در راستای بیانات مقام معظم رهبری؛

سرلشکر فیروزآبادی، کتاب "تمدن، تدین و موعود گرایی" را تالیف کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در راستای بیانات مقام معظم رهبری، کتابی تحت عنوان "تمدن، تدین و موعودگرایی" تالیف کرد.

به گزارش حوزه دفاعی_امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر بسیجی سیدحسن آقایی فیروزآبادی کتابی تحت عنوان "تمدن، تدین و موعودگرایی" را تالیف کرد.

به گزارش دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فصول این کتاب در ارتباط با روش‌ها و رویکردهای شناخت تمدن، نقش تدین در ظهور و دوام تمدن‌های جهانی، تمدن نوین اسلامی در بستر حق‌جویی و مطالبات عدالت‌خواهی و تمدن نوین اسلامی و دکترین مهدویت می‌باشد.

لازم به ذکر است در این گفتار به مسائلی چون ساخت و بازساخت تمدن اسلامی از دیدگاه اسلام، بر سه ساخت تمدنی برخاسته از بعثت پیامبر اکرم و ادامه آن، تمدن در سیره و احکام ائمه اطهار (ع) و تمدن انسانی موعودگرایانه که پس از غیبت حضرت حجت (عج) می‌بایست در ادامه تمدن علوی ارائه شود، پرداخته شده است.

همچنین هدف اصلی این کتاب، استفاده از متون اسلامی، مبانی یا مفروضاتی است که در مجموعه تعالیم اسلام نسبت به ساخت یا بازسازی تمدن نوین اسلامی قالب پیش بینی می‌باشد, به این معنا ما می‌توانیم با آموزه‌های قرآنی و اسلامی ناب در حوزه‌های هستی‌شناسی و سایر مولفه‌های معرفتی یک ساخت تمدنی جدید را پیشنهاد و امید داشت که تمدنی رخ بنماید که بستر مناسبی برای حضور منجی عالم بشریت که آخرین عطیه و اراده الهی برای هدایت و تشریح جامعه ایمانی و معبودان خدای واحد باشند.

شایان ذکر است که می‌توان این کتاب را از انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی ابتیاع نمود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار