سرلشگر رحیم صفوی در سخنان پیش‌ از خطبه:

الگوی ما برای پیروزی در اقتصاد مقاومتی باید همان الگوی دفاع مقدس باشد

مشاور عالی رهبری در امور نظامی گفت:‌ الگوی ما برای پیروزی در اقتصاد مقاومتی باید همان الگوی دفاع مقدس باشد.

الگوی ما برای پیروزی در اقتصاد مقاومتی باید همان الگوی دفاع مقدس باشد
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی مشاور عالی رهبری در امور نظامی در پیش خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما از جمعه پدیده‌هایی بودند که توانستند با معنویت خود در جهان گسترش پیدا کنند.

مشاور عالی رهبری در امور نظامی ادامه داد: این مسئله که ایران در دوران دفاع مقدس چگونه در برابر استکبار ایستاد و آیا الگوی دفاع مقدس می‌تواند باعث پیروزی اقتصاد مقاومتی شود نیاز به تامل عمیق دارد. هدف از اینکه یک کشور جنگ اقتصادی و سیاسی را بر علیه کشور دیگری آغاز میکند این است که اراده خود را بر آن کشور تحمیل کند و اگر آن ملت در برابر این حجمه مقاومت کند به پیروزی می‌رسد مانند آن چیزی که در دوران دفاع مقدس به وقوع پیوست.

وی افزود: رژیم بعث عراق و حامیانشان در دوران 8 سال دفاع مقدس می‌خواستند اراده سیاسی خود را بر ملت ما تحمیل کنند و هدف آنها نابودسازی کامل انقلاب اسلامی بود.

مشاور عالی رهبری در امور نظامی با اشاره به مولفه‌هایی که در دوران دفاع مقدس باعث پیروزی ملت ایران در جنگ شدند تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس در وهله اول به خاطر اتکا به قدرت خداوند و جوانانمان توانستیم در جنگ به پیروزی برسیم و در کنار آن نیز به خاطر تبعیت از فرمایشات امام راحل بود که پیروزی در جنگ برایمان میسر شد.

سرلشکر صفوی بیان کرد: امام در آن زمان توانایی‌های مردم را به میدان آوردند و باعث شدند تا بیش از 2 میلیون نفر از مردم وارد میدان شده و باعث شوند تا جنگ به نفع ما رقم بخورد و اکنون نیز مسئولان می‌توانند از این حضور و مشارکت مردم در راستای اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی از مسئولین ما فرق میان دولت و حکومت را نمی‌دانند. دولت باید به اداره امور مردمی بپردازد و بعد از مدت مشخصی جایش را به دولت بعدی بدهد در حالی که حکومت شامل دولت و تمام قوای آن می‌شود. در قانون ما رئیس حکومت رهبر است و رئیس دولت شخص رئیس جمهور است. دولت ما باید از رئیس حکومت پیروی کند تا بتواند به پیروزی در تمام زمینه‌ها دست یابد.

مشاور عالی رهبری در امور دفاعی ادامه داد: سومین مولفه ما در زمان جنگ برنامه‌ریزی دقیقی بود که میان فرماندهان و نیروهای تحت امر آنها به وجود آمده بود مانند همان برنامه‌ریزی که در زمان آزادسازی خرمشهر باعث شد تا بیش از 8 هزار اسیر از دشمن گرفته شود و هزاران کیلومتر از خاکمان آزاد شود. در این زمینه نیز دولت باید گزارش خود را در مورد برنامه‌‌ریزی‌ها برای اجرای اقتصاد مقاومتی ارائه دهد. 

سرلشکر رحیم صفوی با اشاره به استفاده از نبوغ جوانان برای پیروزی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم در اقتصاد مقاومتی به پیروزی دست یابیم باید مانند دوران دفاع مقدس از نبوغ  جوانان و شرایط کشور استفاده کنیم تا به پیروزی دست یابیم. در دوران دفاع مقدس همچنین اصل وحدت میان ملت و دولت باعث شد تا جنگ با پیروزی ما همراه شود که باید در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز اینگونه باشد باید تمام دستگاه‌ها برای به سرانجام رساندن اقتصاد مقاومتی به کمک دولت بیایند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما یک الگوی جدید را در دوران جنگ‌های کلاسیک برای مقابله با استکبار به وجود آورد که این الگو تکثیر پیدا کرد و آنها که دیدند نمی‌توانند مانع گسترش این الگو شوند جنگ‌های اقتصادی و سیاسی را به  وجود آورند که اگر ما با همان الگویی که در دوران دفاع مقدس به مقابله با آنها پرداختیم وارد جنگ اقتصادی شویم می‌توانیم پیروز از این نبرد خارج شویم.

سرلشکر صفوی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: رمز بقاء و حفظ ارزش‌ها و هویت اسلامی ملی ما از مسیر مقاومت در راه حق و اسلام و مجاهدت در تمامی زمینه‌ها در برابر دشمن تا کسب نصرت می‌گذرد. اقتصاد مقاومتی نسخه پیروزی در زمینه اقتصادی است و راهبرد ما برای پیروزی در این زمینه باید مانند دوران دفاع مقدس الگویی باشد که ملت ما را به پیروزی برساند.

انتهای پیام /

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه ، الگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار