ولایتی:

گروه‌های تکفیری ریشه در عربستان سعودی و وهابیت دارند/ ایران پرچم‌دار بیداری اسلامی است

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: گروه‌های تکفیری ریشه در عربستان سعودی و وهابیت دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در دومین کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته برای اولین بار با ابتکار آیت‌الله مکارم شیرازی اجلاس مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: این اجلاس موجب شد که علما و مراجع در مقابل جریان‌های افراطی و تکفیری احساس مسئولیت کنند و مقابله‌ای آرمانی و ایدئولوژیک ایجاد شد که یکی از مهمترین راههای مبارزه با تکفیر است.

ولایتی با تاکید بر اینکه عاملان ایجاد این گروه‌ها با فریب دادن افراد قصد تحمیل افکار خود را دارند، ادامه داد: ایجاد این گروه‌ها ریشه در عربستان سعودی و وهابیت دارد و سعودی‌ها از آنها حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایران پرچم‌دار بیداری اسلامی است، ادامه داد: تحت تاثیر امواج بیداری اسلامی موج جدیدی در کشورهایی از جمله تونس و یمن ایجاد شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران عده‌ای در برابر شکستن خط مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها پول‌هایی را به گروه‌های افراطی و تکفیری داده‌اند، افزود: این خطر جدی برای جهانیان استلذا  علمای جهان اسلام در مقابله با این گروه‌ها اقداماتی را آغاز کرده‌اند که این مبارزه از حوزه علمیه شروع شده است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه متاسفانه افرادی از جمهوری آذربایجان به داعش پیوسته‌اند، تاکید کرد: این افراد قطعا در هنگام بازگشت به جمهوری آذربایجان خطراتی رادر این کشور ایجاد خواهند کرد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه چه کسانی می‌توانند در مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری کمک‌‌کننده اعضای کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری باشند،‌اظهار داشت: مجمع جهانی بیداری اسلامی تلاش دارد تا کمک هایی را در این راستا انجام دهد، حکومت‌های جهان اسلام و کسانی که اهل فکر هستند به دنبال اسلام عقلانی قطعا پاسخ مثبتی در مبازره با جریان‌های افراطی و تکفیری خواهند داد همچنین محافل آزاد غرب که به دنبال عقلانیت هستند در این راستا کمک کننده خواهند بود.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است، گفت: اسرائیل قصد دارد میان کشورهای اسلامی تفرقه بیاندازد و اسرائیلِ دوم و سومی در منطقه ایجاد کند اما جمهوری اسلامی ایران با هر گونه تجزیه‌طلبی مخالف است و از تمامیت ارضی کشورها دفاع می‌کند.

ولایتی با  بیان اینکه ما با آنچه که در کوبانی اتفاق افتاده نیز مخالف هستیم و از مبارزه مردم کُرد علیه داعش حمایت می کنیم، اظهار داشت: تاریخ برادران ما در عراق و سوریه نشان می‌دهد که از القائات بیگانگان تبعیت نمی کنند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار