صالحی‌امیری در نشست خبری:

بهترین حرکت برای مقابله با اسلام جعلی ترویج اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) است

نشست خبری دبیر همایش بین‌المللی اسلام سیاسی امام خمینی (ره) و جهان معاصر با اصحاب رسانه برگزار شد.

صالحی‌امیری در نشست خبری:به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدرضا صالحی‌امیری در نشست خبری همایش بین‌المللی اسلام سیاسی امام خمینی(ره) و جهان معاصر که در محل کتابخانه ملی امروز 9 خردادماه برگزار شد، اظهار داشت: از اردیبهشت سال گذشته مقدمات برگزاری همایش بین‌المللی اسلام سیاسی امام خمینی (ره) و جهان معاصر آغاز شده است تا در اندیشه امام خمینی (ره) در حوزه اسلام و سیاسی در دنیای پرآشوب امروز حرکت علمی انجام شود.

وی در ادامه افزود: نشست‌هایی در سطح کشور به صورت پیش نشست برگزار شد تا این همایش بین‌المللی برگزار شود.

صالحی امیری مهمترین هدف این همایش را نسبت سنجی میان گفتمان سیاسی در اندیشه امام خمینی (ره) با ابعاد ایجادی و سلبی معاصر دانست، ادامه داد: تبیین منظومه اندیشه امام در دنیای امروز و باز تألیف و بازشناخت اصول اندیشه سیاسی امام از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم این همایش به معنی حقیقی بین‌المللی باشد، گفت: در روز چهارشنبه هفته جاری با حضور شخصیت‌های بزرگ دینی و سیاسی از سراسر دنیا در سالن همایش کتابخانه ملی شاهد این همایش بزرگ خواهیم بود.

صالحی امیری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی براینکه برگزاری همایش‌های علمی چقدر می‌تواند در تقابل با اسلام جعلی مانند داعش مؤثر باشد، گفت: مرزبندی اسلام ناب محمدی و اسلام تکفیری را حرکت‌های علمی مشخص می‌کند و تنها راه عبور از ایران هراسی در دنیای آشوب زده امروز، همین است.

وی در ادامه افزود: انچه که ما را بیش از هر چیز نگران کرده این است که افرادی تصویری غلط از اسلام در دنیا ایجاد کرده‌اند و برای پاسخ به این پدیده تنها راه حرکت علمی و فرهنگی است.

همچنین فیض در این نشست اظهار داشت: 216 مقاله از سراسر دنیا برای ما ارسال شده و کمیته داوری علمی زیر نظر اساتید دانشگاه مقالات را بررسی کردند و 49 مقاله از مرحله داوری عبور کرده و در قالب چند کتاب منتشر و در روز همایش رونمایی می‌شود.

وی یکی از محورهای این همایش را مبانی فقهی و حقوقی اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) دانست، افزود: جایگاه عقلانیت و اندیشه سیاسی امام خمینی یکی دیگر از محورهای این همایش است که در زیر مجموعه آن 20 محور دیگر طراحی شده است.

فیض در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بهترین حرکت برای مقابله با اسلام جعلی ترویج اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) است، همچنین مقالات زیادی به زبان فارسی وجود دارد اما مقالات به زبان‌های انگلیسی و عربی کم هستند از این رو می‌توانیم از این طریق برای مقابله با اسلام جعلی حرکت کنیم.

همچنین در این نشست محمودی کیا با اشاره به اینکه از کشورهای چین، هند، تونس و پاکستان مقالاتی برای ما ارسال شده است، گفت: بیش از 380 چکیده مقاله بدست ما رسیده که 340 مقاله مورد تأیید قرار گرفته و از میان آنها 49 مقاله منتخب و 11 مقاله با نگاه علمی- پژوهشی منتشر خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بیش از 70 درصد شرکت کنندگان این همایش عضو هیئت علمی و 92 درصد شرکت کنندگان دارای مدرک تحصیلات تکمیلی هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار