تعریف 55 میلیارد دلار پروژه تا سال 2020/ شرکتهای داخلی توان تامین حجم عظیم سرمایه گذاری را ندارند

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تا سال 2020، 55 میلیارد دلار پروژه‌ در صنعت پتروشیمی تعریف شده که اجرایی شدن آن به 77 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.

علی محمد بساق زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  اینکه 20 درصد از ظرفیت  صنعت پتروشیمی در کشور خالی است گفت: در سال جاری، سعی براین شده که حدود 5تا8 میلیون تن افزایش ظرفیت داشته باشیم به طوری که 2تا3 میلیون تن محصول نیز از طریق پروژه های جدید به ظرفیت تولیدی اضافه خواهد شد.

بساق زاده  تاکید کرد: باتوجه به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، سعی می کنیم ظرفیت های خالی را پر کنیم.

وی با اشاره به این‌که صنایع پتروشیمی صنایعی سرمایه‌بر هستند که مبلغ پروژه‌های آن از 100 میلیون دلار شروع شده و تا چندین میلیارد دلار  هم می‌رسد، گفت: تامین این حجم از سرمایه در توان شرکت‌های داخلی نیست.

بساق‌زاده با بیان این‌که پیش از تحریم‌ها حدود هفت میلیارد دلار وام خارجی برای اجرای پروژه عسلویه دریافت شده عنوان کرد: حدود 70 درصد از این وام بازپرداخت شده و تا سال 2020 نیز به طور کامل تسویه می‌شود.

وی همچنین درباره‌ی نیاز به سرمایه‌گذاری آینده پتروشیمی تصریح کرد: تا سال 2020، 55 میلیارد دلار پروژه‌ در این حوزه تعریف شده است که برای اجرای آنها به 77 میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم.

مدیرتولید کنترل صنایع پتروشیمی یادآورشد: هر سرمایه گذار خارجی باید بتواند سطح تجربه فنی صنایع پتروشیمی داخلی را نیز افزایش دهد و محصولی با ارزش افزوده بالاتر برای صادرات و استفاده داخلی ایجاد کند.

وی یادآور شد: بهتر است قبل ازجذب سرمایه خارجی زیرساخت های مناسب در این صنعت ایجاد شود، بنابراین انتظار می رود با همکاری شرکتهای خارجی توسعه زیرساخت ها هموارتر شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه, واحد اوره سازی
آخرین اخبار