سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد : فقط پروازهای‌عتبات از‌ بغداد به نجف منتقل شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌رضا جعفرزاده افزود : پروازهای ایران به بغداد ادامه دارد و انتقال پروازهای عتبات از بغداد به نجف هم با درخواست سازمان حج و زیارت بوده و دیگر پروازها به مقصد بغداد برقرار است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفت : ‌پروازهای ایران به فرودگاه بغداد‌ادامه دارد و 6 شرکت هواپیمایی داخلی مجوز پرواز به فرودگاه بغداد را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده‌اند.

وی افزود : فقط پروازهای‌سازمان حج و زیارت (عتبات عالیات) به مقصد بغداد لغو شده است که ‌این پروازها از امروز به نجف منتقل شد.

جعفرزاده گفت : پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده از ایران به‌بغداد طبق برنامه انجام می‌شود و همچنان فرودگاه بغداد پذیرای پروازهای ماست و مشکلی ندارد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی تأکید کرد : لغو پروازهای بغداد از سوی سازمان حج و زیارت به معنای لغو همه پروازها به مقصد این شهر نیست، هدف از انتقال‌پروازهای سازمان حج و زیارت به نجف هم تسهیل اعزام زائران، خدمات رسانی‌دهی بهتر و سامان‌دهی اعزام زائران و‌امنیت بیشتر آنها بوده است.

بنابراین گزارش رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده است : به علت حرکت گسترده مردم عراق به سمت زیارت کاظمین، همه پروازهای عتبات عالیات از امروز یکشنبه به نجف اشرف انجام می شود.

سعید اوحدی گفت: دو روز قبل از سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و دو روز بعد از آن حرکت گسترده مردم عراق برای زیارت کاظمین زیاد می شود که ما به منظور حفظ امنیت زائران ایرانی در ایام کاظمیه پرواز عتبات عالیات به سمت بغداد نداریم و همه این پروازها به نجف اشرف انجام می شود تا زائران ایرانی با مشکلات مواجه نشوند.

رئیس سازمان حج و زیارت از همه علاقه مندان و زائران عتبات عالیات در عراق خواست فقط از طریق کاروان های دارای مجوز از این سازمان اقدام کنند چون دولت عراق فقط با ما برای برقراری امنیت زائران قرارداد دارد و حتی از شهروندانی که از طریق دیگر کاروان ها به عراق سفر می کنند خواهشمندیم در ایام کاظمیه اقدام نکنند.

اوحدی افزود: پس از ایام کاظمیه، دوباره پرواز عتبات به سمت بغداد برقرار می شود و زائران امکان زیارت کاظمین را خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
کاش ازتهران تاکربلامسیرراه اهن داشتیم .
آخرین اخبار