قیمت 4 نوع کود پرمصرف اعلام شد

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی نرخ انواع کود گفت:قیمت هر گونی ۵۰ کیلوگرمی کود اوره به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان، سوپر فسفات تری پل ۵۵ هزار تومان، سوپر فسفات ساده ۲۴ هزار تومان و سولفات پتاسیم به ۷۵ هزار تومان رسیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،یزدان سیف  در خصوص نرخ  انواع کود مصرفی کشاورزی در سالجاری اظهار کرد: در ابتدای سال جاری قیمت انواع کود 10 درصد افزایش داشته است اما شاهد کاهش مصرف این محصولات در سبد کشاورزان نبوده است.

وی افزود: در 8 ماهه ابتدای سال جاری با عرضه یک میلیون و 118 هزار تن انواع کود رشد 34 درصدی را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به ایجاد باشگاه کشاورزان گفت: تا به امروز 24 هزار نفر در باشگاه کشاورزان عضو شده‌اند. در سه استان تهران، قزوین و لرستان 2 هزار و 550 آزمایش آب و خاک برای اعضای باشگاه انجام شده است. 

وی در خصوص نرخ انواع کود در بازار مصرف تصریح کرد: نرخ هر گونی 50 کیلوگرمی کود اوره به 38 هزار و 500 تومان، سوپر فسفات تری پل 55 هزار تومان، سوپر فسفات ساده 24 هزار تومان و سولفات پتاسیم به 75 هزار تومان رسیده است. 

سیف اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند این محصولات را با قیمتهای یاد شده در مزرعه خود دریافت کنند و به آنها توصیه می‌شود که برای پیگیری‌های آینده حتما فاکتور خرید تقاضا کنند. 

وی در پایان گفت: در هر استان کارگروهی تشکیل شده است تا بر کیفیت عرضه کودهای کشاورزان نظارت کنند و فروشنده‌های غیررسمی به تعزیرات معرفی می‌شوند.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار