جنتی در جمع خبرنگاران؛

خلیج فارس هویت ملی ایرانی است/ برخی از کشورها تلاش می‌کنند از نام مجعول خلیج عربی استفاده کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه ماست که هرساله به جهانیان یادآوری کنیم که خلیج فارس، بوده، هست و خواهد بود.

خلیج فارس هویت ملی ایرانی است
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه مراسم روز ملی خلیج فارس در جمع خبرنگاران، گفت: روز 10 اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس است و ما در تهران و استانهای مشرف به خلیج فارس برنامه‌های مخصوص این روز را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: فردا جمعه نیز در استان هرمزگان مراسمی به همین منظور برگزار خواهد شد.در تاریخ حوادث بسیاری برای خلیج فارس رخ داده است، از جمله استقرار استعمار بر روی آن که تلاش کردند بر روی این خلیج ایرانی تور بیندازند. هنوز هم ما اثر استعمارگران را در بعضی از جزایر خلیج فارس و حاشیه آن به وضوح مشاهده می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برخی از کشورها در حاشیه خلیج فارس تلاش می‌کنند تا از نام مجعول خلیج عربی برای این آبراه استراتژی استفاده کنند و این وظیفه ماست که هرساله به جهانیان یادآوری کنیم که خلیج فارس، خلیج بوده، هست و خواهد بود.

جنتی اظهار داشت: تمامی نقشه‌های اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها و استعمارگرانی که زمانی بر خلیج فارس سلطه داشتند، اذعان می‌کنند که خلیج فارس نام درست آن است و این جزوی از هویت ملی ایرانی‌هاست. امروز بسیاری از کشورهای دنیا از این خلیج به عنوان پرشیا نام می‌برند و همه می‌دانند که این آبراه متعلق به ملت ایران است.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های دولت برای روز ملی خلیج فارس، گفت: در هرمزگان برای یادبود روز خلیج فارس حضور داشتیم، قرار به تاسیس بنیاد ملی خلیج فارس به محوریت هرمزگان شد که مجموعه اسناد، مدارک و نقشه‌هایی است که در حوزه خلیج فارس کار شده است که این امر نیاز به پیگیری جدی دارد.


انتهای پیام/


برچسب ها: خلیج فارس ، هویت ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار