تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه مدیریت صحیح مسئولان

کارشناس انرژی گفت: با مدیریت صحیح می‌توان اقتصاد مقاومتی را در کشور نهادینه کرد چرا که هم اکنون اکثر تجهیزات کلیدی نفت بومی سازی شده است.

سیدناصر مرعشی معاون بازرگانی شرکت مپنا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: این شرکت یکی از شرکت‌هایی بود که متناسب با منویات مقام معظم رهبری توانسته بسترهای اقتصاد مقاومتی را نهادینه کند.

وی تصریح کرد: بومی‌سازی و توسعه ظرفیت‌های داخلی از جمله موضوعاتی است که در صنایع نفت و گاز و صنایع نیروگاهی و ریلی مورد توجه قرار گرفته است به طوری که با وجود تحریم‌های درازمدت توانستیم با مدیریت مناسب ظرفیت عرضه برق را افزیش دهیم.

مرعشی گفت: همچنین قرارداد 150 لوکوموتیو را با راه‌آهن کشور انعقاد کردیم که بخش عمده‌ای از آن به سرانجام رسیده است همچنین تجهیزات کلیدی ایستگاه تقویت فشار گاز و سیستم اندازه‌گیری میترینگ و تجهیزات کلیدی نفت در داخل کشور ساخته شده است.

کاشناس انرژی اضافه کرد: هم زمان با آغاز تعاملات بین‌المللی بنا داریم که مبادلات تجاری خود را با شرکت‌های خارجی ارتقا دهیم و به همین منظور جلسات متنوعی با شرکت‌های مطرح دنیا برگزار کردیم که به زودی تبدیل به قرارداد خواهد شد.

مرعشی در خصوص انعقاد قراردادهای جدید نفتی گفت: هنوز آمار دقیقی از موضوعات قراردادهای نسل جدید نفتی منتشر نشده است و به همین خاطر نگرانی‌هایی بین شرکت‌های داخلی و خارجی وجود دارد و ما نگرانی خود را در خصوص استفاده از ظرفیت داخلی به مسئولان گوشزد کردیم و امیدواریم که در اجرای قراردادها از توان داخلی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار