تب برفکی در راه است؟

مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری گفت: با توجه به مشکلات نقدینگی دامداران و قطع واکیسناسیون رایگان دام سنگین احتمال شیوع تب برفکی در بین دام های کشور وجود دارد.

جواد آزاد مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از احتمال افزایش شیوع تب برفکی در کشور خبر داد و گفت:سازمان دامپزشکی در سال های گذشته به طور رایگان اقدام به  واکسیناسیون دام سبک و سنگین در برابر بیماری تب برفکی کرده بود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر سازمان مذکور تعهد خود در قبال دام های سنگین  بر عهده نمی گیرد، افزود: با توجه به مشکلات نقدینگی دامداران و قطع واکیسناسیون رایگان دام سنگین احتمال شیوع تب برفکی در بین دام های کشور وجود دارد.




 تا کنون گزارشی از تب برفکی اعلام نشده است

همچنین حسین نعمتی رئیس اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تاکنون گزارشی از شیوع تب برفکی در استان ها اعلام نشده است.

وی در خصوص وضعیت تب برفکی در دوره های قبلی بیان کرد: کمبود واکسن ونبود واکسیناسیون به موقع دام در کشور، ضربه مهلکی به تولید داخل وارد می کند، ضمن آنکه در دوره های گذشته تعدادی دام به صورت غیر قانونی به کشور وارد شد که همین امر خطر شیوع تب برفکی در کشور افزایش داد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
در این خصوص پیشنهادم اینه که دولت باید خودش به فکر سلامت جامعه باشد اگر بخواهد کوتاهی کنه تاوان بیشتری خواهیم داد به خاطر اینکه اگربخواهد مجوز واردات بدهد تولید داخل آسیب خواهد داد علاوه بر اون داخل ویال ها چه به کشور خواهند داد و چند ماه بعد تاوانش را خواهیم داد بماند اگر بخواهد به بخش خصوصی بدهد بخش خصوصی هم بدنبال سود بیشتر خود خواهد بود اگر مقرون به صرفه نباشه تولید را قطع می کنه و دام کشور تلف خواهد شد و اونموقع باید کشور به دنبال واردات باشه و اون مجددا" تاوان بیشتری به دولت خواهد داشت پس بهتر است دولتمردان به فکر سلامت جامعه باشند چون شوخی بردار نیست مثال نمونه ضرری کهزد امسال متاسفانه به کشور وارد شد و هیچ کس جواب گو نبود تاوان را دامدار بدبخت پرداخت کرد دامدار هم جزو جامعه ما محسوب می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۵
سازمان دامپزشکی پول و نیروهای محدودی دارد. دولت و مجلس بودجه کافی برای خرید واکسن بدهند و پول کافی برای استخدام نیروهای خرید خدمت یا بخش خصوصی و یا پول اضافه کار برای کارمندان در شیفت های متعدد. خلاصه همه چیز برای مبارزه با تب برفکی لنگ پول است. دامدار هم که سالها خدمات مجانی دریافت و الان برایش سخت است که بابت واکسن پول بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۵
دامداری که حاضر نیست 4000 تومان برای هر راس گاو خرج کنه همان بهتر که نباشه
آخرین اخبار