مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

غارت 2 میلیارد ایران خلاف روح برجام است/آمریکا بعد از مذاکرات برجام جسورتر شده

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: غارت اموال ایران از سوی آمریکا را خلاف روح برجام است.

غارت اموال ایران از سوی امریکا را خلاف روح برجام است/ ساده اندیشان خیال می‌کردند که استکبار جهانی از موضع استکباری خود کوتاه آمده است غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بلوکه شدن 2 میلیارد دلار دارایی ایران توسط آمریکا، اظهار داشت: آمریکاییها همواره می‌خواهند خوی استکباری خود را نشان دهند و  پس از برجام آمریکا می‌خواهد بگوید اینکه تحریمها برداشته شود یا باقی بماند را من تعیین می‌کنم. اگر می‌خواهید تحریمها برداشته شود این کار را انجام دهید و این کار را نه، و این به معنای گذاشتن شروط جدید برای ایران است.
 
وی با اشاره به اینکه هدف آمریکا از مذاکره با ایران و نهایتا برجام، این بود که می‌خواستند بگویند ما ایران را مدیریت کرده و پای میز مذاکره کشاندیم، افزود: اقدامات اخیر آمریکا نشان دهنده این است که این کشور رهبر نظام سلطه جهانی است و نمی‌خواهد در یک شرایط برابر با ایران تعامل داشته باشد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم افزود: آنهایی که از مذاکره با آمریکا ذوق‌زده هستند باید درباره این اتفاق (توقیف دارایهای ایران) بیندیشند.
 
مصباحی مقدم با بیان اینکه مقام معظم رهبری بدعهدی آمریکاییها را پیش‌بینی کرده بودند، تصریح کرد: ساده اندیشان خیال می‌کردند که استکبار جهانی از موضع استکباری خود کوتاه آمده و حاضر شده در یک گفت‌وگوی دوستانه با ایران وارد مذاکره شده و دشمنیها را کنار بگذارد.
 
وی ادامه داد: البته برجام بدون منفعت هم نبوده ولی هرگز آنچه را که دولتمردان پیش‌بینی می‌کردند و نسبت به مذاکرت خوشبین بودند، تحقق نیافته و نخواهد یافت و ایران باید دائماٌ درصدد تقویت قدرت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی خود باشد تا بتواند حرف خود را در چانه‌زنیها به کرسی بنشاند، در غیر این‌صورت اقدامات خصمانه امریکاییها همواره ادامه  پیدا می‌کند.
 
نماینده مجلس نهم با تأکید بر اینکه باید ببینیم که بعد از مذاکرات منتهی به برجام چه اتفاقی رخ داده که امریکا جسور‌تر شده است، گفت: قبل از مذاکرات هم امریکاییها درصدد مصادره اموال ایران بودند اما هنوز حکم نهایی و قطعی صادر نشده بود ولی این اقدامشان پس از برجام نشان دهنده آن است که حسن نیتی در طرف امریکایی وجود ندارد، چرا برخی تصور می‌کنند همچنان باید از ناحیه ایران حسن نیت وجود داشته باشد.
 
مصباحی مقدم غارت اموال ایران از سوی امریکا را خلاف روح برجام دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمنیهای امریکا خیلی آشکار و روشن است خود امریکاییها این موضوع را در هر مسئله‌ای اعلام می‌کنند، ایران باید قاطعانه با این موضوع برخورد و از راههای حقوقی و سیاسی بحث دو میلیارد دلار دارایی بلوکه شده را دنبال کند تا به نتیجه برسد.
 
انتهای‌ پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار