لاریجانی در جمع معلمان نمونه کشور:

حرفه معلمی زیر بنای کشور را می‌سازد/ آموزش و پرورش جزو دستگاه‌های استراتژیک کشور است

رئیس مجلس گفت: آموزش و پرورش جزو دستگاه‌های استراتژیک کشور بوده که باید در آن کارهای بسیاری را ساماندهی کرد.

حرفه معلمی زیر بنای کشور را می‌سازد/ آموزش و پرورش جزو دستگاه‌های استراتژیک کشور استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در نشستی با معلمان نمونه سراسر کشور به مناسبت گرامی داشت هفته معلم ضمن گرامی داشت و تبریک هفته معلم، گفت: با تمام مشکلات،  در بحث معلمی یک تعشقی وجود دارد که اجازه تحمل سختی‌ها را به معلمان می‌دهد، تمامی معلمان لذت تربیت افراد و انسان‌های مهمی را در زندگی خود می‌کشند.

رئیس مجلس با اشاره سفر خود به نیویورک برای شرکت در یک کنفرانس بیان داشت: طی این سفر ایرانیان مقیم آنجا برای صحبت با بنده جمع شده بودند که جوانی در آن جمع عنوان کرد بنده وضع مالی و تحصیلی خوبی دارم که در گذشته شاگرد شما در دانشگاه بودم، این سخن موجب لذت و شادی من شد که توانسته‌ام در دانشگاه انسانی موفق را تربیت کنم.

وی در ادامه افزود: افراد بسیاری در کشور ما کارهای اجرایی و مسئولیت‌های مختلفی دارند که مطمئنا از شاگردان شما بوده‌اند و این افتخار بزرگی برای شما معلمان است که بتوانید انسان‌های کارآمد را تربیت کنید.

لاریجانی خطاب به معلمان اظهار داشت: نباید تردید کرد که کار شما زیر بنای کشور را می‌سازد و آموزش و پرورش جزو دستگاه‌های استراتژیک کشور بوده که می‌توان کارهای بسیاری را در این دانشگاه عمومی ساماندهی کرد. 

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه نگاه به آموزش پرورش باید دراز مدت باشد، گفت: پایه ‌های کشور در حوزه اقتصاد، فرهنگ و ... می‌توان در آموزش و پرورش شکل داد.

وی تاکید کرد: 32 هزار میلیارد تومان سهم بودجه آموزش و پرورش در سال 95 است که نسبت به بودجه کل کشور سهم کمی نیست.

لاریجانی خطاب به معلمان بیان داشت: تردید نکنید که شما در مجلس یک سپاه مدافع دارید و فراکسیون معلمان بالای 100 نفر عضو دارد که تمامی آنها دلسوزان شما هستند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه ما از یک اقتصاد زاینده در کشور برخوردار نیستیم، گفت: بخشی از این مشکل باید در آموزش و پرورش حل شود، زیرا هر چه از بودجه، مالیات، نفت و گاز در کشور به دست می‌آید به جای استفاده برای آبادانی کشور صرف کارهای اداری می‌شود.

رئیس مجلس ادامه داد: معلمان باید افراد کار آفرین را به جایی مدرک گرا تربیت کنند زیرا باید روز به روز دستگاه‌های اجرایی کوچک شوند و در این میان باید مفاهیمی را از کودکی در مدارس شکل داد و ساختار کل اقتصاد را متحول کرد.

وی اذعان داشت: کشور ما بسیار بزرگ و با امکانات وسیع است اما متاسفانه به جای تولید ثروت تنها مصرف گرایی را تبلیغ می‌کنیم.

رئیس مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع معلمان در روز گذشته گفت: باید مصرف تولیدات داخلی را انگیزه مند کرد و این امر تنها از کودکی شکل می‌گیرد.

لاریجانی تاکید کرد: اگر به دنبال سر افرازی ملی و پایداری انقلاب هستیم باید به مدت 20 سال مجاهدات کنیم تا اقتصاد قوی و برون زا ایجاد کنیم که صادرات در آن قوی باشد و این بر عهده شما معلمان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ساختار قانون اساسی کشورمان تمرکز گراست، گفت: طبق قانون تنها وزرا در مقابل مجلس و ملت مسئول و پاسخگو هستند و اگر بخواهیم این تمرکز را بگیریم شورای نگهبان ایراد خواهد گرفت.

رئیس مجلس خطاب به معلمان گفت: پیشنهادات خود را برای بهتر شدن روند بهبودی آموزش و پرورش به مجلس ارائه کنید تا با بررسی بتوان به عنوان یک ماده در برنامه ششم گنجانده شود.

لاریجانی اظهار داشت: شرایط کشور در حوزه اقتصاد دچار تحول شده و مسلما در سال 95 شاهد شرایط بهتری خواهیم بود اما باید بدانیم که اقتصاد شما هنوز زاینده نیست.

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان یک کشور اسلامی و انقلابی رفتارمان با یکدیگر شکلی ایرانی و اسلامی نگرفته است، افزود: مقام معظم رهبری روز گذشته بر داشتن ادب با یکدیگر تاکید کردند که چقدر می‌تواند در جامعه موجب همگرایی و هم افزایی شود.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه افشاگری در جامعه توسط گروه‌های چپ بعد از انقلاب به راه افتاد بیان داشت: این امر موجب پرده دری شد که سنت خوبی نیست، زیرا اگر حیا در جامعه وجود نداشته باشد شرایط در کشور و جامعه سخت می‌کند.

لاریجانی ادامه داد: اگر اطلاعاتی از دوستانمان داریم دلیلی بر افشا آن وجود ندارد زیرا جامعه باید بشاش باشد و جامعه منقبض نمی‌تواند توسعه پیدا کند.

وی خطاب به معلمان اظهار داشت: تردید نکنید که شما مورد توجه هستید اما باید دست به دست هم دهید تا اقتصاد ایران را شکوفا کنید.

رئیس مجلس با اشاره به سخنان شهید مطهری در مورد آفت‌های انقلاب اظهار داشت: وجود ابهام در طرح‌های مهم انقلاب یکی از آفت‌ها است مانند آن که تعریف‌های متفاوتی از سوی سیاسیون کشورمان در مورد عدالت وجود دارد.

لاریجانی در ادامه افزود: عدالت یعنی قانون برای همه مبنای کار باشد و دیگر اینکه رقابت در همه شرایط وجود داشته باشد اما متاسفانه رقابت در کشور ما حتی در آموزش و پرورش شکل نگرفته است.

وی خطاب به معلمان گفت: فکر کنید که چگونه می‌توان عدالت را از منظر رقابت ایجاد کنید زیرا رقابت در کشور کم است لذا ایجاد عدالت سخت تر خواهد بود.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: علاقمندیم برای آموزش و پرورش کارهایی کنیم که ساختارهای آموزش و پرورش پر حیات و پر انرژی شود اما منابع ما محدود است و این در صورتی است که ما بیشترین کمک را در سال 95 به آموزش پرورش کردیم.

همچنین در پایان مراسم بعد از سخنرانی لاریجانی از معلمان نمونه کشور تشکر و قدردانی شد.

شایان ذکر است در این مراسم علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، معلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار