گزارش/

چرا آمریکا پس از فتح "تدمر" به "ارتش سوریه" تبریک نگفت؟

چرا آمریکا پس از فتح "تدمر" به "ارتش سوریه" تبریک نگفت؟

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  "ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه" به همراه "نیروی هوایی فدراسیون روسیه"، "حزب‌الله" و "لشکر فاطمیون" توانستند با بازپس گیری شهر "تدمر (پالمیرا)" آرامش نسبی را در بخش‌هایی از استان "حمص" بازگردانند.



چرا آمریکا پس از فتح

چرا آمریکا پس از فتح





این  پیروزی باعث شد تا داعش از شهر باستانی "تدمر" عقب بکشد و به سمت مرزهای شرقی فرار کند که البته این موضوع چند روز قبل از انجام عملیات بزرگ در این شهر قابل پیش بینی بود. اما ایالات متحده آمریکا که هیچ گاه از پیروزی‌های ملت سوریه خرسند نیست، اخیرا مطالبی را درباره جنگ سوریه، روند صلح در این کشور و حضور "بشاراسد" در قدرت مطرح کرده است.



**اظهارات قابل تامل "جان کربی"

"جان کربی" سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا اخیرا درباره تحولات سوریه و هم پیمانی روس‌ها با این کشور اظهار داشت: "بشار اسد"  داعش را ایجاد کرده و روس‌ها تا ابد با دولت سوریه "عقد اخوت" نبسته‌اند.

وی ادامه داد: همه ما می دانیم که در بلند مدت ارتش سوریه تحت فرمان اسد نمی توان صلح را برای این کشور به ارمغان بیاورد و  این امر ثابت کننده این نیست که اسد با بازپس گیری این شهر می تواند دیگر مناطق سوریه را بازپس بگیرد. رئیس جمهور سوریه مسئول جنگ داخلی است که در واقع به رشد گروهی مانند داعش کمک کرده است
.

وی درباره پاکسازی شهر باستانی  "تدمر" که اخیرا توسط ارتش و نیروهای همپیمان سوریه انجام شده تنها به استقبال از خروج تروریست‌های داعش بسنده کرد و با حمله به دولت سوریه این پیروزی را زیر سوال برد.

البته شاید این سوال در ذهن متبادر شود که آمریکا که دشمن نظام و ملت سوریه بوده چه لزومی دارد که به  "بشار اسد" تبریک بگوید؟  نکته مهم این است که ایالات متحده در برابر نظام سوریه و عراق ؛ حمایت از داعش را انتخاب می‌کنند.

یکی از دلایلی که آمریکا در این زمینه به دولت سوریه تبریک نگفته این است که با پیشروی‌های تدریجی ارتش سوریه در شرق این کشور مواضع نظام در استان‌های جنوبی و شرقی  مستحکم‌تر می‌شود و این موضوع اصلا به نفع آمریکا نیست.

ایالات متحده به دنبال آن است تا با ایجاد یک توازن بین داعش و نظام سوریه،  جنگ در این کشور ادامه پیدا کند و مواضع سایر تروریست‌های مورد حمایت آمریکا تقویت شود و آن ها بتوانند از درگیری داعش و ارتش سوریه به نفع خود استفاده کنند.



**فرافکنی غربی‌ها درباره اتفاقات سوریه

نکته دیگر فرافکنی غربی‌ها درباره اتفاقات سوریه بوده؛ غرب و در رأس آن ایالات متحده معتقدند که با گسیل سلاح تجهیزات به مخالفان مسلح میانه‌رو، می‌توان نظام سوریه را سرنگون کرد و اتفاقی که در 5 سال اخیر در این کشور رخ داده نشان می‌دهد؛ آْمریکا و عربستان سعودی خالق داعش هستند و نه نظام سوریه.

امپریالیسم به دنبال ایجاد یک نظام هوادار آمریکا در سوریه بوده که تاکنون نتوانسته این موضوع را محقق کند و این به دلیل مقاومت ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه بوده و شاید به همین دلیل است که آمریکا نمی‌تواند پیروزی ارتش سوریه در فتح  شهر "تدمر"  را تبریک بگوید.

آزاد سازی "تدمر"  نشان داد که ارتش سوریه در مسیر صحیحی برای مبارزه با تروریست‌ها و افراط گرایان حرکت می‌کند و کشورهای غربی و در رأس آن ایالات متحده این موضوع را نمی‌پذیرند.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه درباره "پاکسازی شهر تدمر و روند مبارزه با تروریسم ارتش"  گفت: آزادسازی شهر  "تدمر" درست بودن راهبرد ارتش سوریه و متحدانش در مبارزه با تروریسم را ثابت می کند. رئیس جمهور سوریه افزود: آزادسازی "تدمر" موفقیت مهمی است.   


چرا آمریکا پس از فتح



"بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد از آزادسازی شهر  باستانی تدمر (پالمیرا) و بیرون راندن عناصر گروه تروریستی داعش از آن با حمایت روسیه استقبال کرد. دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: بازپس گیری شهر "تدمر" بوسیله ارتش سوریه سبب خوشحالی و مستحکم تر شدن تصمیم ما شد.

سوال اینجاست که چه رازی نهفته است که حتی "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد و نمایندگان پارلمان فرانسه هم موافق پاکسازی  "تدمر"  هستند و‌ آمریکا با این موضوع مخالف است؟ ریشه این پدیده را می‌توان در سیاست‌گذاری کلان ایالات متحده آمریکا در منطقه غرب آسیا جستجو کرد.


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
امریکا نشان داد که خودش تروریست‌های داعش را بوجود اورده،رفیق دزد است وشریک قافله،،یک بام و دو هوا که نمیشه ،دست جنایت امریکا و اسراییل که از استین داعش با همکاری ال سعود ،با افکار متحجر قرون وسطایی درآمده،،الان دیگر سی سال پیش نیست که هر دروغی را با اشرافی که بر رسانه های عالم دارند ،جا بیاندازند ،وهیچکس متوجه نشود ،الان در کل منطقه و دنیا تقریبا همه میدانند که امریکا دو دوزه بازی میکند ،ودروغ گوییهایش اشکار شده و در دامی افتاده که خود ش درست کرده وهر چه دست و پا بزند بیشتر غرق خواهد شد،جنایت جنایت است جانی خوب وجانی بد نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
آمریکا غلط زیادی زیاد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
زنده باد اقای بشار اسد شجاع و ملت و ارتش مقاوم سوریه و مرگ بر امریکا و اسراییل و ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
ما باهوش ترین افراد نظامی را داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
ان شا الله خبر مرگ ابو بغدادی هم هرچه زودتر برسه . هرکی این نظر را میخونه از ته دلش یه آمین بگه . آمین
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
ابن کاملا مشخص هست که آمریکایی ها یا دراصل همون اسرائیل ناراضی باشند چون مخالف اهدافشان هست. اهداف اونها اینکه یک نظام دست نشانده خودشون بذارن و نابودی خط مقاومت به خاطر اسرائیل که دیگه از طرف سوریه مخالفی نداشته باشه و بر عکس مثل عربستان و امارات و... کسی که موافق و زیر دست اسرائیل باشه. و گزینه دوم اگه نشه دولت خودشون بذارن با تقوبت داعش و دیگر گروه های تروربستی و ایجاد توازن تا روز و روزگار هست مثل افغانستان همیشه جنگ باشه تا محور مقاومت ضعیف و مانع از گسترش و پیشرفت و وقتی نداشته باشن و سرگرم جنگ باشن همیشه. که الان دارین همین گزینه رو دنبال میکنند.
آخرین اخبار