ساخت اولین فیلم سینمایی یک منتقد در سال آینده

رضا درستکار، منتقد برجسته سینما قصد دارد اولین فیلم بلند سینمایی خود را در سال آینده کلید بزند.

رضا درستکار منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ساخت اولین فیلم سینمایی خود گفت: ان‌شا‌ءالله در سال 95 اولین فیلم سینمایی‌ام را می‌سازم و خودم را در معرض قضاوت منتقدین قرار می‌دهم. 

وی تصریح کرد: تاکنون دو بار پروانه ساخت برای فیلمنامه‌های «تارا» و «مینو» گرفتم که تا آستانه شروع تولید پیش رفتیم؛ اما یکی به دلیل تغییر سیاست‌گذاری‌های فرهنگی بعد از انتخابات ریاست جمهوری و دیگری به دلیل سختگیری‌ شدید خودم علی‌رغم آماده بودن تمام شرایط، به مرحله تولید نرسید.

وی افزود: از سال 86 در کنار ساخت فیلم‌های کوتاه، مستند و تله فیلم، به حوزه نگارش فیلمنامه ورود پیدا کردم و در حال حاضر شش فیلمنامه به نام‌ها‌ی «تارا»، «مینو»، «نفس»، «هستی»، «معصومه» و «سه سرباز» را آماده برای تولید دارم.

درستکار در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به اینکه ورود به سینما به خصوص برای کسی که کار نقد کرده است، ریسک‌ها و خطرهای بسیار زیادی دارد، عنوان کرد: فیلمنامه «مینو» راجع به زنی است با مشکلات زن‌های امروزی که بسیار مورد علاقه من است و امیدوارم در بین فیلمنامه‌های موجود بتوانم این فیلم را در سال آینده بسازم.

گفتنی است؛ این منتقد سینما پیش از این توانسته است با ساخت تله فیلم «گروگان» و چند فیلم مستند نظرات بسیاری را به عنوان فیلمساز به خود جلب کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار