. 

وی با بیان اینکه رای دانش آموزان که هنوز پختگی لازم را پیدا نکرده اند، اهمیت دارد، خاطر نشان کرد: این افراد ممکن است به دلایل مختلف تحت تاثیر قرار بگیرند و انتخاب درستی در انتخابات نداشته باشند اما آنچه که مشخص است این است که گروه های اصولگرا در کشور زیاد هستند و ان شالله با خوب عمل کردن روشنگری را برای دیگران به ارمغان می آورند و باید به دنبال فرد اصلح باشند زیرا اگر در گروهی به دنبال منافع گروه خودمان باشیم این عمل رنگ شرک می گیرد. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار