حجت‌الاسلام یونسی؛

ما در بهترین شرایط امنیتی قرار داریم

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی گفت: ما در منطقه در بهترین شرایط امنیتی قرار داریم به خاطر اینکه وحدت خود را در کثرت اقوام و مذاهب قرار دادیم .

خلیج فارس هویت، تاریخ و شناسنامه ایرانیان است
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که در کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار داشت: خلیج فارس یک اسم نیست، یک هویت است، تاریخ است، شناسنامه ایرانیان است و همیشه خلیج فارس بوده و خواهد بود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی ادامه داد: خلیج فارس دو وجه سلبی و ایجابی دارد، استراتژی ایران تاکید بر وجه ایجابی آن است، بدین معنا که اصرار بر عنوان حقیقی و مقابله با عناوین جعلی می‌باشد و تاکید دارد که ایرانیان مانند هر ملت زنده باید از هویت خودشان دفاع کنند و بهانه یا وسیله‌ای برای جنگ‌افروزی، نفاق و اختلاف نباشد.

وی افزود: عنوان تاریخی، جهانی، بین‌المللی و ملی خلیج فارس برای این است که ایران همواره بر این نکته مهم تاکید داشته که این مرکز بسیار مهم و راهبردی باید همواره محور امنیت و محور همکاری‌های ما در منطقه باشد و در سایه این عنوان باید تلاش کرد که هویت ملی ما در هویت دیگران محو نشده و از بین نرود و باید تلاش نمود که این هویت در مقابل هویت‌های دیگر به جنگ و ستیز بر نخیزد.

حجت‌الاسلام یونسی با اشاره به زبان ملی کشورمان افزود: فارسی یک زبان نیست؛ فارسی یک ملت است، یعنی ایران و ایرانیان زبان مشترک دارند و آن زبان فارسی است. زبان فارسی بر همه اقوام ایران زمین و سایر اقوام اطلاق دارد، منتهی عده‌ای تلاش می‌کنند در میان بعضی نخبگان تفرقه انداخته و زبان فارسی را به یک محدوده جغرافیایی اطلاق کنند، این همان چیزی است که دشمنان می‌‌خواهند و ما باید همیشه آگاه باشیم.

وی ادامه داد: بخش مهمی از دنیای امروز ما را پرشین می‌دانند؛ این عناوین به مرور زمان برای سرزمین‌مان انتخاب شد و همانند رودخانه زلالی است که همه از یک نقطه نشات گرفته و در گذشته ایران همواره مانند اروپا در زمینی اروپایی نامیده می‌شد.

حجت‌الاسلام یونسی افزود: امروزه مرزهای قانونی ما تضمین شده و در گذشته فارسی خاستگاهش عمدتا سلسله جبال زاگرس بود و این موضوع همه فلات ایران را در بر گرفت و هیچ قومی خود را ایرانی‌تر نمی‌دانست و این تنوع همواره برای ایرانیان یک فرصت تلقی می‌شده ، ولی برخی خرده می‌گرفتند که چرا شما می‌گویید که قوم و اقوام در ایران فرصتند؟

وی افزود: این یک انحراف صریح برای این است که آنها می‌خواهند بگویند که اقوام در ایران تهدید هستند و این سخن از آن من نیست.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی خاطرنشان کرد: امروزه ما در منطقه در بهترین شرایط امنیتی قرار داریم و آن به خاطر این است که وحدت خود را در کثرت اقوام و مذاهب قرار دادیم و اگر بخواهیم این هدف را برای همیشه در بین اقوام ایرانی داشته باشیم، باید وحدت خود را همیشه حفظ کرده که دولت هم این قضیه را در پیش گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خلیج فارس ، هویت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار