نعمت زاده در پاسخ به باشگاه خبرنگاران؛

تحویل یکصد هزار کارت خرید کالا/ پیشنهاد تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی برای صنایع کوچک

وزیر صنعت و معدن و تجارت، از صدور یکصد هزار کارت کالای خرید تا به امروز خبر داد.

پیشنهاد تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی برای واحدهای مشکل دار/ اعطای یارانه سود بانکی برای صادرات

محمدرضا نعمت زاده در در دیدار نوروزی خود با مدیران  و کارکنان وزارتخانه در پاسخ به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین اخبار کارت خرید کالا گفت: در اواخر اسفند ماه توسط بانک مرکزی موضوع نهایی شد و به سه بانک اعلام شده که برای یک میلیون نفر کارت صادر شود.

وی در ادامه اظهار داشت: دیروز هم اعلام کردند برای یکصدهزار نفر تاکنون کارت صادر شده دستگاه هایی مثل آموزش و پرورش و تأمین اجتماعی قرار بود تا اطلاعات افراد را ارائه کنند تا برای آنها کارت صادر شود و امید است در چند هفته آینده بانک ها عمل کنند.

پیشنهاد تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی برای صنایع کوچک

وزیر صنعت و معدن تصریح کرد : به منظور عملیاتی نمودن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از همان ابتدای سال، کار را به صورت جدی شروع نموده و بر روی تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از توانمندی‌های داخلی تمرکز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از زمان ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی بیش از 8 هزار واحد صنعتی نیمه تمام به بهره برداری رسیده وبیش از 60 هزار نفر مشغول به کار شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از واحدهایی که طی سال‌های گذشته از آنها آمارگیری شده تقریباً 70 درصد آنها مشکلات نقدینگی دارند که البته بانک‌ها در سال گذشته تلاش کرده‌اند تا به این دسته از واحدها کمک‌هایی نمایند اما کافی نبوده است.

نعمت زاده تصریح کرد:در سال 95 تسهیلاتی بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان برای ده هزار واحد صنایع کوچک و متوسط که تولید آنها کمتر از ظرفیت و یا متوقف شده‌اند را ، به دولت پیشنهاد داده ایم .

وی اظهار داشت:در این پیشنهاد در خواست شده ، حدود 5 درصد سود این تسهیلات،  ارزان‌تر و پایین تر از نرخ معمول باشد .

در رابطه با پیام امسال "اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل" امروز که همه مدیران صنعتی برای هر ده مورد برنامه ریزی شده مکاتباتی را تقدیم دولت کردیم و در جلسه ای که به همین منظور برگزار شد تصمیماتی در راستای تحقق بهبود تولید اقتصاد دانش بنیان و افزایش صادرات گرفته شد.

نعمت زاده تصریح کرد: امیدواریم با پیشنهادهایی که دیروز به دولت ارائه شده بتوانیم تسهیلاتی را دریافت نمایم چرا که با اخذ تسهیلات  100هزار واحد صنایع تولید کوچک و متوسط  جان دوباره خواهند گرفت.

وزیر صنعت و معدن و تجارت با تاکید براینکه رقم پیشنهادی ما حدود 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی است اظهار داشت: همچنین منتظر تصویب 1000 میلیارد تومان کمک های یارانه ای برای ساخت زیربناها هستیم.

وی همچنین افزود: همچنین یک هزار میلیارد تومان کمک‌های یارانه‌ای برای ایجاد زیرساخت‌ها و زیربناها برای آن دسته از واحدهایی که مشکل آب و برق داشته به دولت پیشنهاد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از دیگر کمک‌های در نظر گرفته شده برای 10 هزار واحد صنایع کوچک و متوسط یاد شده گفت: در زمینه ارتقاء دانش این واحدها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و درصددیم تا با اعزام گروه‌های مشاوره و فنی به آنها کمک‌هایی نماییم.


گفتنی است نعمت زاده به این موضوع نیز اشاره کرد که در هفته جاری بنا داریم تا با برگزاری جلسه‌ای با تجاری که در زمینه صادرات کار می‌کنند، موانع و مشکلات آنها را شناسایی نموده و با همفکری و کمک یکدیگر بر توانمندی‌های آنها در زمینه توسعه صادرات بیفزاییم.

وزیر صنعت و معدن  اظهار داشت: ارائه یارانه سود بانکی برای صادرات و پرداخت جایزه صادراتی بر مبنای ارزش از جمله مواردی است که برای تشویق صادر کنندگان پیش بینی کردیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، صنعت ، صنعتگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار