روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می گویند؟

رجیستری در برزخ/رسانه‌های مجازی اردوغان را مدیون خود کردند/قدرت شبکه‌های اجتماعی در تحولات سیاسی

به گزارش  خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله ایران، کسب وکار، خراسان، رویش ملت، تعادل، شرق، جوان و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌‌اند که از آن جمله می‌توان به: رجیستری در برزخ، رسانه‌‌های مجازی اردوغان را مدیون خود کردند و قدرت شبکه های اجتماعی در تحولات سیاسی اشاره کرد.

روزنامه تعادل

روزنامه تعادل در صفحه دانش و فناوری امروز خود از قاچاق 90 درصدی گوشی های همراه به داخل کشور خبر داد و نوشت؛ بیش از 90 درصد گوشی‌های موجود در بازار به صورت قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور می شوند و گویی قاچاق 90 درصدی امری طبیعی است. هیچ راهی برای رویه صحیح واردات در نظر گرفته نشده است. در ادامه این روزنامه به بررسی و توضیحات بیشتری در خصوص طرح رجیستری، قاچاق کالا و آسیب‌های این معضل بزرگ که تبدیل به درآمدی سودآور برای دلالان شده  پرداخته است.

روزنامه


روزنامه تعادل در ستون دیگر خبرهای خود از شکایت اتحادیه اروپا از گوگل به علت انحصارطلبی تجاری خبر داد و نوشت؛ اتحادیه اروپا بارها شرکت گوگل را به انحصارطلبی تجاری و سوءاستفاده از تبلیغات اینترنتی متهم کرده است و تصمیم گرفته گوگل را تحت پیگرد قرار دهد. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتری در خصوص اتهامات وارده به شرکت گوگل پرداخته است.


روزنامه

روزنامه جوان

روزنامه جوان در صفحه بین‌الملل امروز خود به بررسی حاشیه‌های کودتای ترکیه و نقش رسانه‌ها وشبکه‌های اجتماعی در این کودتا و تحلیل این ماجرا پرداخته است. جوان نوشت؛ با توجه به حمله کودتاچیان به شبکه تلویزیونی  ترکیه و قطع فبس بوک و توئیتر دولت ترکیه دست به ارتباط ویدئویی از طریق یک برنامه شبکه اجتماعی موبایل زده و از مردم خواست تا برای یاری آنها به خیابان‌ها بیایند. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر کودتای ترکیه و آثار آن در شبکه‌های اجتماعی این کشور پرداخته است .


روزنامه

روزنامه خراسان 

روزنامه  خراسان در صفحه دانش و فناوری امروز خود به معرفی محبوب ترین و شناخته‌شده‌ترین برندها در حوزه سرگرمی پرداخته است. خراسان نوشت؛ پو کمون‌ها درحال تسخیر بازی های ویدئویی ور سانه های این حوزه هستند.  با اینکه این بازی تنها چند روز بیشتر نیست که درآمریکای شمالی عرضه شده اما به محبوبیت خاصی رسیده است. در ادامه این روزنامه به بررسی نحوه  کارایی و مراحل این بازی در گوشی های هوشمند پرداخته است.

روزنامه


روزنامه رویش ملت

روزنامه رویش ملت در صفحه سلامت امروز خود به بررسی و تشریح 10 اثر خطرناک و جبران ناپذیر "امواج وای فای" بر بدن انسان پرداخته است. دسترسی به وای فای  بسیار آسان است و با یک دستگاه کوچک به نام  مودم می توان از طریق گوشی های هوشمند و لپ تاپ شخصی به اینترنت دسترسی داشت. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر آثار مخرب وای فای روی بدن انسان پرداخته است.


روزنامه


روزنامه شرق

روزنامه شرق در صفحه آی تی امروز خود از پیگیری امور مربوط به آیین نامه حمایتی شکل گیری شبکه های اجتماعی داخلی در شورای عالی فضای مجازی خبر داد و نوشت؛ وزارت ارتباطات با مشارکت مرکز ملی فضای مجازی، در حال تدوین پیش نویس آیین نامه‌ای برای شکل‌گیری شبکه های اجتماعی داخلی در سطح ملی است. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر اقدامات شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از توسعه شبکه های اجتماعی داخلی پرداخته است.



روزنامه



روزنامه شرق در ستون دیگر خبرهای خود به بررسی بدافزار جاسوسی علیه شرکت های انرژی پرداخت است. شرق نوشت؛ نوعی بدافزار که دریافت کننده محسوب می شود، وظیفه اصلی آن دریافت و نصب اجزای دیگر همین بد افزار یا  بد افزارهای مخرب دیگر است، هدف بدافزار های دریافت کننده ایجاد بستر مناسب برای نصب و فعالیت اجزای دیگر بدفزار است و هریک وظایف خاص خود را دارند. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر این بدافزار جاسوسی پرداخته است.

روزنامه


روزنامه کسب وکار

روزنامه کسب وکار در صفحه بازار فناوری اطلاعات امروز خود از تحول‌های شگرف دنیای دیجیتال در فضای مجازی نوشت؛ تاثیر رسانه های ارتباطی به ویژه شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی و گسترش سریع تحولات انقلابی در کشورها انکارناپذیر است و آگاهی را دربین افشار مختلف به ویژه قشر جوان در کشورهای مختلف بالا برده است. در ادامه ای روزنامه به بررسی بیشتر تاثیرات مثبت رسانه ها، اینترنت و به ویژه شبکه های اجتماعی پرداخته است.



روزنامه


روزنامه کسب وکار در ستون دیگر از خبرهای خود از قدرت شبکه سازی و تاثیر گذاری شبکه های اجتماعی در تحولات سیاسی خبرداد و نوشت؛ باروی کار آمدن و رونق گرفتن شبکه های اجتماعی ، دیگر رسانه ها مانند رادیو و تلویزیون به عنوان منبع اولیه وشکل دهنده افکار اجتماعی درحال رنگ باختن اند ودیگر این شبکه های اجتماعی اند که قدرت تبلیغاتی و افکار سازی را به عهده دارند ، درادامه این روزنامه به بررسی بیشتر نقش شبکه های اجتماعی در احزاب سیاسی و افزایش تاثیرگذاری این شبکه ها پرداخته است.


روزنامه

روزنامه کسب وکار در موضوعی دیگر از افزایش 10 درصدی تعرفه واردات لپ تاپ به کشور خبر داد و نوشت؛ با افزایش 10 درصدی تعرفه لپ تاپ برخی از صنوف مبادرت به واردات کالای قاچاق به بازار کرده اند، و این افزایش تنها به نفع قاچاقچیان بوده و باعث ورود کالای غیر اصلی به بازار می شود. در ادامه این روزنامه به مضرات افزایش تعرفه واردات لپ تاپ پرداخته است.


روزنامه

روزنامه ایران 

روزنامه ایران در صفحه فناوری امروز خود از خرید آنلاین محصولات پروتئینی خبر داد و نوشت؛ در چند سال اخیر بازار خرید آنلاین در کشور با رشد قابل توجهی همراه بوده است به طوری که برخی از آنها توانسته‌اند در این بازار برای خود نام  و  آوازه قابل توجهی پیدا کنند. سرویس‌های خرید و فروش آنلاین در ایران به محصولات مشخص و محدودی خلاصه می‌شوند  اما کاربران به جز خرید لوازم دیجیتال، پوشاک، صنایع دستی و... به محصولات دیگری هم نیاز دارند، در ادامه این روزنامه به معرفی برخی از سایت ها برای خرید آنلاین مایحتاج به طورمثال خرید محصولات پروتئینی پرداخته است.


روزنامه



گردآوری: زهره کلهر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.