دبیرکل حزب سبز گفت: لاریجانی شانس بیشتری برای ریاست مجلس دارد.

حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص انتخاب رئیس مجلس دهم اظهار داشت: موضوع ریاست مجلس برای همه جریانات سیاسی مهم است اما به دلیل اینکه در مجلس دهم، هیچ یک از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، مستقلین و اعتدالگرایان، موفق به کسب اکثریت کرسی‌های مجلس نشده‌اند، بایستی برای تعیین ریاست، نوعی تعامل میان این جریانات اتفاق بیافتد.

وی اضافه کرد: بسیاری از مستقلین و اعتدالی‌ها که در انتخابات رأی آورده‌اند، تفکر اصولگرایی دارند. شاید این افراد به طور مستقل در انتخابات شرکت کرده باشند اما همراهی و تعامل‌شان با اصولگرایان، می‌تواند جریان اصولگرایی را در مجلس تبدیل به اکثریت کند.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: مستقلین می‌توانند با اصلاح‌طلبان هم همراه شده و ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس را به نفع آن‌ها تغییر دهند. به نظر می‌رسد که مستقلین وزنه تعادل میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هستند که می توانند هر یک از این جریانات را به قدرت برسانند.

وی درباره معامله اصلاح‌طلبان با اصولگرایان نسبت به واگذاری ریاست مجلس به این جریان و گرفتن دیگر پُست‌های مجلس نظیر نواب رئیس، منشی جلسات و مرکز پژوهش‌ها گفت: من مخالف معامله سیاسی درباره موضوع ریاست مجلس هستم. تعامل یعنی حاکم‌شدن خردورزی بر شاکله مجلس به گونه‌ای که برای پارلمان، کارآمدی به ارمغان بیاورد.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: ما نباید در پی معامله سیاسی باشیم و مجلسی شکل دهیم که فقط کُپُن‌هایمان را در آن، نقد کنیم. چنانچه هیئت‌رئیسه، مرکز پژوهش‌ها و بقیه مجموعه‌هایی که زیرمجموعه مجلس است، با رئیس مجلس هماهنگ نباشند، مجلس کارآمدی خود را از دست خواهد داد.

دبیرکل حزب سبز درباره شانس لاریجانی و عارف برای ریاست مجلس گفت: شانس لاریجانی را در این زمینه، بیشتر می‌دانم. تفکر حاکم بر بسیاری از نمایندگان مجلس، حتی آن‌هایی که مستقل هستند، اصولگرا بوده و می‌توانند با وی(لاریجانی) که مشی مستقلی دارد، کار کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
تفکرخدمت به مردم با ارزشتر است
آخرین اخبار