مهرعلی زاده در نشست خبری:

مردم با حضور در پای صندوق رای شعور سیاسی بالای خود را ثابت کردند

معاون رئیس جمهور در دولت صلاحات گفت: یکی دیگر از راهکارهای برطرف کردن تورم و رکود بهبود صنعت گردشگری است.

///////////// خبر دوم عیوضی

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محسن مهرعلی زاده در نشست خبری جبهه مستقلین و اعتدال گرایان که عصر امروز در دفتر مرکزی این جبهه برگزار شد، اظهار داشت: موفقیت های بسیار خوبی در سال 94 برای کشور و ملت ایران به دست آمده است و البته در این سال شاهد شیرینی انتخاب مردم در سال 92 بودیم.

وی در ادامه افزود: دولت در سال 94 برای به ثمر رساندن مذاکرات با کشورهای گروه 1+5  و با برگزاری حماسه پرشور انتخابات 7 اسفند موجب ادامه موفقیت برای کشور در پایان سال جاری شدند.

مهرعلی زاده با اشاره به این که مردم از طریق رسانه ها در انتخابات 7 اسفندماه اعتماد متقابلی با مسئولین کشور ایجاد کرده اند ادامه داد: مردم با حضور در صندوق های رای حماسه پرشوری را آفریدند و البته نتیجه انتخابات حقانیت ایران را به دنیا ثابت کرد.

معاون دولت اصلاحات با بیان این که  رای مجلس در همراهی با دولت و نظام شرایط پسابرجام را به وجود آورده است گفت: مذاکرات هسته ای باعث شد تا کشورهای غربی به صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید کنند و البته ما در فعالیت های هسته ای حقانیت کشورمان را ثابت کردیم و به دنیا نشان دادیم همواره طرفدار صلح و گفتگو هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: لغو  تحریم های ظالمانه مقدمه ای برای ارتباط با کشورهای مختلف در جهت توسعه کشورمان به وجود آورده است و همچنین لغو تحریم های ظالمانه از سوی شورای امنیت مقدمه ای را در جهت توسعه و افزایش ارتباط با دنیا فراهم کرد.

مهرعلی زاده با اشاره به این که انتخابات هفتم اسفندماه دستاوردی بزرگی برای نظام و مردم شده است گفت: مردم با حضور در پای صندوق های رای شعور سیاسی بالای خود را ثابت کردند چرا که در نبود احزاب فراگیر و فعال مردم با دعوت معتمدین خود به لیست های انتخاباتی رای دادند.

معاون دولت اصلاحات با بیان این که رفتار حزبی مردم بسیار امیدوارکننده است، ادامه داد: این رفتار نشان می دهد که مردم ایران فهم و شعور سیاسی بالایی دارند و می توانند با حضور پررنگ و همه جانبه خود رفتاری حزبی داشته باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به نتایج به دست آمده در انتخابات 7 اسفندماه وظیفه نخبگان سیاسی در کشور بیشتر شده است چرا که آن ها باید بتوانند در نبود احزاب با تعامل با فراکسیون های مجلس نقش احزاب را ایفا کنند البته امیدواریم در آینده شاهد رشد و گسترش فعالیت های حزبی اصیل باشیم.

وی بیان کرد: گروه هایی که اکثریت لازم را در انتخابات هفتم اسفند به دست نیاوردند باید در جهت حفظ منافع ملی و پاسخ گفتن به حضور پرشور مردم در انتخابات به کمک دولت و مجلس بیایند تا شرایط بیش از گذشته برای توسعه و پیشرفت کشور فراهم شود.

  معاون دولت سابق اصلاحات  در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که کشور چه زمانی اثرات برجام را احساس خواهد کرد اظهار داشت: امضای برجام یکی از موفقیت های دولت یازدهم در مذاکرات با قدرت های بزرگ دنیا بود دولت نیز در هفتم اسفندماه با رای مردم دسترنج 19 ماهه مذاکرات خود را دریافت کرد.

مهرعلیزاده با اشاره به اهمیت مذاکرات هسته ای گفت: دولت تدبیر و امید در این مذاکرات حقانیت ملت ایران را که همه طرفدار صلح هستند اثبات کرد و خود طرف غربی نیز امروز اذعان می کند که ایران هیچ گاه به دنبال سلاح های هسته ای نبوده است.

وی با بیان این که پس از تحریم ها زمینه برای تعامل هر چه بیشتر با دنیا فراهم شده است گفت: انتخابات 7 اسفند دستاوردی بزرگ برای نظام و مردم ما بود و بررسی های چگونگی رای مردم در این انتخابات به خصوص در تهران و شهرهای بزرگ نشان دهنده شعور بالای رفتار سیاسی مردم است.

وی افزود: برخی هنوز جوهر انتخابات خشک نشده است به دنبال این هستند که همه مشکلات کشور رفع شود.

مهرعلیزاده ادامه داد: این تصور که پس از برجام پول کلانی آزاد می شود و با ورود این پول به کشور تمام مشکلات اقتصادی حل می شود یکی از باورهای غلط است.

معاون دولت اصلاحات با اشاره به زیان های وارده به اقتصاد کشور در 8 سال گذشته گفت: خرج کردن پول زیاد نشان پیشرفت زیاد نیست زیرا همان طور که همگان دیدند در 8 سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد پول کلانی وارد کشور شد اما به صنعت کشور آسیب جدی وارد شد و ایرانی ها مصرف کننده کالاهای درجه 3 چینی شدند

مهرعلیزاده اظهار کرد: تاکید مجلس دهم در جهت تقویت دولت قابل قبول است بنابراین باید از هر دو سو یعنی دولت و مجلس لوایح و طرح های کلیدی تصویب شود تا مشکلات مرتفع شود.

مهرعلیزاده با اشاره به مشکل تورم و رکود در کشور گفت: باید اقدامات اقتصادی صورت دهیم که کمترین تورم را ایجاد کند اما رکود حاکم در کشور نیز باید برداشته شود زیرا این رکود برای کشور مضر بوده و بیکاری را توسعه داده است.

معاون دولت اصلاحات با ارائه راهکاری کلیدی برای برطرف کردن مسئله رکود گفت: به نظر من باید یک نهضت توسعه صادرات در کشور به راه انداخته شود تا مسئله تورم و رکود حل شود البته در کنار این مسئله باید قوانین دست و پا گیر این حوزه نیز به کمک مجلس دهم از میان برداشته شود.

مهرعلیزاده ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای برطرف کردن تورم و رکود بهبود صنعت گردشگری است صادرات و گردشگری دو راهکاری هستند که این روزها کشور به آن نیاز دارد.


انتهاي پيام/


برچسب ها: مهرعلیزاده ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار