حذف ارز مبادله ای واردات کره

مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: بنابر نظر وزارت جهاد کشاورزی ارز مبادله ای واردات کره حذف شده زیرا عمده نیاز کشور در داخل تامین می شود.

محمدرضا ملاصالحی مدیر کل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره حذف ارز مبادله ای واردات کره اظهار داشت: سال گذشته 35 الی 36 هزار تن کره به کشور وارد شده، اما وزارت جهاد کشاورزی معتقد است که بخش عمده نیاز کشور را می توانیم از داخل تامین نماییم و به همین خاطر حذف ارز مبادله ای واردات کره به درخواست وزارت جهاد صورت گرفت.

وی افزود: با وجود آنکه قیمت کره در بازار های جهانی کاهش یافته اما قیمت آن در بازار داخلی تفاوتی نکرده و از این رو حاشیه سود وارد کنندگان حدود 75 درصد است.

ملا صالحی ادامه داد: تولید کنندگان بخش عمده کره مورد نیاز خود را می توانند از چربی حاصل از فرآیند تولید شیر خشک تامین کنند.

مدیر کل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به  میزان صادرات محصولات لبنی در سال گذشته، بیان کرد:  سال گذشته حدود 600 هزارتن شیر و فرآورده های لبنی به بازارهای هدف صادر شده و حال با توجه به مازاد تولید شیر خام می توانیم فرآورده های بیشتری صادر کنیم که از این رو پیشنهاد پرداخت مشوق های صادراتی به دولت داده شده چرا که تخصیص این امر می تواند سوپاپ اطمینانی برای جذب شیر مازاد و جلوگیری از توقف صادرات باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
کار بسیار درست و بجایی بود که حتی باید خیلی زودتر انجام می گرفت. ارز باید به محصولی تعلق بگیرد که حافظ سلامت جامعه باشد نه برعکس
آخرین اخبار