پیش بینی تولید 25 هزار تن میگو در سال جاری

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت آبزیان شیلات ایران گفت: با فراهم شدن نقدینگی مورد نیاز و نبود بیماری در مزارع پیش بینی می شود که میزان تولید به مرز 25 هزار تن برسد.

عیسی گلشاهی مدیر کل دفتر بهبود کیفیت آبزیان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  پیش بینی وضعیت تولید میگو اظهار داشت:  افزایش تولید میگو در سال جاری به عوامل متعددی اعم از تامین نقدینگی مورد نیاز فرآوری های تولید ، افزایش صادرات و کمک سیستم بانکی در تسهیل پرداخت وام به تولید کنندگان بستگی دارد.

وی افزود: سال گذشته، مجموع تولید میگو بدون اتکا به منابع بانکی 18 هزار تن بوده که لازم است سیستم بانکی کشور برای تولیدی پایدار به کمک تولید کنندگان بیاید.

گلشاهی در ادامه یاد آور شد: در واقع با فراهم شدن نقدینگی مورد نیاز و نبود بیماری در مزارع پیش بینی می شود که میزان تولید به مرز 25 هزار تن برسد.

وی با اشاره به استان های اصلی تولید میگو گفت: چهار استان ساحلی جنوب و استان گلستان از تولید کنندگان اصلی  میگو در کشور به شمار می روند.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت آبزیان شیلات با اشاره به وضعیت صادرات بیان داشت: سال گذشته حدود 13 هزار تن میگو به ارزش ریالی 55 میلیون دلار به بازار های هدف صادر شده، و گفتنی است که این میزان صادرات در طول دوران میگوی پرورشی و صید و صیادی بی سابقه بوده چرا که در بیشترین میزان صادرات در سال های گذشته تنها 11 هزار و 67 تن بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار