در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

22 بهمن نقطه عطف آزادی و آزادگی ملت ایران است

خبرنگاران پیشکسوت صدا و سیما در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی 22 بهمن پرداختند

بررسی 22 بهمن از نگاه راویان تلویزیونبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  22 بهمن از نگاه راویان تلویزیون امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور محمد ساجدی، حسن قربانی، جاوید احمدزاده خبرنگاران پیشکسوت صدا و سیما بررسی شد.

حسن قربانی در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه پیرامون روایت‌های انجام شده در 22 بهمن ماه گفت: اولین بار در گزارشم احساس کردم نقش رزمنده‌ای را ایفا می‌کنم که در جبهه‌ها اقدام به فعالیت کرده است.

وی افزود: تلاش کردم احساس مردم را در یوم الله 22 بهمن به خوبی منتقل کنم.

محمد ساجدی در ادامه برنامه با اشاره به این که در سال 59، 22 بهمن را روایت کردم ادامه داد: در طول 37 سال گذشته هر سالی که می‌گذرد تفاوت‌ها را از نظر سیاسی ارائه کردم که قابل توجه و تصویر است.

وی با اشاره به این که هر سال افراد شرکت کننده نسبت به سال گذشته تفاوت ماهوی پیدا می‌کنند، افزود: امروزه شاهد شکوفایی انقلاب اسلامی هستیم.

ساجدی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که بنده در این 37 سال با بیش از  50 تن از شخصیت‌های مطرح  در دنیا مصاحبه داشتم گفت: دو تن از شخصیت‌هایی که بنده با آن‌ها مصاحبه داشتم راز ماندگاری انقلاب اسلامی را این می‌دانستند که این انقلاب از مردم شروع شد و امام اصلاحات را از بالا شروع نکردند.

احمدزاده نیز با بیان این که مردم نه به زور کسی در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند و نه کسی از آن‌ها می‌خواهد که در راهپیمایی حضور پیدا کنند گفت:حضور مردم در راهپیمایی‌ها هر سال نسبت به سال قبل بیشتر می‌شود  و علی رغم تبلیغات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها حضور مردم در راهپیمایی‌ها پررنگ‌تر می‌شود و در این راستا ما شاهد هستیم که حتی زمانی که صدام مردم را تهدید به موشک باران می‌کند این مردم حضوری پررنگ‌تر از سال‌های قبل در 22 بهمن دارند.

در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب سید محمد صادق خرازی سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد نیز اظهار داشت: 22 بهمن نماد ملت بزرگ ایران و سرآغاز استقلال همه جانبه ملت ایران است و ملت ایران در این مقطع در همه شئون آزادی و آزادگی خود را به دست آورده‌اند.

وی اضافه کرد: معمولاً در همه جای دنیا مردم روزهای ملی‌شان را پاس می‌دارند و شاهد هستیم که در آمریکا و اروپا نیز یک روزی را به عنوان روز ملی خود سمبل هویت خود می‌دانند.

22 بهمن نقطه عطف آزادی و آزادگی ملت ایران است

سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد با بیان این که 22 بهمن نقطه عطف آزادی و آزادگی ملت ایران است گفت: هویت ملی ملت ایران در چنین روزی تجلی پیدا کرده و 22 بهمن نماد پاسداری از هویت ملی و فضیلت‌ها و ارزش‌هایی است که برای آن انقلاب کردند.

خرازی همچنین تشریح کرد: در این روز ملت ایران از یوق سلطه بیگانگان خارج شدند و چنین روزی پایان حکومت وابسته پهلوی بود ضمن این که چنین روزی روز شهامت، شهادت و رشادت ملت ایران بود.

وی همچنین در خصوص این که حضور مردم در صحنه چه اثری در جایگاه ایران در نظام بین‌الملل دارد گفت: تحدیدات خارجی که معمولاً آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در مسیر تاریخ علیه ملت ما داشتند همواره با حضور و عزمت ملت ایران خنثی می‌شد.

در ادامه این بحث قربانی نیز اظهار داشت: مردم در 22 بهمن نشان می‌دهند که همچنان بر اقدامی که بنیان آن را در سال 42 گذاشتند استوار هستند و فردا روزی را مانند نبرد در جبهه‌ها نبرد اقتصادی و مذاکرات سیاسی و مانند بسیاری دیگری از وقایع تاریخی کشور می‌دانند که حتماً باید در آن حضور پیدا کنند.

ساجدی نیز اظهار داشت: یادمان باشد که نزدیک 40 سال از عمر انقلاب می‌گذرد و افرادی که امروز در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنند ممکن است در مقطع انقلاب و جنگ حضور نداشته بودند ولی یادمان باشد نسلی که در راهپیمایی حضور پیدا می‌کند نسلی است که آن حوادث را پاس می‌دارد و این برای ما مایه مباهات است.

 پاسداشت 22 بهمن بازسازی هویت ملی است

این خبرنگار پیشکسوت با بیان این که بازسازی هویت یک فرض بسیار اساسی برای ملت است گفت: آن چه که می‌تواند ما را در دنیای امروز به عیان نمایش دهد راهپیمایی 22 بهمن است چرا که این حضور نمایش قدرت است و نمایش قدرت بخشی از خود قدرت محسوب می‌شود.

امنیتی که هم اکنون بر کشور حاکم است به برکت وجود همین تظاهرات و راهپیمایی‌ها است

احمدزاده نیز با بیان این که این انقلاب و حرکت‌ها باعث شد که کشورهای اسلامی بیدار شوند گفت: امنیتی که هم اکنون بر کشور حاکم است به برکت وجود همین تظاهرات و راهپیمایی‌ها است.

در بخش دیگری  از این گفتگو علی رضا مرندی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه اظهار داشت: همه مردم در این جشن پیروزی شرکت می‌کنند و این جشن، جشنی است که برای مذاهب مختلف قرار می‌گیرد.

وی درباره اهمیت راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز بیان داشت: ما توانمندی‌های بمب‌های اتمی آمریکا را نداریم لذا تمام توان ما همین مردم، اتحاد و انسجاممان در مقابل تمام زورگویی‌های آن‌ها است.

قربانی دیگر خبرنگار پیشکسوت کشورمان نیز اظهار داشت: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید منافع مستکبران را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های انقلاب ظلم ستیزی بوده و به خاطر همین ویژگی است که پایدار مانده است و همچنان در جهان می‌درخشد لذا همین‌الان هم می‌بینیم که رسانه‌های مختلف راهپیمایی 22 بهمن را رصد می‌کنند.

 یکی از ابعاد قدرت و اقتدار نمایش قدرت در صحنه است

در پایان این گفتگو امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در تشریح اهمیت 22 بهمن از نگاه امنیت ملی گفت: 22 بهمن 57 سه دستاورد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را داشت و ما برای این که این 3 دستاورد را حفظ کنیم نیاز به قدرت داریم. ضمن این که مقام معظم رهبری می‌فرمایند ملتی که نتواند از خود دفاع کند ملتی زنده نیست. بر اساس این دو بحث ما باید یک اقتدار و قدرتی داشته باشیم که یکی از ابعاد قدرت نمایش قدرت است و نمایش قدرت حضور مردم در صحنه است.

وی با تأکید بر این که 22 بهمن روزی است که حضور مردم در صحنه نشان دهنده انسجام و وحدت مردم است گفت: در وضعیت فعلی منطقه و جهان که دشمنان انقلاب اسلامی به هر طریق ممکن می‌خواهند به ما ضربه بزنند و ما را از این دستاوردها دور کنند قطعاً حضور همه جانبه مردم تودهنی محکمی به همه دشمنان این ملت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین بیان داشت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهد که این ملت همچنان از دستاوردهای انقلاب دفاع می‌کنند و برای دفاع از کشور نیز آمادگی دارند.

دریادار سیاری تأکید کرد: این مردم با این حضور آمادگی و توان بازدارندگی بالایی برای دفاع از مرزهای کشور در مقابل هر گونه تهدید و برقرار امنیت در کشور را به نمایش خواهند گذاشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: گفتگو ، 22 بهمن ، ساجدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار