وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه مدیریت صنعتی معجونی از مدیریت‌های مختلف است گفت: فارغ التحصیلان کشور بایستی کارآفرین باشند نه جویای کار، متاسفانه فارغ التحصیلان ما خود را آماده کار نمی‌کنند.

مدیریت صنعتی مجموعی از مدیریت‌های مختلف است / فارغ التحصیلان باید کارآفرین باشند نه جویای کاربه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن تجارت در نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی با اشاره به اهمیت مبحث مدیریت در کلان اظهار داشت: اصولا مدیریت بدان معناست که بتوانیم از کلیه منابع طبیعی، انسانی و استعدادها به نحو احنست استفاده کنیم که متاسفانه بحث مدیریت از سال‌های اوایل انقلاب مورد کم لطفی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه صنعت همزمان با کره جنوبی آغاز شده است افزود: در دهه 90 برنامه چشم انداز 30 ساله به نامه 2020 توسط کره جنوبی راه اندازی شد که بر اساس آن کره جنوبی بالای 200 میلیارد دلار صادرات صنعتی دارد می بایست مدیران ما مدیریت و خلاقیت را همانند بذری که در زمین کاشته شده ایجاد کنند.

نعمت‌زاده ادامه داد: نقش مدیریت در کره زمین و جهان آفرینش بسیار حائز اهمیت دارد به طوری که 40 درصد افرادی که در رشته‌های فنی و مهندسی تحصیل می کنند و به مدیریت روی آوردند. حال لازم است که چند واحد مدیریت صنعتی برای رشته‌های مهندسی به صورت اجباری در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

وزیر صنعت و معدن با اشاره به اینکه مدیریت صنعتی یکی از مدیریت‌هاست بیان کرد:  فارغ التحصیلان باید خود خلاق کار باشند نه جویای کار ، که متاسفانه فارغ التحصیلان کشور ما خود را آماده نمی‌کنند اما همواره بایستی در تمامی رشته‌های دانشگاهی جوانان را طوری تربیت کنیم که خود خلاق کار باشند.

وی در ادامه یادآور شد: بخش خصوصی برای 5 رشته در 11 گروه تحصیلی که جمعا 400 نفر بودند آموزش‌های لازم در خصوص کار را به آن‌ها دادند به طوری که این جوانان ظرف کمتر از 6 ماه آماده کار شدند و حال دانشگاه‌ها بایستی این آموزش را انجام دهند.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه صنعت پیچیده‌ترین بخش اقتصاد کشور است اظهار داشت: مدیران برای مدیریت صحیح و درست بایستی از تمامی منابع نیروی کار و استعداد آنها بهره‌مند شوند و به عبارتی تمامی ذینفعان خود را بشناسند همانگونه که ما در صادرات پتروشیمی کلیه شرایط بازارهای هدف را بررسی کردیم و توانستیم در این امر موفق شویم.

وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه ایران دارای بزرگترین اقتصاد جهانی است بیان کرد: متاسفانه همیشه برای ورود به این سازمان WTO وتو شده که امیدواریم امسال مشکلی برای ورود صورت نگیرد و بتوانیم وارد شویم. 

انتهای پیام /

برچسب ها: مدیریت ، صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدایا یا ما مشکل داریم یا اینها... آخه این همه فارغ التحصیل بخواهند خلاق باشند نه جویای کار...؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
سیر از گرسنه خبر ندارد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
سیر از گرسنه خبر ندارد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
خلاقیت بدون پول, به هیچ سرانجامی نمی رسد, دولت باید به فارغ التحصیلان بیکار وام اشتغال زایی ۱۰ میلیونی و ۲۰ میلیونی با دوره تنفس ۲ ساله بدهد
آخرین اخبار