در همایش تدوین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری:

سردار دهقان: ما تهدید را نمی‌پذیریم و تهدید را با تهدید جواب می‌دهیم

وزیر دفاع گفت: آنچه که همه گفتار و رفتار و حتی فکر ما را هدایت می‌کند، مکتب اسلام است.

سردار دهقان: مکتب اسلام رفتار و گفتار ما را هدایت می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری که در سالن‌ باقرالعلوم دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد اظهار داشت: وقتی ما درباره امام و رهبری و ائمه اطهار سخن می‌گوییم انچه که همه گفتار و رفتار و حتی فکر ما را هدایت می‌کند، مکتب اسلام است.

وی با اشاره به وجود چارچوب یا پارادایم در دیدگاه‌های فکری یادآور شد: پارادایم یک قالب فکری است که اصول قواعد مبانی را بررسی می‌کند و کسانی که گفتمان‌سازی را دنبال می‌کنند باید در این مسیر گام بردارند. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه افزود: ما در حد توان و استطاعت در این دو کشور حضور داریم و احساس می‌کنیم که بخشی از جامعه اسلامی مورد حمله قرار گرفته و در آنجا در حال دفاع هستیم. حضور ایران در کشورهای اسلامی جهت مشاوره و به صورت مستشاری در این کشورها ادامه دارد.

وی افزود: ما باید بپذیریم که خوی زیاده طلبی، تجاوز، خودخواهی و شرارت و جنگ در بین دشمنان اسلام وجود دارد و در این موارد باید همیشه آماده باشیم.

سردار دهقان ادامه داد: جامعه اسلامی در معرض خطر و هجمه دشمنان بوده و آنها قصد نابودی اسلام را دارند. همچنین ما باید در ابعاد مختلف محیطی آماده مقابله با بدرفتاری‌های طبیعی از جمله زلزله، سیل و ... باشیم و به گونه‌ای رفتار کنیم که اسلام در بین جوامع همیشه سربلند باشد. وجود ما در این دنیای مادی ماندگار نبوده و اگر بخواهیم ماندگار باشیم باید اثر و سنت حسنه‌ای در جامعه انجام دهیم.

وی ادامه داد: اصل اساسی دین و اندیشه‌ دفاعی مقام معظم رهبری در سیره پیامبر و ائمه معصومین (ع) بوده و جامعه اسلامی و ملت ما هیچگاه و هیچگاه نگاه تجاوزگرانه به احدی ندارد، نداشته و نخواهد داشت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تهدیداتی که اسلام در معرض خطر قرار داده افزود: جامعه اسلامی در مقابل هر تهدیدی همیشه آماده بوده و با تمام توان مقابله می‌کند. ما نه تنها تهدید را نمی‌پذیریم بلکه تهدید را با تهدید جواب می‌دهیم یک جامعه اسلامی باید همواره آماده بوده که دشمن فکر تجاوز به سرش نزند و این اندیشه اشاره به آیه شریفه قرآن دارد.

وی ادامه داد: این منظومه دفاعی تفکر جامعه اسلامی و مقام معظم رهبری است که هر جایی تهدیدی در زمینه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... وجود دارد نقطه مقابل اندیشه دفاعی به این اشاره دارد که به هر مقدار که انها قصد تجاوز داشتند، جامعه اسلامی توان دفاعی و قدرت بازدارندگی در مقابل دشمن را افزایش می‌دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: ما زمانی که قصد ورود به مباحث امام راحل و مقام معظم رهبری پیدا کنیم باید از زاویه‌ای که این مباحث مطرح شده، ورود پیدا کرده و تخصص لازم در اندیشه‌های ایشان را داشته باشیم.

سردار دهقان  ادامه داد: اسلام به دنبال برپایی جامعه‌ای که بر عدالت متکی باشد و در مکتب شیعه آنقدر مهم است که عدالت به یک اصل تبدیل شده است. اسلام به دنبال جامعه‌ای است که تبعیض در ان نبوده و انسان‌ها حق انتخاب داشته باشند و بر مبنای اعتقاداتشان و توانمندی که دارند از آنها بهره ببرند. اسلام به دنبال جامعه‌ای است که چتری را در آن گسترانده و همه زیر سایه ان در امنیت و آرامش زندگی کنند و مظاهر فرهنگی و تمدن در ان رنگ و بو و سبقه الهی داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: دفاع در جامعه اسلامی یک واجب کفایی بوده که همه احاد جامعه اسلامی باید برای دفاع از اسلام مجهز باشند که دشمن تحت هیچ شرایطی فکر تجاوز به جامعه اسلامی را نداشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، دفاع ، دهقان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار