چمدان هایی مملو از کالاهای قاچاق

یک کارشناس اقتصادی گفت: عوارض گمرکی بالا و شرایط سخت برای گرفتن مجوز واردات باعث تشدید قاچاق به صورت چمدانی می شود.

مهدی پورقاضی عضو اتاق بازرگانی تهران رئیس کمیسیون صنعت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تجارت چمدانی اظهار داشت : پوشاک، لوازم الکترونیک، موبایل، عطر و ادکلن، بخش قابل توجهی از کالاهای چمدانی را در بر می گیرد که این گونه کالاها به لحاظ بهداشتی، استاندارد و امنیتی دارای مشکل هستند.

پور قاضی در ادامه اذعان کرد: عوارض گمرکی بالا و شرایط سخت برای گرفتن مجوز ورود کالا به کشور باعث تشدید قاچاق به صورت چمدانی می شود.

وی با اشاره به افراد راغب به فعالیت در این زمینه گفت:برخی افراد سودجو هستند که برای فرار از پرداخت مالیات و دستیابی به سودهای کلان اقدام به واردات این کالاهای غیرمجاز می کنند.

پورقاضی با اشاره به بالا بودن تعرفه واردات کالاها بیان کرد: تولید کننده داخلی به دلیل هراس از وجود کالای خارجی، سعی به بالا بردن تعرفه کالای خود می کند که این امر، اثر منفی روی اقتصاد می گذارد.

وی در پایان عنوان کرد: بر اساس آمارها، میزان قاچاق کالا و تجارت چمدانی ازشش تا 25 میلیارد دلار متغیر است و از آنجایی که این نوع تجارت در جایی ثبت نمی شود؛ بنابراین آمار و ارقام مشخصی تا کنون در این رابطه احراز نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار