از سوی رئیس جمهور صورت گرفت

ابلاغ قانون اصلاح تأسیس سازمان اسناد ملی ایران

رئیس جمهور، قانون اصلاح ماده ۸ قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران را برای اجرا ابلاغ کرد.

ابلاغ قانون اصلاح تأسیس سازمان اسناد ملی ایرانبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور، قانون اصلاح ماده ۸ قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران را برای اجرا ابلاغ کرد.
 
این قانون در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ هفدهم اسفند ماه یکهزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 18/1/1395 به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

متن قانون به شرح زیر است:

قانون اصلاح ماده (8) قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران

ماده‌واحده ـ ماده (8) قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران، مصوب 17/2/1349 به‌شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده8 ـ ستاد کل نیروهای مسلح، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان‌های وابسته به آنان که ماهیت و مأموریت نظامی و امنیتی دارند از شمول مقررات این قانون مستثنی هستند و ترتیب نگهداری، حفظ اسناد ملی و امحای اوراق زائد در سازمان‌های یادشده با اطلاع سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و با تشخیص هیأتهای صلاحیتداری است که به این منظور تشکیل می‌شوند. طرز تشکیل هیأتهای مزبور و نحوه اجرای مفاد این ماده به موجب آیین‌نامه‌ای است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تهیه می‌شود و به‌تصویب فرماندهی کل قوا می‌رسد.

قانون فوق مشتمل بر ماده‌ واحده در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ هفدهم اسفندماه یکهزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 18/1/1395 به تأیید شورای نگهبان رسید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار