در كميسيون جمعيت و توسعه سازمان ملل؛

خوشرو: نهاد خانواده در دستيابی به اهداف توسعه جايگاهی ويژه دارد

سفیر و نماینده دائم کشورمان در کمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلي خوشرو روز سه شنبه در چهل و نهمين نشست كميسيون جمعيت و توسعه اين سازمان، بر جايگاه بااهميت نهاد خانواده در دستور كار تازه اين كميسيون و ضرورت حمايت همه جوامع و دولت ها از آن تأكيد ورزيد.

وي كه به نمايندگي از طرف 25 كشور عضو گروه دوستداران خانواده سخن مي گفت، افزود: خانواده همچنان از نظر رواني و اقتصادي نخستين و اصلي ترين حامي هر فرد به شمار مي رود و در مسير دستيابي به اهداف بين المللي توسعه از جايگاه ويژه اي برخوردار است.

سفير كشورمان در بخش ديگري از اين سخنان، با تأكيد بر تعهد جمهوري اسلامي ايران به ريشه كن سازي فقر و نابرابري در جامعه، به تشريح دستاوردهاي كشورمان در حوزه هاي سلامت و بهداشت بويژه سلامت زنان و كاهش مرگ و مير كودكان و مادران پرداخت. 

نماينده دائم كشورمان گفت: در حالي كه در سال 1990 در هر 100 هزار تولد 120 مورد به مرگ و مير مادران منجر مي شد، اين رقم در سال 2015 به 17 نفر كاهش يافته است.

وي اضافه كرد كه از سال 2014 انجام اصلاحات در سيستم درماني كشور و با هدف پوشش كامل درمان و افزايش رضايت شهروندان از خدمات درماني در جريان بوده است.

خوشرو ادامه داد: با توجه به تغييرات جمعيتي چند دهه گذشته و با توجه به اينكه جمعيت ايران رو به پيري گذاشته است، جمهوري اسلامي ايران دسترسي به نرخ باروري بالاتر را در دستور كار قرار داده و همزمان به رسيدگي به نيازمندي هاي سالمندان جامعه مشغول بوده و در همين جهت به تشكيل شوراي ملي سالمندي در كشور اقدام كرده است. 

چهل و نهمين نشست كميسيون جمعيت و توسعه سازمان ملل با هدف بررسي سياست هاي جمعيتي كشورها بويژه پس از تصويب سند توسعه پايدار سازمان ملل متحد در سال 2015 در روزهاي 11 تا 15 آوريل2016 در مقر سازمان ملل در نيويورك در حال برگزاري است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار