یادداشت/

از آرزوهای نقش اول پاستور در سال 94 تا تابلوهای رنگارنگ در سخنرانی‌ها

حسن روحانی در سخنرانی‌های خود در سال 94، مطالبی را مطرح می‌کند که می‌توان آنها را آرزو و یا کلید واژه دانست.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حسن روحانی  پس از یک رقابت سنگین در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در سال 92 توانست پیروز میدان سیاست شود.

تا به امروز حدود 3 سال از مدت مسئولیت رئیس دولت تدبیر و امید می‌گذرد، وی همواره از ابتدای مستقر شدن بر کرسی قوه مجریه همواره حفظ حقوق هسته‌ای، رفع تحريم‌ها و تعامل سازنده با جهان را مبناي مذاکرات دانسته و تاکید کرده که  توافق هسته‌ای پله اول براي رسيدن به بام تعامل سازنده با جهان است.

حال پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای در (23 تیر 94) دولت تدبیر و امید پنجره‌ی جدیدی را به روی دیدگان مردم باز کرد و در پی آن همدلی و همزبانی دولت و ملت بیشتر نمایان شد، در پس آن حسن روحانی در سخنرانی‌های خود در سال 94، مطالبی را مطرح کرد که می‌توان آنها را آرزو و یا کلید واژه دانست.

در تیترهای خبری سال 94 همواره گسترش روابط و تعامل سازنده میان ایران و جهان از زبان روحانی به چشم می‌خورد که پس از برجام روابط دو جانبه و چند جانبه از ابعاد مختلف در سخنرانی‌های رئیس قوه مجریه مورد تأکید قرار گرفته است.

در این راستا برجام 1و2 از سوی روحانی ظاهر می‌شود و نفر اول دولت یازدهم برجام را کلید واژه‌ای دلنشین می‌داند که برای حل مسائل  داخلی کشور خواهان برجام 2 است به گونه ای که در آخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در روزهای واپسین سال 94  برای چندمین بار از برجام 2 سخن گفت اما هنوز مطالب صریح و روشنی در مورد این موضوع از سوی وی مطرح نشده است که دقیقا وی با برجام 2 به دنبال تحقق چه اهدافی است.

در این میان مرد شماره یک پاستور از آرزوهای خود می‌گوید، از آلودگی هوا و مکاتبات ناشی از آن و بهبود مدیریت مصرف آب در کشور تا رعایت محیط زیست از سوی صنعت خودرو که البته هنوز بازتابی از این آرزوها در جامعه به چشم نمی‌خورد.

البته واژه تحریم نیز از زبان رئیس دولت تدبیر و امید بثابه تابلویی رنگارنگ است که در قالب دیدارها و سخنرانی‌ها، بارها آویزان شده است چرا که تحریم کلید واژه‌ای دوست داشتنی برای کسانی است که شاید بتوانند مشکلات کشور را با آن مرتبط بسازند.

حتی بایدهایی در میان سخنان روحانی جلوه‌ می‌کند که برای تحقق آنها تلاشی صورت نگرفته است و همچنان این بایدها برای حوزه‌های مختلف ادامه دارد، از اقتصاد تا برجام، از استفاده بهینه ظرفیت‌ها تا بکارگرفتن تمام توان خود و  باید های دیگر.... از این‌رو باید منتظر  بمانیم تا بایدهای پیروز انتخابات 92 زمینه عملیاتی شدن را پیدا کند.

وی همچنین با افزایش درگیری‌ها در فضای داخل کشور به رخ کشیدن امنیت را قاعده‌ای می‌داند که تحت تأثیر هیچ تهدید و هجمه‌ای قرار نخواهد گرفت و به دنبال این امر امنیت نیز وارد لیست کلید واژه‌های نقش اول دولت یازدهم می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به اظهارات برجامی رئیس جمهور کشورمان که حتی همزمان با سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح 549 پروژه ‌آموزشی، ورزشی و پرورشی در آموزشگاه شهید دبیریان منطقه 16، گفت: "برجام زمین را برای حرکت ما هموار کرد چراکه قبل از آن سنگلاخ و گودال زیاد بود که همگی آنها مرتفع شده‌اند حالا هم باید برای برجام 2 آماده شویم و آن تحول و توسعه کشور است". 

باید منتظر باشیم و ببینیم که آرزوها و یا شاید کلیدواژه‌های مورد علاقه  روحانی از سال 94 تا 95 ادامه دارد و یا در سال 95 تغییر می‌کند؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.