اقدام و عمل تکمیل کننده تئوری خروج از رکود

کارشناسان اقتصادی معتقدند که نامگذاری سالجاری به نام اقدام و عمل، تکمیل کننده اقتصاد مقاومتی است و می‌تواند زمینه خروج از رکود و احیای اقتصادی را فراهم کند.

ابراهیم نکو دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت:در دولت یازدهم اقدامات متعددی برای خروج اقتصاد از رکود به کار گرفته شده، اما نباید فراموش کرد که بازیابی و بازسازی اقتصاد بر مبنای چارچوب های اقتصاد مقاومتی می تواند اتفاقات بزرگی را در کشور رقم بزند.

وی با اشاره به آنکه اخیرا اقدامات مثبتی درحوزه بانکی صورت گرفته، عنوان کرد: اگر نسبت به اقدامات انجام شده پایبندی وجود داشته باشد می توان با سرعت مطمئنه موانع پیش رو را برداشت.

نکو ادامه داد: اگر همه دستگاه های متولی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی به فعالیت های خود ادامه دهند و از طرفی گزارشات مستمر از عملکرد این دستگاه ها ارائه شود، شاهد پیشرفت در حوزه اقتصاد خواهیم بود.

وی با اشاره به دیگر عوامل تاثیر گذار در توسعه اقتصادی گفت:برای توسعه اقتصادی باید ابزارهایی در جهت تقویت تولید داخل به کار گیریم و همواره مبارزه با قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهیم چرا که این موضوع می تواند آسیب جدی به تولید وارد کند .

نکو در ادامه یادآور شد: توجه به بهره وری ، استفاده از شرکت ها و عوامل دانش بنیان و نیروی انسانی جوان نیز برای توسعه و شکوفایی اقتصادی لازم است.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به  ضرورت سرمایه گذاری خارجی بیان کرد: ورود سرمایه خارجی باید همراه با دانش فنی به کشور صورت گیرد تا به جامعه مصرف گرا تبدیل نشویم و با فناوری های نوین در جهت ارتقای صنایع گام برداریم.

وی گفت: سرمایه گذاران خارجی زمانی حاضر به سرمایه گذاری هستند که با موانع  و قوانین کمتری مواجه شوند از این رو رفع موانع، ارائه تسهیلات و فراهم کردن امنیت برای حضور سرمایه گذاران الزامی است.

***بومی سازی تجهیزات یکی از راهکارهای تحقق شعار سال

حسن هانی زاده استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شعار امسال در حقیقت تکمیل کننده تئوری خروج دولت از رکود است، بنابراین تلاش برای اجرای این شعار بیش از گذشته باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

وی با اشاره به دوران پسابرجام تصریح کرد: بازگشت به امکانات بومی و استفاده از تجهیزات عملی برای مقابله با فشارها می‌تواند به دولت یازدهم کمک کند تا بدون تکیه بر کشورهای غربی و با مدنظر قرار دادن ظرفیت‌های داخلی اقتصاد کشور را پویا کند.

هانی زاده معتقد است یکی از راهکارها برای تحقق شعار سالجاری ایجاد یک بسیج عمومی برای بومی سازی اقتصاد کشور است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:شناخت ظرفیت‌های داخلی، توسعه صنایع محلی و استفاده از همین ظرفیت‌های اقتصادی می‌تواند به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک کند.

وی در پایان گفت: بازسازی اقتصاد ایران، براساس الگوهای داخلی، اقتصاد کشور را در برابر شرایط سخت بیمه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار