وضعیت آب و هوای استان های کشور؛

بارش برف پاییزی در برخی مناطق کشور+جدول

بر اساس تحلیل داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز چهارشنبه با ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور و سواحل غربی و مرکزی دریای خزر ابرناکی ، بارش باران و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

بارش برف پاییزی در برخی مناطق کشور+جدولبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحلیل داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز چهارشنبه با ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور و سواحل غربی و مرکزی دریای خزر ابرناکی ، بارش باران و گاهی وزش باد پیش بینی می شود؛ همچنین مناطقی در غرب کشور دامنه های البرز مرکزی و غربی استان گلستان و تهران بارش پراکنده و وزش باد و در ساعات بعد از ظهر در پاره ای نقاط رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

در استان اردبیل، ارتفاعات استان های گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آدزبایجان شرقی و استان های زنجان و کردستان می باشد و دریای خزر نیز مواج پیش بینی می شود.

در روزهای پنج شنبه و جمعه بارش های خفیف در برخی مناطق استان های گیلان غرب مازندران و استان های واقع در شمال غرب ادامه خواهد داشت؛ روز پنج شنبه تا پایان هفته دمای هوا در نوار شمالی کشور افزایش می یابد ضمن اینکه طی روز چهارشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد و گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش دما تا پایان هفته

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه احمدی کارشناس هواشناسی در تشریح آب و هوای کشور گفت: در حال حاضر در آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی؛تبریز،ارومیه ، رشت و زنجان شاهد بارش باران و در برخی استان ها مانند اردبیل شاهد برف هستیم. امروز تداوم سامانه بارشی در شمال غرب،سواحل شمالی و دامنه های البرز را خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: با شدت و اوج بارندگی ها در رشت،مازندران،اردبیل،آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و زنجان امکان آبگرفتگی معابر عمومی و اخلال در تردد جاده های کوهستانی وجود دارد.

احمدی اظهار داشت: با کاهش دما،هوای مرطوب انتظار می رود ، مه در نقاط کوهستانی و بخش های شمالی کشور پدید آید.

این کارشناس هواشناسی در پایان گفت: در روز پنج شنبه شدت بارش کاهش ولی هوای سرد ماندگار و به تدریج در روزهای  آتی از دمای هوا کاسته خواهد شد.



وضعیت آب وهوای کشور در یک نگاه


ادامه فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته+جدول



 جدول آب وهوای مناطق مختلف کشور به شرح ذیل است:


//
//
//




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار