در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

حاجی بابایی: رکود اقتصاد مهم ترین مشکل کشور در مقطع کنونی/ کواکبیان: یکی از ایرادات مجلس نهم چوب لای چرخ گذاشتن دولت بود

کواکبیان: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی اولویت مجلس دهم خواهد بود/ حاجی بابایی: مهم ترین مشکل کشور در مقطع کنونی رکود اقتصادی استبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع مجلس دهم  و اولویت های اصلی آن با حضور "حمیدرضا حاجی بابایی" منتخب مردم همدان در مجلس دهم و "مصطفی کواکبیان" منتخب مردم تهران در مجلس دهم در گفتگوی ویژه خبری امشب دوشنبه 13 اردیبهشت ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حل مشکلات معیشتی و اقتصادی اولویت مجلس دهم خواهد بود

در ابتدای این گفتگو مصطفی کواکبیان منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی در تشریح اولویت های اصلی مجلس دهم با توجه به شرایط کنونی کشور گفت: مشکل معیشتی و اقتصادی برای ما اولویت است و رونق اقتصادی باید به صورت جدی شکل بگیرد و اقدام و عمل در بحث اقتصاد مقاومتی باید ملموس باشد.

وی با بیان این که دو سه ماه اول مجلس دهم  به تشکیل کمیسیون ها و فراکسیون های داخل مجلس می گذرد گفت: حداقل از فصل پاییز ما باید یک طرح جدی را در رونق فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال دنبال کنیم.

 رکود اقتصاد مهم ترین مشکل کشور در مقطع کنونی است

حمیدرضا حاجی بابایی منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی نیز با بیان این که مجلس نماد اراده و خواست ملت است گفت: مجلس دو وظیفه ذاتی قانون گذاری و نظارت را بر عهده دارد و با توجه به این دو مسئله باید امروز ببینیم که بزرگ ترین مشکل مردم در جامعه چیست و آن زمان است که الویت مجلس مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز بزرگ ترین مشکلی که در کشور ما وجود دارد که همه مردم به نوعی با آن دست به گریبان هستند و مسئولین نیز آن را قبول دارند بحث رکود اقتصادی است که هم مانع از ایجاد اشتغال شده و هم بیکاری را افزایش داده و هم توازن بین درآمد و هزینه ها را برهم زده است و سبب شده که نقدینگی  در کشور به سه برابر افزایش پیدا کند.

حاجی بابایی بیان داشت: طرحی که بتواند این مشکل را حل کند طرحی است که کار کارشناسی بر آن شده و نظام روی آن برنامه ریزی کرده که این طرح عنوان اقتصاد مقاومتی را دارد.

 مهم ترین لازمه اقتصاد مقاومتی اقتدار نظام است

این منتخب مردم همدان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان این که اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد تصریح کرد: مهم ترین لازمه اقتصادمقاومتی اقتدار نظام است یعنی یک کشور مقتدر می تواند اقتصاد مقاومتی را اجرا و رکود اقتصادی را حل کند بنابراین حرف اساسی مجلس دهم اقتدار نظام و اجرا کردن اقتصاد مقاومتی است.

کواکبیان در ادامه برنامه با اشاره به این که مجلسیان باید طرح جدیدی را به وجود آورند گفت: بزرگ ترین مانع در برابر اقدام مجلس ممکن است خود مجلسیان باشد لذا باید اذعان داشت که از بیرون مانعی وجود ندارد

 بر اساس عقلانیت باید کشور را پیش برد

وی با تاکید بر این که بر اساس عقلانیت باید کشور را پیش برد عنوان کرد: نباید احساساتی عمل کرد بنابراین حرکت بر مدار عقلانیت می تواند تمام موانع را بردارد.

این منتخب مردم تهران با اشاره به این که پایه عقل بر مدار کار کارشناسی است گفت:  یکی از اولویت های مهم بنده مبارزه با فساد ساختاری و مبارزه با فساد در سیستم بانکداری است.

وی با اشاره به این که  در دوره جدید انتخابات مجلس 122 نفر بر اساس لیستمان رای آوردند افزود: 70 نفر نیز به عنوان مستقل در این دوره رای کسب کردند.

مجلس دهم از نظر سنی جوان تر از مجلس نهم است

کواکبیان با اشاره به این که مجلس دهم از لحاظ تحصیلات با مجلس نهم تفاوتی ندارد بیان کرد: مجلس دهم از نظر سنی جوان تر از مجلس نهم است.

این منتخب مردم تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که تعامل دولت یازدهم را با مجلس دهم را آسان ارزیابی می کنید یا سخت گفت: به نظر بنده این تعامل آسان خواهد بود البته این امر بستگی به برخورد دو طرف نیز دارد.

یکی از ایرادات مجلس نهم چوب لای چرخ گذاشتن دولت بود

وی با اشاره به این که تمام تصمیماتی که در مجلس گرفته می شود باید مطابق منافع ملت باشد گفت: یکی از ایرادات مجلس نهم چوب لای چرخ گذاشتن بر دولت بود اما به نظر می رسد مجلس دهم چوب لای چرخ دولت نمی گذارد لذا مجلس باید وکیل المله باشد

کواکبیان در پاسخ به سوال دیگری پیرامون ریاست مجلس گفت: عقل جمعی فراکسیون هر چه بگوید تابع آن هستیم لذا مقرر شده است روز شنبه قرار جمعی تشکیل شود.

حاجی بابایی درادامه برنامه با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران همه چیز را برای مردم می خواهد افزود: همه چیز را برای مردم خواستن باید در چارچوب احکام دینی و مبانی اسلامی باشد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس دهم گفت: در رابطه با لیست و تعداد باید تعامل کرد و دید که کدام افراد با چه گرایش هایی حضور دارند.

 این منتخب مردم همدان با بیان این که حدود 117 نفر اصول گرا ، 115 نفر اصلاح طلب در این مرحله رای کسب کردند ادامه داد: البته تعدادی از اصول گرایان در لیست اصلاح طلبان قرار دارند.

حاجی بابایی با اشاره به این که دو سوم نمایندگان طبق ادوار مختلف در دوره جدید رای نمی آورند افزود: در مجلس نهم شاهد همراهی خوبی از سوی مجلس و دولت بودیم.

 نباید مجلسیان دولت را تضعیف کنند

وی با تاکید بر این که نباید مجلسیان دولت را تضعیف کنند ادامه داد: باید ریل گذاری برای دولت صورت گیرد.

این منتخب مردم همدان با اشاره به این که نمایندگان مجلس باید برای مشکلات مردم قدم بردارند اظهار داشت: باید شاهد مجلسی قدرتمند باشیم و لذا در حین قدرتمندی باید تمام امکانات لازم را برای موفقیت دولت فراهم کرد.

حاجی بابایی با اشاره به این که این مجلس با همه مجالس دیگر متفاوت است بیان کرد: معمولاً هر دولتی که می آید پشت سرش مجلسی هماهنگ با آن دولت در عرصه حضور می یابند.

وی با اشاره به این که مجلس باید وارد اصل کار و ریل گذاری شود ادامه داد: باید به مجلس کارآمد فکر کنیم به طوری که مرحله دوم انتخابات بسیار تعیین کننده بود یعنی نتایج برای هر دو طرف خوب بود و هر دو طرف باید به صورت جدی برنامه ریزی و سازماندهی های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار